Kulturnatten

Först, mattan som många frågat om kommer från Indiska och kostar 200:-
Och tack för alla goa kommentarer om köket!
När jag kom hem från jobbet igår så slog ljuset emot mig 
trots regnet utanför så det funkar som jag ville.

Sen, 
Det var kulturnatten i Uppsala i lördags.
Jag och en av pärlorna stack ut för att flanera lite på stan.
 Vi startade med att lyssna på Stina Wolter.
Jädrans, säger jag!
Jag hade inte en aning om att hon kunde sjunga!
Men det kunde hon och hon kombinerade med humor, självdistans 
och bjöd på sig själv. När dom släpper en skiva ska jag köpa den direkt!
 Danstjejer fanns det också.
Fnissade en aning åt en yngre kille som gick
förbi tjejerna med öppen mun och stirrande blick
På ett av ställena fanns en trummis som tydligen älskade att trumma.
Det var fart i den killen kan man säga...

Sen avslutade vi med mat och öl.
Och pratade om väldigt viktiga frågor.
Som ifall sömn-appen spelar in alla ljud på natten.
Om huvudpersonen i Sons of anarchy är en mes eller inte.
Ja, väldigt viktiga frågor som sagt.
Mer behövs inte ibland.

Kram Hannis


14 kommentarer:

Choices By Annie sa...

Låter som en härlig dag. Sådana dagar behövs;)
Kram
Annie

Mamma C sa...

Vilken tur att vädret var med er på kulturnatten. Skönt att få diskutera viktiga problem ibland ;)
Kram Mamma C

Hanna sa...

Det låter som en härlig kväll!

Tina sa...

Din ljusterapi ser underbar ut, så fint du fått det! Jasså, Stina sjunger också, hon är mångsidig o glad tycker jag!

kramen

tinajo sa...

Låter kul tycker jag! :-)

Kia sa...

Låter som en bra kväll!
Blev verkligen ljusare! Nästan att du behöver solbrillor. :)

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Ewa`s Galleri sa...

Härligt med kulturnatt ,det har vi här också snart
Så fint det blev i köket ,mattan var kanonfin
Ha en skön dag

Le petit jardin sa...

Vilken härlig kväll i Uppsala, men är han mes eller inte??

Kram kajsa

Maria sa...

Härligt med lite kultur :) Och vad ljust och fint köket blev!! Bra att du skrev vart mattan kommer ifårn för den måste jag kolla in!

KRAMAR

Anna S sa...

Så härligt med lite kultur och att träffa dina vänner.
Härligt att kunna dryfta även mindre allvarliga ämnen ibland med! :-)
Ibland behöver man den där världsligheten.

Önskar dej en härlig tisdagskväll.
Kram

Flower of Fame sa...

Låter som ni har haft det hur trevligt som helst. Tack för ditt grattis till mig. Kram Pernilla

Edith och jag sa...

Låter som en riktigt trevlig kväll och ljusterapi i köket är inte dumt alls. Det har jag också:)
Kram Maria

Helén i Vilrummet sa...

Ni verkar ha haft en underbar kulturnatt. Kul att få uppleva lite annorlunda artister.
Finfint i köket :-)
Kram Helén

Good Enough sa...

En underbar dag och det är du så värd!

Ta hand om dig.
Kramen M