Hösten

Egentligen är det helt ointressant för er att se bilder från morgonpromenader.
Men eftersom att kameran oftast är med då och det råder målarkaos i 
hemmet så får ni se det ändå. Bilder från en dimmig morgonpromenad.
Jag älskar hösten.




Det är det där med att det finns spår kvar av sommaren.
Mjukheten och färgerna som börjar komma fram.
Dimman, tystnaden och lugnet.
Vackert tycker jag.

Nu ska jag ta tag i målandet igen.
Dags för tredje vändan.
Sen ska jag byta ut det mot kultur.
Och kameran följer med så ni får kanske se lite av det också.

Fin lördag till er/ Kram Hannis

17 kommentarer:

VisaLiza sa...

Verkligen inte ointressant att se din morgonpromenad. Så vackra bilder! Jag älskar att promenera tidigt om morgonen innan världen har vaknat. Lite trollskt nästan med den där dimman. Hoppas du får en härlig lördag. Kramar Liza

Mamma C sa...

Vackra bilder på en morgon som kommer att bli lika fin som de övriga har varit i veckan. Jag tror på sol idag med.
Kram Mamma C

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Men det är ju det vackraste som finns . Naturen!!!
Jag njuter av den också enormt mycket.
Naturen,som ändrar sig,med färger och allt.
Att stanna upp där och bara andas in och Njuta.
Jag sitter ofta på trappen....som att se på sjön också.
Den ärndrar sig hos oss för varje dag...

Ha en härlig lördag med målandet och Kultur natten.

Kramen från mig

LissenTo sa...

Det finns något så trollskt att gå i den mjuka dimman, världen blir annorlunda.

Vacker och mjuk, lite som jag upplever dej och dina fina bilder.

Ha en fin dag, med härlig kulturupplevelse.

Kram
Lissen

Ewa`s Galleri sa...

Så fina bilder ,blir sugen på att ta fram mina färger o dukar ,de har stått på samma ställe hela sommaren
Ha en skön lördag

Anna S sa...

Vackra bilder du tagit! Fint med tidig morgondimma som du fångat.

Jag ska försöka ta mej till min systers kalas idag. Har varit dunderförkyld sen i onsdags och bara varit hemma och hostat.Absolut ingen fara. Men lite tråkigt. Jag antar att kroppen säjer ifrån när jag behöver vila.

Önskar dej en härlig helg med kultur och allt! :-) Det brukar ofta fylla på energi för mej i alla fall.

Kram!

svart vitt och rött sa...

Så många detaljer under en promenad som man inte upptäcker utan en kamera i handen! Ljuvliga bilder! Ha en go helg!

Hanna sa...

vilka härliga bilder.
Ha en fin lördag!
Kram
Hanna

Tina sa...

Underbart! Dimma har jag ganska ofta på mornarna, kommer lätt in från havet...

kram

tinajo sa...

Vackert - och dimma är fint att se på (men trist att köra bil i). :-)

Choices By Annie sa...

Så vackert. Hösten är verkligen vacker och du lyckas som vanligt fånga de vackra på bild.
Kram
Annie

Flower of Fame sa...

Så vackra bilder gör inget att de är ifrån morgonen. Kram Pernilla

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Sååå vackra bilder...den nedersta gick jag verkligen igång på !!!
Jag är ju lite naturnörd så jag gillar dina morgonpromenadbilder !! Tycker dom är högst intressanta !!

Kramen till Hannis och fin söndag !

Le petit jardin sa...

Morgonpromenader är så sköna när man får sin egen lilla stund. Och dina bilder skvallrar om ett skönt promenadstråk. Vackra bilder!!

Kram Kajsa

millandante sa...

Aldrig ointressant med så vackra bilder!! Bara inspirerande till tusen:)

Kram och fin söndag:)
Milla

Pemsplatser sa...

Härligt med höst! Idag kom den hit tror jag. Skönt med regn efter all sol tycker jag:)

Helén i Vilrummet sa...

Å vilka ljuvliga bilder.
Kram Helén