Från sovalkoven

Jag roade mig med att fota detaljer i sovalkoven igår när jag ändå låg 
där och skrotade med böcker och tidningar. Och te, choklad och kaffe.
Och sov, vaknade och sov lite till.
Ni har sett det förut.




Jag gillar att omge mig med det mjuka.
Och i det kasta in en dödskalle eller någon metall.
Det blir som lagom då i min värld.

Så skrev jag listor.
Och hummade lite åt mina projekt som jag funderar på.
Och chattade med mina syskon.
Så imorgon så åker vi fyra med brorsbarnen till Grönan.
Trots att är galen i att åka karuseller så kommer jag att stå över
det imorgon. Men jag ser fram emot att få se och höra barnen.
Och sitta på en bänk med en kopp kaffe.

Men först ska det få vara fredag.
Och jag ska hämta ett paket som jag har fått.
Och vila lite till.
Det börjar kännas bättre.

Tack för era fantastiska kommentarer.
Kram Hannis



16 kommentarer:

Choices By Annie sa...

Ljuvliga bilder, avslappnade och naturliga. Härligt att det börjar kännas bättre, hoppas att det fortsätter så.

Ljuvliga planer du har framför dig hoppas vädret håller i sig
Kram
Annie

Välkommen Hem! sa...

Bra att du kopplar av och låter kroppen vila. Härliga, mjuka bilder.
Just nu ligger även jag här bland allt mitt fluff och jag önskar jag hade en bra anledning att ligga kvar, men tyvärr. Plikten kallar. Måste upp nu och iväg o jobba. Tur att det är fredag!
Kram på dig och ha det fint på Grönan!
Judita

Villa Björkenäs Backen sa...

Säger det samma !
Ljuvliga och så mjuka bilder.
Som du är !

Härligt att få åka till Grönan . Låter inte så tokigt att sitta på bänken heller :)

Önskar dig en riktigt fin helg !

Kram från mig !!!

Good Enough sa...

Härliga bilder. Bra att du ger dig själv tid för återhämtning.
Härligt med en dag med glada barn på Gröna Lund. Det har också en läkande effekt :-)

Trevlig helg.
Kramen M

My everyday life sa...

Härliga Hannis-bilder du bjuder på :) Hoppas att ni får det riktigt trevligt på Grönan och att du får en fin fin helg. Kram Nina

Anna S sa...

Du har det verkligen fint och hemtrevligt hemma hos dig! Sovalkoven är precis min stil med det vita och grå. Skönt att koppla av, skratta med syskon och dricka nåt varmt.

Härligt att du har hjälp av Yoga! Jag har provat en gång men hade så svårt med att andas rätt. Har inte vågat prova just det än. Men är inne på att öva mej på Mindfulness som också centrerar och får en att vara i sej själv, här och nu. Boken ser mysig ut, som du säjer, en feel good-bok.

Stor kram till dig! Hoppas det blir ett trevligt besök på Grönan.

Jennica... sa...

Vilket fantastiskt mysigt inlägg!! Underbara bilder och känsla i dem!
Och du, den där vita muggen i fönsterkarmen, var kommer den ifrån? Så fin!
Kram!

Rosenhäxan sa...

Så fina bilder i din sovalkov.
Härligt för dej att umgås med brorsbarnen...
Kom på att jag faktiskt gick på en yoga kurs för några år sen. Det var givande .
I helgen kommer stort barnbarn på besök. ( 17år)
Underbart att höra hennes tankar och funderingar om livet.
Ha en fin helg vännen
Kram Gittan

Hanna sa...

vackert vitt.
Ville bara titta in och önska dig en trevlig helg.
Kram
Hanna

Flower of Fame sa...

Så skönt att du känner dig bättre. Gillar dina mjuka bilder. Den med koppen är väldigt fin. Ha en fin fredag Kram Pernilla

Le petit jardin sa...

Supersköna bilder!! verkar vara en himla go plats att få vila och återhämta sig på.

Mannen rynkade pannan igår och förstod inte alls vad vi pratade om när du skrev han var en mes....det passade ju inte alls in i sammanhanget om soptippen...så jag fick förklara

Ha en skön helg

kram kajsa

Kia sa...

Ser så rofyllt ut med dina bilder!!

Är det sista helgen grönan har öppet? Vi har inte hunnit dit i år. Brukar ta det nu på hösten en fredag när det är lugnt och man slipper köa, bara åka som man vill. Men det finns ju kvar till nästa år!

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Helén i Vilrummet sa...

Mysiga bilder! Man vill bara krypa ner och känna värmen som dina bilder förmedlar. Skönt att du mår bättre.

Kram Helén

Hemma på Sjuan sa...

Mysiga bilder du har tagit!
Ha en fin helg och hoppas du kryar på dig ordentligt, kram Suss

Edith och jag sa...

Så mjuka fina bilder och gott att höra att det börjar bli bättre nu. Malin Berghagens Yoga bok är så fin. Bra att jag blev påmind om den här för yoga är nog precis vad min eländigt stela kropp behöver. Start i morgon!
Kram Maria

Team Åsgård sa...

Gillar också karuseller:))
Har haft en helt fantastisk träning med lilla gräddbakelsen idag. Hemma och alldeles ensamma och det gick så bra. Lugnet, kärleken och lyckan är obeskrivlig. Det funkar! Vi kör vidare på friden, eller hur?
Kram!