Fjädrar

Varje promenad så kastar jag mig ner.
Cyklar jag så tvärnitar jag, för att plocka fjädrar.
Det blir en del efter ett tag.
Och dom ligger överallt, bara sådär.
Bredvid ett ljus eller på en fönsterbräda.
En favoritdetalj med andra ord.

Tanken är förstås att det ska bli något av dom också.

Det är fredag igen...
Och i helgen är det kulturnatten som gäller.
Hela stan sjuder av kreativitet i form av dans, konst och musik.
Det går ju inte att missa.

Kram Hannis
Ps. Anna.S Hoppas du har lite roligheter framför dig i helgen.
Kramen

17 kommentarer:

Ellinor sa...

Ha, ha, du är som min Elias. Han samlar också alla fjädrar han ser. Har nu en egen fjäderburk!!
Ha en härlig kulturnatt. Brukar ju vara hur mysigt som helst. Till och med i Växjö!
Kram
Ellinor

Systrarna Hjertén sa...

Hmm, intressant beteende! Jag gillar ju också fjädrar ( i alla fall på dina bilder) men när jag ser dem ute i naturen tycker jag mest att det är lite äckliga ( ser framför mig en skabbig storstadsduva som ruggat av sig, lite märkligt med tanke på att jag, som sagt, bor på vischan ;) )!!!

Du har nog rätt i att det kan bli mer personligt på en liten ort, på gott och ont, visst hejar man på folk och så men folk har en jävla massa åsikter också, tur att jag skiter i vad de tycker! ;)

Trevlig helg!

Anna Svensson sa...

Här har du en likasinnad! Fjädrar är vackert. Jag sparar från våra hönor.
Önskar dig en mysig fredag
//bara anna

Johanna Stålros sa...

Hihi samma här, man kan ju knappast få för många fjädrar;) Har inte gjort något med mina heller, använder dem vid dukningar, och som prydnad bara;) Kram på dig goding

Hanna sa...

Ja fjädrar är fint.
Ha en bra helg.
Kram
Hanna

Choices By Annie sa...

Hi hi hi kan se framför mig hur du nitar med cykeln framför en fjäder, ungefär så som jag ser ut när jag tvärnitar med barnvagnen och plockar fjädrar;) Här går vi på fjäderjakt varje dag till dagis, härligt när man kan utnyttja barnen;)

Önskar dig en fantastisk härlig helg och tack för alla mjuka ord inne hos mig.
Kram
Annie

Rosa i huset i vitt sa...

Kikar in och önskar dig en bra helg
kram Rosa

My everyday life sa...

Vad fint att samla fjädrar. Har själv aldrig tänkt tanken utan alltid lärt barnen att nej man får inte plocka upp dem för de kan innehålla bakterier. Något jag själv fått lära men nu när jag ser dem hos dig så är de ju jättevackra. Trevlig helg! Kram Nina

Le petit jardin sa...

Din lill lördag verkade ju alldeles alldeles underbar där i dina målarbrallor fast de inte gjorde någon nytta just då...och fjädrar, visst är där något speciellt med dem

kram kajsa

Ewa`s Galleri sa...

Fint med fjädrar ,men det låter lite farligt
Kulturnatt härligt ,det har vi här också vart efter ,alltid roligt
Ha en skön helg

Helén i Vilrummet sa...

Fjädrar är fint! Och man blir nyfiken på vilken fågel de har suttit på. Önskar di en underbar helg!
Kram Helén

Kia sa...

Kulturnatt lät kul!
Önskar dig en trevlig helg!

Kram Kia

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Låter mysigt med kulturnatt!

Önskar dig en härlig helg

Kram Anncathrine

Edith och jag sa...

Du är ju för rolig :) Jag ser också ofta fjädrar och tycker att de är jättefina och det händer t.om. att jag tar en med mig hem. Men väl hemma så hör jag min mammas röst i huvudet från när jag var liten och blev förmanad att inte plocka upp fågelfjädrar för att de kunde vara smutsiga och äckliga och då tycker jag plötsligt inte lika mycket om fjädrarna längre. Fånigt att något kan sitta kvar i en så länge ;)
Kram Maria

Flower of Fame sa...

Så vackra fjädrar du har hittat. Härligt med kulturnatt. Hoppas du får en fin kväll. Kram Pernilla

En Vacker Vardag ♥ sa...

Jag har också en del fjädrar vid min yogaplats, det är någon frihetskänsla över fjädrar.

Ha en fin helg!!

Kram Lotta

VisaLiza sa...

Fint med fjädrar! Jag har prövat att plocka in dem här hemma i Hult men katterna blir alldeles tokiga då. Får nöja mig med att fotografera dem där jag hittar dem istället. Kramar Liza