Det där operfekta

Förra veckan så låg allt mitt fokus på att ta hand om kropp och själ.
Det betyder att vardagsröran får ligga.
Vilket i sig betyder att jag får träna på det operfekta, att bara släppa saker 
som kanske skulle störa mig i vanliga fall. Som att det ligger kläder framme.
Även i en större etta så blir det rörigt då...
Men jag valde att se det som inredningsdetaljer.
 Och tillbringade ledig  tid i sängen istället. Med ett gäng böcker och te.


 Feelgood-bok! Väldigt feelgood!
Ihop med två andra som jag läser just nu.
Nu mår jag bättre och ska sakta men säkert ta tag i saker.
Som att ställa i ordning på balkongen.
Hur vemodigt det än är så kommer jag inte att sitta där så mycket mera.
Så blommorna ska in och få vila lite.
Så kan man ju alltid börja göra om i köket också.
Köksbordet ni aldrig hann se är utbytt mot ett gammalt...
Ja, ni känner ju igen sånt vid det här laget!

Kram och fin vecka/Hannis

15 kommentarer:

Good Enough sa...

Jag beundrar din förmåga att focusera på det som är rätt för stunden. Att helt o fullt lägga energin där den behövs som mest. Det är en fantastisk egenskap.

Skönt att du mår bättre.
Kram M

Le petit jardin sa...

Skor, smycken och vacker spegelbild...och det operfekta kan ju även bli perfekt hur man väljer att se på det

kram kajas

Choices By Annie sa...

Så rätt att fokusera på det som är viktigt för stunden. Vad gör lite skit i hörnen;) Sorgligt att börja plocka in sommaren fast härligt också för nu börjar hösten och den gillar jag också;)

Jättefint armband du gjort och din läshörna ser så mjuk ut.

Önskar dig en fin start på den nya veckan
Kram
Annie

Hanna sa...

Så bra att bara kunna låta det vara, så att du får nya krafter.
Ha en fin vecka.
Kram
Hanna

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Du är klok Hannis !!! Fortsätt så !!

Kramar till dej från mej

Bara Sara sa...

Viktigare att må bra själv än att hemmet lyser tipptopp! Det är ju ändå sig själv man lever med! Kram Sara

Tina sa...

Lite skit i hörnen kan vänta, håller med om mycket här!

kram

Anna S sa...

Jag känner ofta som du. Det där man borde eller vill göra får vänta. Det kommer alltid nån bra tidpunkt att ta itu med röror. När man orkar och kan.

Fina inredningsbilder!
Och det låter härligt med feelgood-böcker. Jag har inte koncentration nog att läsa böcker, men inredningstidningar går bra de med, med mycket bilder. :-)
Bra att ta in positivt för att känna sej bättre och piggare.

Kram till dej!

Pemsplatser sa...

Vad skönt att du mår bättre:) Idag är det riktigt höstigt här, mysigt tycker jag! Men i veckan ska det bli fint igen och då kanske man får njuta lite till av sommaren. Så ett litet tag till låter jag sakerna stå ute:) Ha en fin dag. Kram

Home2tiny sa...

Blir så glad att läsa att du mår bättre. Så skönt att du lägger fokus på dig själv o ditt mående, vem tusan bryr sig om lite "skit" i hörnen, huvudsaken är att du får vila, låta kroppen återhämta sig o hämta krafter, sen kan man (om man vill) börja ta tag i tråkgörat. Många kramisar till dig fina Hannis. Tina

Välkommen Hem! sa...

Helt rätt att du lyssnade på magkänslan och gav tusan i kläder och röran. Det kan ligga där en stund, det dör ingen av. Sen när du samlat kraft kan du ta tag i det. Idag gör jag så. Struntar i allt. Samlar kraft i nån dag eller två...!
KRAM! Judita

dnyahuset sa...

Ibland är det skönt att bara slappa och strunta i att städa. Njuuut!

Flower of Fame sa...

Skönt att du verkar må bättre! Mysigt att läsa böcker ! Kram Pernilla

Mamma C sa...

Kloka människa :)
Kram Mamma c

VisaLiza sa...

Helt rätt att fokusera på det som är viktigt istället för att ordna en perfekt tillvaro. Jag har också lärt mig att blunda för röran, men det har tagit tid. Kramar Liza