Den där röran...

Efter jobbet så slänger jag och en av grabbarna från jobbet oss in i en bil och 
drar till det stora varuhuset. Springer in, lastar varsin vagn full med golv. 
Ut, packa in och hasta vidare hem. 
Resultat:
 En hall där man får hoppa fram.
 Listerna ligger i köket...

Och ja, jag drack kaffe och amaretto.
Och skrotade runt i dödskallemorgonrocken.
Så funderade jag på om jag är riktigt frisk i skallen som drar igång såna här 
projekt en vecka innan middag med pärlorna och besök från Belgrad. 
Inte vet jag inte. Men roligt är det!

Och nu har jobbproblemet blivit en plan.
En bra plan, så då kan vi släppa det.
Jaha, så var allt som vanligt igen.
Det går undan ibland!

Tack för att ni tar er tid att kika förbi här.
Ler alltid åt era kommentarer.
Kram Hannis

18 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blir fint det med nytt golv innan du får besök, lika bra och köra på när du har ångan uppe. Ska bli roligt och se hur det blir.
Kramar
AnnaMaria

Good Enough sa...

Fina Hannis! Vad skönt att det ordnar sig så sakta på jobbfronten.
Projekt är alltid kul, vi har ett hemma också. Visst kan energin ta slut ibland mitt i, men då ska jag göra som du - ta en kaffe, amaretto och skrota runt en stund.

Du är en riktigt inspiration.
Stor kram /M

Le petit jardin sa...

Dödskallemorgonrock & amaretto...fast kaffet hade fått vara...du är som en virvelvind, men det kommer bli kanon till slut

Kram kajsa

Villa Björkenäs Backen sa...

Heja på dig !!!!
Du hinner ;)
Det samma....jag ler också alltid åt dina goa kommemtarer.
Hoppas att du kom ihåg att torka bort dreglet ;)
Du hinner fixa golvet,jag är också lika galen sådär...att sätter igåräng massa projekt ;)

Ska bli kul att se vad det blir för golv. Ha en fin dag och kram på dig

Gunnel sa...

Jag tycker det är kul när man har en tid att passa...ganska så nära i framtiden. I varje fall får jag bättre energi eller kanske eld i baken då. Ska testa det där med dödskallemorgonrock och amarettokaffe. Låter mysigt!

Kia sa...

Om du inte hinner så har du och pärlorna en gruppövning! :)

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Helén i Vilrummet sa...

Spännande att få se resultatet sen. Och vad skulle det göra om det inte var klart? Dom kommer ju för att träffa dig och inte ditt golv och dom får väl kliva över högarna ;-)

Kram Helén

Anna S sa...

Hej Hannis! Ett sånt fint golv!
Det kommer bli toppen mot din övriga inredning. Jag har ett vitt trägolv som är i behov av målning. Ska kanske köpa färg till det idag, plus till ett skåp som jag håller på med.

Tack, mår bättre idag. Det är potential för en bra dag och höstsolen skiner ute. Lyssnar på Laleh.

Kram till dej! Det är bra att vara lite "galen" ibland. :-)

LissenTo sa...

Så spännande med projekt och du ser väl redan nu framför dej, hur det kommer se ut. Och lite galen måste man va.

Planer som löser jobbproblem låter bra.

Så kul med besök snart.

Kram
Lissen

Pemsplatser sa...

Vad roligt med nytt golv! kram

Rosa i huset i vitt sa...

härligt med nytt golv
ha en trevlig helg
kram Rosa

tinajo sa...

Kommer bli jättefint ju - och det är väl aldrig dålig tajming när det gäller fix?!! :-)

Malin Steding sa...

Åh, ikea! Jag längtar ständigt dit!

Mamma C sa...

Hundra år sedan jag var på IKEA senast. Eller nästan minst 2 år sedan. Du får säkert ditt golv lagt innan besöket och pinglorna ska komma.
Kram Mamma C

Flower of Fame sa...

Du är för härlig. Gillar din energi. Blir säkert fint och färdigt innan ditt besök. Kram Pernilla

Fröken Fräken sa...

På nåt vis är det alltid roligast att dra igång projekt när det passar som sämst! Det där löser du säkert galant!

Team Åsgård sa...

Frisk i skallen, ha ha! Ska man behöva va det?;)
Trevlig golvläggning på dig!

Johanna / Fru form o fix sa...

Spännande med nytt golv. Ibland kan det vara bra att ha lite tidspress, då blir det kanske klart till dess också :-)