Passionsblomma

Man kan ju visa blommor på olika sätt.
Jag gör det på min syster den här gången.

Min passionsblomma. Och nu menar jag blomman inte systern.
Jag har lyckats att nästan ta livet av den.
Den var helt brun och bortglömd.
Inte trodde jag att den skulle komma igen på det här sättet.
Den växer så det knakar!
Och jag har räknat till 13 knoppar som är på väg att bli blommor.


Den har stått på balkongen hela sommaren och bara fått växa.
Vatten förstås men annars har den bara fått vara.
Nu ska den nog få flytta in igen och lindas upp lite.
Och stå någonstans där jag inte glömmer den igen...

Igår fick jag mail från odlarföreningen där jag vill ha en odlingslott.
Nästa sommar är det min tur. På gångavstånd hemifrån.
Glad är jag!
Kram Hannis

21 kommentarer:

Choices By Annie sa...

Så vackra bilder och är än en gång så glad för din skull med odlingslotten, vet ju att du väntat länge.

Önskar dig en vacker dag
Kram
Annie

Anonym sa...

Vackra blommor båda två. Så kul att det har blivit din tur nu.
Kram mamma c

Rosenhäxan sa...

Hej Så fina bilder. Speciellt den på din syster.
Va härligt att du kan börja odla egna grönsaker etc.
Känns speciellt o smakar godare med egenodlat.
Ha de bra
Kram Gittan

Pemsplatser sa...

Kul att du fått liv i den igen:) Och kul med odlingslott! Nästa år ska jag börja fixa i trädgården, jag bara längtar:) Kram Emma

Välkommen Hem! sa...

Vad härligt att den har "återuppstått" den lilla rackarn! Och kul med mailet- hoppas du får din täppa!
KRAM! Judita

Flower of Fame sa...

Häftigt med så många knoppar! Så roligt att du ska få odla. Kram 😊Pernilla

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Tack för din pepp! Får se hur jag gör, vet inte varför jag tycker det känns så läskigt.. Älskar som vanligt stämningen i dina vackra bilder, och jag gläds med dig åt din odlingslycka!
Kram till dig!

VisaLiza sa...

Vad roligt med egen möjlighet att odla. Stor grattis, förstår att du redan nu längtar till nästa vår. Vissa växter har en fantastisk förmåga att hämta sig (lite som med människor om man tänker på det) Jag hade vält ner en clivia som låg under soffan i ett antal månader. När jag hittade den planterade jag den och ganska snart hade den hämtat sig! Kramar Liza

Helén i Vilrummet sa...

Passionsblomman är så vacker, så skir och ljuvlig. Precis som dina bilder på din syster och blomman.

Kul med egen lite odlingslott.

Kram Helén

åse sa...

Så vackra bilder, kul med en odlingslott, fint att ha den närma och på gång av stånd. Ha en fin kväll. Kram

My everyday life sa...

Spännande med lotten, kul att kunna odla sitt eget.

Fina bilder och fin syster. Inte lätt det där med växter men kul att den verkar trivas och blivit så fin.

Kram Nina

Hanna sa...

bara så fina bilder.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

Karin sa...

Å vad kul med en odlingslott, grattis till den, Karin

~ Eva ~ sa...

Passionsblomman, är en spännande blomma, eftersom man kan sitta och invänta när den slår ut.
Det gjorde min Farfar och jag...han älskade sina blommor på gamla dar, och var så stolt över dem.

Fotot på passionsblomman och Din syster, är jättevackert.

Roligt med odlingslotten till nästa Sommar :)
Får ni ha såna ifred där du bor...?
Här, tror jag inte alls att det skulle gå att ha.

Kramen,Eva

LissenTo sa...

Härligt när det halvt vissnade sätter fart igen. Hoppfullt.

Glad för din skull att du fått odlingslott.

Vackra mjuka bilder, du tagit

Melody and M.E sa...

Jag tror att passionsblomman trivs bäst utomhus! Min fick bo ute en sommar och den blev som en buske!
Den kom nog aldrig in igen om jag tänker efter!
Vackra foton har du som alltid!
Kram M.E

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den här sommaren var bra för växterna, din passionsblomma blev kraftig och fin. Jättefina foton på din syster, kan tänka mig hur roligt ni har när du fotar.
Kramar
AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Glömde ju och skriva grattis till att du är först i kön, kommer bli roligt med odlingslotten.
Kram/AM

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

VIlken fantastisk växtkraft det finns i de små liven... Att bara komma igen så där.
Så rolig med odlingslotten :)
Kram
Marie

Kia sa...

En sån har jag också och den är verkligen seglivad! Vad kul med odlingslott. Vad mycket bra tips jag kan få av dig sen. : )
Skolan går så bra så, hon trivs och tycker det är kul.

Var är du nånstans? Jag har redan checkat in min väska!!

Kram Kia

Anonym sa...

Så roligt för dig Hannis :) Du kommer att älska det, att odla. Så underbara bilder på din syster.
Kramar
Lily