När man rör till lite

Även om det fortfarande är sommar så börjar jag ana vad som hänger i luften.
Inte än men ganska snart, hösten, som jag älskar!
Mysets tid med filtar, tända ljus och massor av kuddar.
Då tänker jag att det krävs lite nya kuddfodral.
Och släpar fram tyg, färg och en mall med mönster.
Tänkte testa att göra paisleymönster.


Har aldrig gjort det förut men tänkte att det kan vara kul att prova något nytt.
Någon som har pysslat med sånt?

Att jag sen gick därifrån och lät högen ligga för att en bok lockade 
mera är en annan femma. Jag startar ikväll istället efter jobbet.

Kram Hannis

Ps. Anna.S Vad kul att du hittat tillbaka till kreativiteten!
Det går ju i perioder men när man väl kommer igen så
brukar det poppa upp ideér mest hela tiden. Kram till dig!




25 kommentarer:

tinajo sa...

Jag har inte gjort det men det blir spännande att se vad du gör! :-)

Tina sa...

Kan man göra eget mönster på något sätt?! Vad är det för spännande du pysslar med, visa snart hehe!

Fin dag till dig!

Choices By Annie sa...

Åh så roligt att göra eget mönster. Kuddar är ju såååå dyra att köpa. Ser med spänning fram emot resultatet;)

Önskar dig en fin dag
Kram
Annie

kavallinskan sa...

Ska bli spännande att se dina kuddar sen! Förr sydde jag mycket kuddar med eget textiltryck på...men jag har visst kommit av mig när det gäller sömnad.
Ha en fin dag!
kram viktoria

Hanna sa...

Nej jag har aldrig pysslat med det, men det skall bli spänannde att få se.
Ha en fin vecka.
Kram
Hanna

VisaLiza sa...

Spännande projekt, ser fram emot resultatet. Tycker du gör rätt i att välja en bok, än är det sommar och med det är man ursäktad att lata sig! Kramar Liza

Johanna Stålros sa...

Bröllopsbilderna är ljuvliga!!!!!! Och vilket spännande projekt du satt igång nu då- har aldrig provat- men ser fram emot att få inspiration;) KRAM

Kia sa...

Du rör väl aldrig till det!? :)

4 dagar kvar. På fredag smäller det! Som jag sa till sambon igår, du köper ju inte grisen i säcken i alla fall. Nej, det tyckte han inte. Efter 17 år känns det rätt säkert!

Ekonomi är väl rätt tryggt. Behövs inom alla brancher.

Kram Kia

Hajan sa...

Det tror jsg inte att jag har gjort, kanske min dotter.

Du kan nog inte koppla av riktigt
vill ha något att göra.
Visst bliver det lite långsamt ibland, även jag känner det.

kram Hajan

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Jag är helt ointresserad av att sy, men mer och mer känner jag att det skulle vara kul att åtminstone sy några kuddfodral. Ska bli kul att se hur dina blir, kanske kan jag få en spark i baken... Kram till dig!

Le petit jardin sa...

Först måste jag säga...ja det är något visst med anteckningsböcker, pennor och att få kunna skriva listor av alla dess slag. jag har nog listor på det mesta, för hjälpa mig genom vardagen...

...sen kul med paisleymönstert, när du gör något så brukar det sluta med något fint

kram kajsa

Good Enough sa...

Mysigt med pyssel. Jag önskar ibland att jag hade mer tid...
Läsa böcker är ju fantastisk avkopplade så det gjorde du rätt i.

Kram M

svart vitt och rött sa...

Jag kan ju då aldrig tänka mig att du rör till det på något sätt alls :-) Jag ser att du har samma planer som jag... i allafall med kuddar och färg :-) Jag har dock inte kommit så långt att jag plockat fram grejerna... Det där ser spännande ut! Ha det gott!

Bara Sara sa...

Så spännande! Jag har aldrig testat själv men ser fram emot att kanske få del av resultatet!! Kram Sara

Mina drömmars hus sa...

Oj så kreativ du är mest hela tiden. Härligt härligt.
Nu blir det snart höstmys för hela slanten.
kram
AC

Melody and M.E sa...

Ska du göra en schablon? Verkar bli ett riktigt pilljobb att skära ut ett sådant mönster! Men så kul!
Själv köper jag nog färdigtryckt tyg!
Kram
M.E

Rosa i huset i vitt sa...

gillar höstmyset med att tända ljus när mörkret faller på
kram Rosa

Flower of Fame sa...

Verkar spännande. Kommer bli jättefint! Ser fram emot att se resultatet. Kram Pernilla

Home2tiny sa...

Wow vad duktig du är, själv har jag tyvärr inte tålamodet. Ska bli spännande att få se hur kuddarna blir. Kramisar Tina

Livet på 7:an sa...

Ska bli spännande att se resultatet:)! Blir säkert jättefint.

Kram

Anna S sa...

Hej Hannis, tack för dina ord!
Ja, härligt när man börjar ana inspiration till att hålla på och fixa med saker.Det är som jag lever mer då.

Ser ut som ett jättefint mönster och färger/nyanser du valt. Jag har tryckt en del på tyg med färg, och även målat på tyg och T-shirts. Sån textilfärg som man stryker fast på baksidan av tyget för att det ska hålla i tvätten. Det har blivit bra.

När jag fick en fläck som inte gick bort på en qvilt så målade jag svarta bokstäver där med schabloner. Det håller hur bra som helst.

Önskar dej en fin tisdag! Kram

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Vågar man säga det högt...jag längtar och ser fram emot höst !!!! Jag går gärna din paisley kurs sen...spännande !

Stor varm kram till finaste Hannis

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina du !

Här ser jag att du är igång med pysslandet och din kreativitet!
Härligt ! :)
Ska bli kul att se resultatet !!!
Hoppas att allt är väl med dig !
Tack för dina Goa hälsningar ! Själv här jag inte vårt så god bloggvän men jag finns kvar ! Det ska du veta !
Ha en skön sensommar vecka ! Kram från mig

Hus Inspiration Inredning sa...

Jag tänkte starta igång en Träningsutmaing!
Denna utmaning går mest ut på att hålla igång och röra på sig på en viss nivå under en viss tid varje vecka. Bestäm dig, utifrån ditt nuläge, hur mycket träning per vecka känns som realistiskt men ändå som en utmaning för dig. Är du nubörjare så börja med 30 min pass (förslagsvis raska promenader blandat med lite lite jogg) 3 gånger i veckan. Hur mycket vill du träna för att känna dig nöjd? För mig handlar det om runt en timme 3ggr i veckan!Kör igång redan idag!
Kom ihåg att du tävlar mot dig själv, på dina villkor och utifrån dina egna förutsättningar! Du gör detta för din skull, en sådan här satsning på dig själv är du alltid värd!
Veckovis kommer jag presentera veckans utmaning, varje vecka på tisdagar kommer en ny utmaning
Rapportera varje dag du tränat och länka till mig så jag ser att ni tränar! (Jag länkar tillbaka till er vid varje utmaning så alla kan följa er träning) Skriv gärna en kommentar på min blogg också så jag inte missar någon.
Vill du vara med? Anmäl dig här på min blogg genom att kommentera: http://husinspirationinredning.blogspot.se/2013/08/traningsutmaning_13.html

Änglarnas hus sa...

hallojsan hannis!
Själv älskar jag sommaren, sol och värme mest men eftre denna fina sommar kan jag hålla med om att mörka höstkvällar känns lockande!
Jag har inte testat på att trycka..och det ska bli spännande att se ditt resultat!

kramkram Sanne