När man längtar efter en annan dag

Ni vet när man har svårt att vara här och nu...
När man längtar efter en annan dag. Det gör jag just nu.
För i helgen kommer hon min gosiga lillasyster.
Och vi ska fota förstås.
För jag har flera nedskrivna ideér i en av böckerna som jag vill förverkliga.
Sen ska vi ju mysa också.
Och jag ska få höra om senaste resan.
Allt det här går jag och tänker på när jag egentligen borde städa så att
hon kommer fram och in. Borde tvätta och diska men har ingen lust...

Och är på lite halvdåligt humör.
Det är inte riktigt jag att vara det men igår åkte jag in i vardagen.
En vardag som prackas på mig och som jag inte kommer att säga ja till.
Om några dagar har jag tagit kontrollen igen.
Och till imorgon har det dåliga humöret släppt.
Men just nu längtar jag till en annan dag.
Inte så vidare optimistiskt inlägg, bara en sån där dag ni vet.

Kram till er/Hannis

20 kommentarer:

Arja sa...

Halloj!
Det det där med dagar med att man är på dåligt humör, drabbas alla utav fördelen är väl att nästa dag blir bättre ♥ Helgen närmar sig med stormsteg så håll ut! Vilken fin header du har bytt till :O)
Är det du på bilden, fint foto i vart fall.
Ha d gott kram Arja

Flower of Fame sa...

Sådana dagar måste men också få ha. Fast jag vet att du kommer må bättre snart. Tänk bara positivt! Skriv allt positivt. Kämpa efter det så brukar det bli bättre. Så gör jag när det blir för motigt. Hoppas du snart får mer positiv energi igen. Kram😉Pernilla

My everyday life sa...

Vilken vacker bild!
Har också haft en sådan-där-dag och känner mig allmänt nere, kanske något som ligger i luften. Imorgon tar vi tag i en ny dag du och jag! Heja morgondagen.

Kram Nina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Sådana dagar kanske man behöver ibland, bara för att kunna uppskatta de där bra...men de känns ju himla tradiga och onödiga...endera får man sjunka in och ta känslan eller sysselsätta sig med något som skingrar tankarna (det behöver ju inte vara något man måste göra, ex städa).

I morgon är en bättre dag...
Kram,
Regina

Välkommen Hem! sa...

Hoppas den där dagen släpper tills imorgon! Lätt att de kommer över en när vardagen börjar.
Stora kramen till dig!
Judita

Anna Margareta sa...

Sådana där dagar har man och det måste man få ha och man måste få skriva att det är skit ibland för det är det som gör oss till människor. Att vi känner något!

tinajo sa...

Man får ha sådana dagar också, då blir det andra så mycket finare - som de du spenderar med din syster till exempel. :-)

Queen of Kammebornia sa...

Åh, jag vet hur det känns, det är inte alltid lätt att vara här och nu :) Kram!

Choices By Annie sa...

Sådana dagar måste finnas och som tur är så är imorgon en annan dag. Hoppas pinterest kunde pigga upp dig lite.

Stora kramen
Annie

Helén i Vilrummet sa...

Ibland är inte allt rosaskimrande och då får det vara så. Bara det inte är,gått övervägande delen av tiden. Skickar en stor kram och hoppas att det goda humöret är åter i morgon.

Vilken vacker bild. Helt magisk.
Kram Helén

Helenas enkla vardag sa...

Nej att vara här och nu har jag inte kunnat på hela sommaren. Men hoppas att du känner dig bättre i morgon, så brukar det vara för mig i vanliga fall. Kul att få mysa med syrran i helgen.
Kram Helena

En Vacker Vardag ♥ sa...

Ja ibland blir det sådana dagar:( men det är tur att man alltid får en ny nästa dag:)

Ta hand om dig fina du och jag önskar dig en bättre dag i morgon!!

Varm Kram Lotta

Superfin bild får mig att tänka på Indien!!!

Stina sa...

De tråkiga dagarna är glömda när din fina syster dyker upp.

Kramen!

kavallinskan sa...

Ja såna dagar blir det ibland men det är ju skönt att veta att de går över! Härligt att få hem syrran och mysa och fota!
Kramar viktoria

Kia sa...

På med klackarna! :)
Kände mig som en housewife igår när jag stod i kort kjol, högklackat och strök. Jag brukar inte gå runt i klackar inne och stryka är inget jag gör i onödan. Men dukarna ska nog vara något skrynkelfria tills på fredag i alla fall. Idag ska jag montera partytält!

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Jennie Bergius sa...

Vissa dagar är såna. Då brukar jag försöka hitta på något som jag tycker är väldigt kul och härligt emellan alla måsten. Så brukar allt gå lättare :)

Lite som jag skrivit om i detta blogginlägg:

http://bergiusjennie.blogspot.se/2013/07/ett-rad-som-kan-vara-bra-for-de-flesta.html

Hoppas att det är bättre idag!

/ <3 Jennie Bergius

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

...Vet precis... Kram

Hanna sa...

Dessa dagar är också endel av livet.
Kram
Hanna

LissenTo sa...

Dagar vi alla har, då man har svårt att få energi.
Men snart, snart är din syster hos dej. Ska bli kul att se ditt fotoprojekt.

Härlig bild på din fina syster.

kram
Lissen

svart vitt och rött sa...

Wow vilken fin bild!!!!!!!!!