Min kära...

Temat på fotoutmaningen är min kära.
Det finns mycket som är mig kärt, människor, djur och även saker.
Men det finns en som är oslagbar, och det är min kära mormor.
Eller min älskade mormor.
Den här kvinnan är en av de kvinnor som präglat mig mest.
Hon har stått bakom mig i varje storm i livet och gör det fortfarande.
Vi pratar med varandra varje dag.
Ibland kan vi prata i timmar. Om allt och inget.
Om böcker och skrivande, om känslor och människors förmåga att resa sig.
Om hur valen som gjordes för länge sen är ett resultat av det vi är idag.
Om relationer. Om blommor.
Vi kan flamsa och fnissa ihop som två tonåringar.

Vi har skrattat och gråtit tillsammans.
Vunnit och förlorat.
Surat, gormat och suckat.
Vi har levt tillsammans helt enkelt.

Mormor, jag är så tacksam!
Utan dig hade jag inte varit den jag är idag.
Allt du lärt mig bär jag i hjärtat.

För att se flera bidrag så klickar ni här och här
Kram Hannis
Ps. Anna,S, en stor, stor kram till dig!



25 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint skrivet om din mormor, nu upprepar jag mig, men ni är en stor härlig släkt.
Kramar
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Jag läser och blir rörd! Kärleken till och från en mormor eller farmor är så ovillkorlig. Jag har själv en farmor som är hela släktens "livmoder" och som alltid varit en av de viktigaste människorna i mitt liv. Hon fyller 100 år nästa gång! Jag önskar att vi bodde närmare varandra...
Söndagskram till dig!
/Anna-Karin

Choices By Annie sa...

Kärlek när den är sim bäst. Tyvärr har jag varken mor eller farföräldrar i livet längre. Önskar jag spenderat mer tid med dem när de levde. Men jag vet att de är med mig var dag.
Kram

Dronninghuset sa...

Så nydelig beskrevet - og hvilken fantastisk relasjon.
Det er en gave og du er RIK med en slik bestemor/mormor. Hun er sikkert veldig glad for deg og da......

Ha en nydelig søndag,
klem TOVE

Flower of Fame sa...

Härligt att ha en sådan mormor. Min farmor var jag nära när hon levde. Fint skrivet. Vackra ord. Ha en fin söndag! Kram Pernilla

Mamma C sa...

Så fint att ha en sådan relation till sin mormor. Jättefint skrivet.
Kram Mamma C

Melody and M.E sa...

Precis så hade mormor och jag det, men hon dog hastigt och tomheten är fortfarande obeskrivlig, trots att det gått många år sedan det hände!
Men varje dag är hon i mina tankar!
Så härligt att du och din mormor har varandra!
Det känns gott i hjärtat att veta!
kram
M.E

svart vitt och rött sa...

Åh, vad härligt!! Var rädd om henne! Vilken guldklimp!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fint du skriver om din mormor...det är få förunnat att ha en så fin och speciell vänskap, kanske ens med någon människa...

Kramar,
Regina

Helén i Vilrummet sa...

Så fint! Önskar att jag haft någon sådan mormor att anförtro mig åt. Jag har tyvärr varken mor- eller farföräldrar kvar i livet. Min mor gick också bort 1995 så nu är det bara jag, pappa och min syster kvar. Ibland saknar jag någon från generationen innan att prata med.

Kram Helén

Anna S sa...

Hej Hannis, så härligt att du har din mormor. Underbart med personer som berikar en så, som man har i sitt liv. När man finns för varandra.

Stor kram tillbaks!
Hoppas du har en fin söndag.

Välkommen Hem! sa...

Vilken fin beskrivning. Hoppas hon får ta del av den, tror hon skull uppskatta det?
Så härligt att du har din mormor kvar. Min gick bort i våras och hon var precis en sådan person för mig också.
Kram! Judita

~ Eva ~ sa...

Så otroligt fint Du skriver om Din Mormor.
Jag blir så glad att läsa om såna känslor, som man delar sådär förtroligt och fint med sin urmoder.

Jättefint foto också.
Tycker att det säger lika mycket också. Kärlekens värme sprider sej liksom utåt från det, och man sitter alldeles stilla och bara lyssnar in allt det där fina, som Du samtidigt berättar om...

Saknar mina urmödrar. De dog för så långa tider sen. Jag förlorade dem för tidigt, känns det som många gånger.

Kramen från Eva

Team Åsgård sa...

Så fint du skriver. Det är så jag blir blöt i ögonen. Jag har tyvärr inte min mormor kvar men jag har min farmor. Min älskade farmor som är tidlös och vacker, som jag inte kan föreställa mig ett liv utan. Som berättar om sin ungdom så att man känner som att man är med, ser färger, känner lukter och hör musiken från dansbanan. Man känner också fasan från kriget som var ständigt närvarande vid norska gränsen och det farliga jobbet på ammunitionsfabriken. En Bomb girl på riktigt!

Hanna sa...

Så fint.
Ha en bra sommarkväll.
Kram
Hanna

Rosa i huset i vitt sa...

Så fint du skriver om mormor, ha det så bra
kram Rosa

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Vilken förmån att få ha en sån relation med en annan människa...som dessutom är ens mormor !!! Så vackert livet kan vara !

Stor varm kram

En Vacker Vardag ♥ sa...

Så fint du skriver om din relation till din mormor <3 och jag gillar din fina bild

Kram Lotta

My everyday life sa...

Vad underbart att ha en sådan relation med sin mormor. Min egen dog när min mamma var liten så jag har aldrig träffat henne :(

Ha en bra kväll. Kram Nina

millandante sa...

Blir alldeles varm i hjärtat, och tårögd när jag läser detta. Hälsa din fina mormor att hon sprider glädjeända hit via dig!

KRAM till er båda

Bodil Brink Morse sa...

Vad alldeles underbart du har skrivit om din mormor. Så skönt att du har henne.
Jag förlorade min mormor för många år sen tyvärr.
Kram Bodil.

Good Enough sa...

Blir rörd! Vilken fantastisk relation ni har, full av kärlek. Det är en gåva att få uppleva en sån relation. Jag stod min mormor väldigt nära och kan förstå vad du känner. Min mormor dog redan när jag var 21, jag saknar henne varje dag.

Stor kram /M

LissenTo sa...

Underbart att ha en sådan fin relation till sin mormor. Man behöver någon att mötas med i alla tankar man har.

Nämen åh, har du varit på Urkult. Skulle ha varit roligt att säga hej till dej.

Kram Lissen

VisaLiza sa...

Vackra ord om en människa som tveklöst har ett stort hjärta. Skönt att ha ett sådant stöd i livet. För mig var min farmor den personen, djupt saknad och aldrig glömd. Kramar Liza

Christina sa...

Så vackert du skriver om din mormor! Låter fint med ett sådant stöd i livet.

Kram Christina
(hittade hit via Visa Lizas blogg, titta gärna in till min blogg :)