Låt mig presentera...

Jag vet! 
Den här bloggen är skittråkig för tillfället.
Jag har fortfarande inte kommit igen efter semestern utan tassar mest omkring 
med en bok på kvällarna. Den där riktiga bloggandan har inte vaknat till liv än.
Men skåpet är klart!
Och det ska ni få se i helgen.

Men först...
Låt mig presentera Diesel och Nisse.
Bullmastifferna som jag blivit kär i.
När man får höra meningen : Han väger bara 70 kg (Nisse) och
sitter på huk framför Nisse och ser i blicken att han tänker, mmm nu ska jag
 pussa den där människan. Ja det är då man inser att 70 kg är ganska mycket.
 Eller när man tittar in i Diesels ögon (som bara väger 50 kg) och blir kär för
att han har farbror-ögon. En gammal hunds klokhet. Det är då man blir kär.
I dregel och allt!
Diesel, vackra Diesel.
En farbror som promenerar i solen.
Lite mallig över att vara i centrum för en klickande kamera.
Men hej bara!
 Nisse.
Ståtligare kille får man leta efter.
Och han är lika mjuk som han är stor.
Stora, mjuka och oerhört vänliga killar.
Som sagt, jag blev kär.
Dom älskar sin matte och husse.
Och dom är älskade, vansinnigt älskade.
Och när jag hör hundmänniskor som älskar sina hundar på det här sättet,
ja då får jag ont i hjärtat. För det är precis så varenda hund ska ha det.
Eller varje djur rättare sagt!

Nu ska jag gå och pussa på min pälsboll som dagen till ära
har dödat mitt ena Olivträd. Men vad gör det om hundra år?

Kram Hannis
Ps. Anna.S, en stor, stor kram till dig!!



22 kommentarer:

tinajo sa...

De är båda förträffligt stiliga! :-)

Arja sa...

Halloj!
Tycker inte alls att den är tråkig :O)
Vilka härliga bilder på hundarna, visst skall man ta hand om sina djur ♥
Ha d gott kram Arja

Tina sa...

Hello vovvarna!
Usch ja, jag har inte heller kommit igång på rätt sätt. Känns aningen tröööögt...

kramen

Hanna sa...

stiliga hundar.

Anna S sa...

:-D Härliga hundar, fina bilder!
Även om jag är lite rädd för de flesta hundar så tycker jag om dom.
Förstår dej att du blir lite kär i gubbarna/grabbarna Grus.

Jag har en älskad pälsängel som är katt här hemma. En helsvart, lite rivig när hon känner för det men väldans gosig och tillgiven när hon är på det humöret.Hon sover bredvid mej varje natt och är en hejare på att äta en och annan räka.

Stor kram tillbaks!

Anonym sa...

Vem är igång med bloggandet, inte jag iallafall. Men nu slutar ju min semester så kanske det i lite bättring.
Jag saknar hund oerhört mycket, men vi får se hur det blir med det.
Kram mamma c

Hemma på Sjuan sa...

Vilka fina vovvar du har! Här har vi oxå fyrbenta älsklingar men de är "guldlockiga".
Blir spännande att se skåpet! Kram Suss

En Vacker Vardag ♥ sa...

Vilka härliga vovvar,och underbara bilder på dom!!

Ha det gott!!

Kram Lotta

Melody and M.E sa...

Melody skulle bli helt superkär om hon fick träffa de där hundarna! Hon älskar stora hundar med muskler!
kramisar
M.E

svart vitt och rött sa...

WOW, vilka maffiga hundar! Här är en hundälskare... kan inte tänka mig att inte ha hund :-) Har haft det hela livet och hoppas att jag får ha det resten av det med :-) Jag tycker att det händer en hel del på din blogg! Skåpet är jag ju definitivt nyfiken på! Ha det gott!

My everyday life sa...

Vilka goingar! Härliga bilder du bjuder på och din blogg är inte tråkig utan alltid lika mysig. Kram Nina

På Selmas gata sa...

Men jisses! Så underbart söta! Vi är utan hund just nu men jag saknar ihjäl mig!! Förstår att du blev kär i de där grabbarna:)

kavallinskan sa...

Vilka snyggingar alltså och helt underbara bilder på dem! Förstår att du är kär :)
Din blogg är aldrig tråkig!
Kram viktoria

Flower of Fame sa...

Så fina bilder på så fina hundar. Förstår du blir kär i hundarna. Kram Pernilla

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka maffiga killar, de ser ut som riktiga bodygards...härligt med villkorslös kärlek...

Kram,
Regina

Home2tiny sa...

Flrst o främst din blogg är allt annat än tråkig, älskar både dina bilder o din text, alltid, sen blir jag ju ofta lite kär när jag kikar in här....är det inte fåtöljer är det hundar. Kramisar Tina

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Här inne är det varmt och gott...då trivs jag !!!!!
Vilka störtsköna killar...jag föll nog lite extra för den gamla farbrorn..dom ögonen !!!!!!

Goa fina Hannis..ha nu en riktigt behaglig helg och fortsätt på det vis som känns rätt för dej..stora kramen

Annica Andersson sa...

Tusen TACK för underbara bilder - du är en ängel utan dess like!

kramar i massor från mig & grabbarna

Anci sa...

Den här morgonen började bra med två så stiliga hundar !! De får mig att le.

Kram
Anci

Pemsplatser sa...

Men åå jag vill ha båda två:) Så himla goa! Kram

Rosa i huset i vitt sa...

Tycker inte att din blogg är tråkig..ha en trevlig helg
kram Rosa

Team Åsgård sa...

Men vilka gullisar! Och en Nisse:)) Nej, din blogg är inte ett dugg tråkig. Det är däremot min för det är nån som uppdaterar den så dåligt och ingen header har den heller. Trökigt...