Kräftskiva

I lördags var det dags för kräftskiva med pärlorna.
En sån där skön kväll när augustisolen värmer.
 Skumpa och skål för nya tider som är på väg för flera.
 Räkor som tinas
 Solen, vad jag är kär i den.
 En av pärlorna.
Bubbel och babbel kan man sammanfatta det som.
Ännu en pärla
Det är det där när kvinnor samlas.
Och pratar om allt det som händer i livet.
Det goda och det mindre goda.
Skrattar, fnyser och skämtar om sånt man kanske inte skämtar om inför alla.
Jag trivs då!
Med mina pärlor.

Och nu är det ny vecka.
Hoppas att ni får en bra sån med bara lite vardag.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, hoppas att du har det gott och att livet är mjukt!
Kram

13 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Såna tjejträffar är toppen, energigivande och roligt. Gillar dina foton som vanligt. Och angående korgar du letade efter, Tine K har några som du kanske gillar.
Kramar
AnnaMaria

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Bubbel och babbel med pärlor...kan det bli bättre !!!!

Kramkram

Team Åsgård sa...

Ser ut som en lyckad fnitterkväll:))
Jäklar vad snyggt skåpet blev! Men det förstod jag att det skulle bli för du är ju så händig:))
Kram, Cicki!

Ellinor sa...

Visst är det underbart att bara få skratt och prata och bara vara!! Förstår om ni hade en härlig kväll!
Kram
Ellinor

tinajo sa...

Ser ut som bästa kvällen ju! :-)

Flower of Fame sa...

Trevligt med kräftskiva. Ser ut som en trevlig sådan. Ha det bra ! Kram Pernilla

VisaLiza sa...

Bubbel och babbel låter som en riktigt härlig kombination :) Sen är det verkligen helt fantastiskt att sommaren bestämde sig för att stanna en liten stund till. Hur härlig än hösten är så kan den gott få vänta lite till. Kramar Liza

Le petit jardin sa...

Bubbel, skadjur, tjejsnack, fnitter och sol...vilken underbar kombination.
Skåpet, riktigt snyggt!!!!!!
& grattis till odlingslotten nästa år, va roligt!!

kram kajsa

Hanna sa...

gott och mysigt.
Hanna

Home2tiny sa...

Babbel, bubbel, räkor o sol tillsammans med de finaste pärlor, tror minsann inte det kan bli bättre. Kramisar Tina

Pemsplatser sa...

Guud så mysigt. Häng med vänner är ju det bästa! Å gott med bubbel, själv har jag tänkt på kallt rosévin hela sommaren, haha:) Och ang. lampan, ja visst blev den kul. Tänkte göra en hängande variant också med ofärgade alt. målade träkulor, kan nog bli bra:) Kram

Mamma C sa...

Så mysigt, kan man ha det så mycket bättre :)
Kram Mamma C

Rosenhäxan sa...

Nu har jag missat flera inlägg hos dej igen....
Skåpet blev ju så snyggt. Fin möbel.
Tjejsnack är ju så kul.... Mina " pärlor" är så viktiga för mej. Så mysigt när vi ses.
Lycklig att jag överlevde stegen , målade klart det jag planerat och gubben ledsnade på att fota mej. Han fick en långnäsa ... hhhhiiiii. Han trodde inte jag skulle fixa det.
Ha d bäst vännen
Kram Gittan