Kom igång i hallen

När jag började ställa skåpet på plats så kom jag igång lite.
Med det där att flytta runt saker.
Och ta fram sånt som vilat lite under vår och sommar.
Hattarna har åkt ner från väggen och istället hamnat på skåpet.
 Gamla favoriter som jag köpte av fina Monica åkte fram.
Jag tror dom bara får stå som dom gör.


Och nu har jag en kaffepaus i det sista fixet sen är det klart.
Jädrans säger jag bara vad det där skåpet sväljer mycket fast det inte är så stort.
 Bara det att alla pysselsaker är samlade på ett ställe är ju
 fantastiskt för en "spridare" som mig. Bilder kommer imorgon. 
Ja,  inte på pysselsakerna utan skåpet förstås.

Helg, hur skönt är inte det!
Kram Hannis

Ps. Tack för orden om grabbarna!
Jag vet att deras matte läst dom och är väldigt stolt!

19 kommentarer:

svart vitt och rött sa...

Jag skymtar skönheten :-) Det där kommer med all säkerhet att bli ett favoritskåp! Ha en riktigt go fredag!

Hanna sa...

Så mycket fint.
Ha en fin helg
Kram
Hanna

Anna Svensson sa...

Min fixar-energi har inte infunnit sig ännu, skulle verkligen behövas nu.

Alltså bullmastiff, det var nära att jag köpte en sådan en gång. Så härliga de ser ut!

Ha en skön helg!
Kram
//bara anna

Mamma med ambitioner sa...

Hej Hannis!
Jag har inte testat Adler ännu. Visste inte ens att han fanns, men googlade och köper nog en pocket i helgen. Tack snälla. Har du inte läst Anders De la motte är det ett måste. Hans böcker är bara bäst. Från Skåne är han dessutom :)
Kul att du blev nöjd med ditt skåp, jag är också målar sugen.
alltså dina hundis vänner.... hua mig jag är tokrädd för sådana stora bjässar. Ha en fin helg.
Stor kram Kristina

Elna sa...

Så snyggt. Ha en fin kväll.

Kramen

Mina drömmars hus sa...

Vilka godingar nedan.
Snyggt med skåpet.
Ha en riktigt härlig helg
kram
AC

Anna S sa...

Så fint med det mörka träet till det ljusa. Ändra om är bra att göra ibland tror jag. Det ger en lite ny känsla och ibland perspektiv på tillvaron tycker jag.Fick ett infall här ikväll och började med att ta bort dataskåpet. Det ska få flytta till en annan plats närmare "köket".
Skönt tycker jag att kunna stänga om viss elektronik, t ex inför natten.

Kram! Hoppas att du får en härlig och mjuk och Hannis-behaglig helg. :-)

Flower of Fame sa...

Så fint! Ser fram emot att få se skåpet. Ha du också en fin helg.Kram Pernilla

VisaLiza sa...

Skall bli spännande att se resultatet. Skönt med förvaring som sväljer mycket. Känns som att de annalkande hösten gör att man plötsligt vill förändra och förnya. Det nya arbetsåret börjar med ny omgivning helt enkelt. kramar Liza

Choices By Annie sa...

Men så fina tavlor, och anar jag att skåpet blev svart? ska i alla fall bli roligt att se hela resultatet senare;)

Ljuvliga hundar, och lika ljuvliga bilder du kan verkligen konsten att förmedla känslor via fotografier, till och med till den grad att även jag blev kär;)

Tack för dina söta ord om mitt återbruk och mina tankar. Skönt att vet att jag tänker "rätt"

Önskar dig en härlig lördag
Kram
Annie

Anci sa...

Allt är vackert hemma hos dig.

Ha en fin helg !!

Kram
Anci

Good Enough sa...

Vad fint! Visst är det roligt att fixa till och flytta runt lite hemma. Det är nästan som terapi att gå omkring o plocka. Fint ser det ut att bli också.
Jag är supernyfiken på skåpet :-)

Sköt om dig fina J
Kram M

Bara Sara sa...

Roligt att en ny grej hemma skapar lust och energi att flytta om annat! Älskar din tavla med insekten! Kram Sara

Hajan sa...

Så bra det kan vara, det behövs bara en sak ibland, så är det färdigt
för fler prospekt, det är det som är så kul.


kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var två stiliga herrar i förra inlägget, riktiga gosingar.
Skåpet ser jättefint ut, snyggt med tavlorna.
Kramar
AnnaMaria

Edith och jag sa...

Så fint du ordnar det! Härligt med skåp som slukar mycket. Och dina hundkompisar, kanske inte riktigt mina typer men så läckra ändå ;)
Kram Maria

Fröken Fräken sa...

Komma igång med att flytta på saker, ja se det är jag världsmästare på! Men få dem på rätt plats, det tar allt tid det! Ser fram emot att få se skåpet :-)

LissenTo sa...

Härligt att samla alla saker på ett ställe. Trevligt att plocka fram nygamla saker.

Får se om det blir någon fart på mej imorgon, behöver städa köksskåp, ack så tråkigt.

Kram Lissen

Villa Björkenäs Backen sa...

Vilka fina du på inlägget innan. så härliga bilder och så bra skrivet.
Du kan få det till så bra Alltid ! :)
Härligt att kunna gå i semesterfas än :)

Så fint det ser ut att ha blivit av skåpet. ska bli kul att se mer :)
Vi har också fyndat nått nytt /gammalt och antikt.
Med härlig patina. och inget som ska målas om heller....bara rejäl rengörIng ;)Ha en god söndag! Kram på dig