För sin egen skull

När man går på stan och hamnar på en av de där billiga ställena där man kan köpa saker 
som man kan slösa med för att det är just billigt, ja då kan man passa på att köpa lite mys 
till sig själv. Som nagellack, hudkräm och kroppsspray. Sånt som man kan smeta in sig i 
och inte snåla med för att det varit så svindyrt att köpa. Jag gillar det till vardags.
Fast man/jag kanske inte alla behöver det.

Sen ska jag inte sticka under stolen med att jag är torsk på en del saker
som kostar mera men det sparar jag till dom där extra sakerna. Eller
när jag känner för att fint smyga in lite glamour när jag transportleder.
Inte för att just mina arbetskamrater uppmärksammar att jag luktar 
Dolce gabbana. Sist var det en av dom som sa att jag luktade lite ved...
 Sen behövde jag förstås en sjal med peace-tecken!
Verkligen behövde, den var ju på rea...
Den blir fin till min gröna buddhajacka som jag har som höstjacka.

Så nu har jag lite myssaker för min egen skull.

Och jag höll på att komma hem med två kuvertväskor också.
Men sörru, den förståndiga väninnan jag hade med mig tvingade mig att lämna 
tillbaka den ena. Vilket jag förklarade för tjejen i kassan. Att det var väninnan 
och inte jag som sa att den skulle tillbaka. Sen åt vi gott och pratade om saker 
som hon och jag kan prata ihjäl oss om. Typ allt! Och jag fick bra energi.
Vi känner varandra på djupet, det känns i hjärtat.

Tack för era mjuka ord!
Ni är fina ni tycker jag.

Kram Hannis





17 kommentarer:

dianasdrömmar sa...

Fina fynd och vilken mysig dag :) kram Diana

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Läste ditt förra inlägg, så jobbigt när värken slår till. Det är bra att du är extra snäll mot dig själv, gosar med vovven och köper vackra saker.
Var rädd om dig
Stor kram
AnnaMaria

Good Enough sa...

Lyx i vardagen är min melodi. Vi måste alla uppskatta oss själva. Om inte vi tycker vi är värda det hur ska då någon annan kunna tycka det? Och du är absolut värd det!

Kram M

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina du !

Läste ditt förra inlägg också !
Ta hand dom dig !
Var räddom dig !
Skönt att du kan pyssla om dig och även ha din wowwe där som förstår när du här ont !
Skönt att hitta Må Bra saker. Det gör du så rätt i !

Kram kram från mig ! Önskar dig en god dag!

Sofie sa...

Haha, lite ved. Vilken komplimang :)

Åse sa...

Vilka härliga fynd och mysig dag, sådan är de allra bästa tillsammans med de bästa. Kram

Flower of Fame sa...

Det är alltid kul att unna sig själv något nytt. Kram Pernilla

Hanna sa...

Fina saker du fyndat.
Ha en fortsatt fin dag!
Kram
Hanna

Le petit jardin sa...

Myspys på högsta nivå

Kram Kajsa

Rosa i huset i vitt sa...

Bra fynd ...schalen var jättefin
ha en bra helg
kram Rosa

Hajan sa...

tack själv Du lilla fining.
kram

My everyday life sa...

Härligt med lite kompisshopping. Alltid kul att gå runt och kika och sen sitta och prata om allt. Det ger bra energi det :) Kram Nina

Bara Sara sa...

Viktigt att ta hand som sig själv! Jag ska måla naglarna ikväll - aprikos:-) Kram Sara

Queen of Kammebornia sa...

Det låter härligt Hannis! Stor kram till dig!

Home2tiny sa...

Vardagslyx behöver man alltid att dessutom får dela det med bästa vännen gör det ännu bättre. Fina fynd du shoppat. Kramisar Tina

Mamma C sa...

Kul när man kan shoppa loss lite utan att det känns allt för mycket i plånboken. Dom där nagellacken har jag några flaskor av i badrumsskåpet.
Kram Mamma C

Anna S sa...

Du gör helt rätt i att unna dej. Det är ju det som sätter guldkant på tillvaron och gör det värt. :-)

Jag brukar också köpa lite lotion, kroppsspray och sånt när det är rea. Härligt att få mycket för pengarna då och då. Nu har det blivit att jag köpt mycket sånt på nätet. Skönt att bara hämta ut paket och slippa ta mej ut i vimlet.

Kram!