Det där med saker

Tänk att det där med att flytta omkring saker kan vara så löjligt roligt.
Att ta fram gammalt och ställa undan andra prylar.
Fönstret i sovalkoven råkade bli en sån där plats där det var väldigt fint
från början, sen blev det något av en avställningsplats i sommardvalan.
Men då fick jag en anledning att rensa igen då...
Och ställa dit korgar som döljer småsaker.
Och ta bort lite sånt där som gör att det känns rörigt.



Eftersom att jag bor litet så känns det stökigt så fort det blir för många saker.
Så lite mera avskalat har blivit ett måste.

Och passande nog på temat "plocka bort" så har jag kommit till 
skott och köpt boken som många redan läst, Rensa i röran. 
Men jag har inte börjat läsa den än.
Och ännu mera passande är ju att då åka till stora varuhuset 
och handla,för då kommer jag ju aldrig hem tomhänt. 
Det där med att vara konsekvent är verkligen min grej tänker jag (läs ironiskt)
Behagliga funderingar kan man säga.

Nu, morgonpromenad.
Kram Hannis



25 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Det är att plocka runt saker känns igen! Och tiden bara försvinner när man håller på! Nu är det ganska tomt inomhus för det är en hel del som plockats ut i trädgård och glashus! Jag vill inte ens tänka på när allt ska in igen! Här är det utflyktsdag i dag och risken finns för att någon ny sak är med hem!
Kram
M.E

Flower of Fame sa...

Visst är det kul att flytta runt sina saker. Helt plötsligt känns de nya igen. Rensa i röran är en fantastisk bok. Vi har rensat mycket i sommar. Vårt garage/förråd har fått ett. Riktigt lyft. Skönt! Ha en bra dag! Kram Pernilla

Kia sa...

Jätte bra sätt att förändra och förnya att gömma undan saker ett tag för att sen hitta dom som nya. Billigt också!

Ha en toppen dag!
kram Kia

Nilla Nyfiken sa...

Rensa är härligt, det ger ny energi! Skrattar lite åt mig själv när jag håller på här hemma ... Nu plockar jag igen....:-)
Jaaaa, den boken är jätteinspirerande tyckte jag. Kan gå tillbaks och bläddra i den då och då. Trevlig läsning!

Ha det gott!
Kram
Pernilla

My everyday life sa...

Gillar känslan av att det är undanrensat. När allt är på sin plats och ser rent och fräscht ut, då kan jag sätta mig och slappna av. Dock är det svårt att hålla det så mer än ett par minuter med två små som bär runt och lämnar saker både här och där.

Njut av ditt vackra fönster som lyser av harmoni.

Kram Nina

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
detr är ju så svårt när det finns så mycket läckra, roliga prylar här i världen!! Jag jobbar oxå på det avskalade... för det är ju vackrast när prylarna synd och inte bara blir ett i blurret... men lätt är det inte : )
KRAM Monica

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

...och fingrarna vill inte prylarna syns, ska det va!!

Helén i Vilrummet sa...

Vad fint det blev i fönstret!
Jag älskar att rensa och ibland rensar jag lite för mycket, tyvärr. Men det är så skönt att slänga av med gammalt som jag inte gillar längre.

Kram Helén

Välkommen Hem! sa...

Finfina saker i fönstret och det blir ju så levande och lite bohemiskt med böcker också!
Haha, du är för rolig du! Köpt boken men inte öppnat den... Kanske den kommer väl till pass där i fönstret, som prydnad, den också!
Kram kram! Judita

Pemsplatser sa...

Skönt att rensa lite. Vi har nyligen flyttat och jag har inte packat upp i närheten av alla saker än och undrar vart jag har haft allting, såå mycket man samlar på sig:) Kram Emma

Anna S sa...

Hej Hannis, jag ändrar också om mycket bland saker. Och det blir lätt plottrigt hos mej med. Så ett måste att ta en räd och städa undan med jämna (eller ojämna) mellanrum.
Känns skönt när man fixat hemma och ställt om/ställt i ordning tycker jag. Läste nånstans att ändrar man på ca 20 tingestar så känns det annorlunda, energierna byts ut. Det stämmer säkert. Även om att flytta på färre saker och ändra om även ger en en annan känsla av hemmet. Något nytt.

Även att leka med milda färger tycker jag är kul. Är mest inne på vitt och metaller men ibland är det kul med nån pastell på t ex sängkläder.

Önskar dej en fin onsdag! Kram

Le petit jardin sa...

Fast jag har en lite större lägenhet, men ändå liten för 3 personer så behöver man hela tiden tänka plats...för plats är där allt ont av.

Men du har fiffiga lösningar och ett snyggt hem ...av bilderna du visar, så du måste ju bara vara nöjd med alla dess lösningar. och att hitta nya fynd är ju ALLTID roligt

Kram kajsa

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Så härligt att kika på dina vackra bilder igen, var ju så länge sen!
Det spelar ingen roll hur mycket saker du har, du har ju förmågan att få allt att se vackert och poetiskt ut. Men jag förstår känslan, här är det rörigt som attan, och jag känner mig stressad över det..
Kram till dig!

Good Enough sa...

Jag älskar också att rensa, men jag älskar även att shoppa... Jag är med andra ord inte heller särskilt konsekvent ;-)
Vad fint du gjort i fönstret. Älskar Buddhan!

Saknar dig också!
Kram M

Livet på 7:an sa...

Jag är just nu inne i en riktig rensarperiod. Denna gången åker verkligen ALLT. Det är en härlig känsla av att bara ha saker man gillar och använder kvar tycker jag! Men med det inte sagt att inget nytt och onödigt kommer innanför min dörr igen;)
Du fick jättefint!!!

Ha en fin kväll!!!

En Vacker Vardag ♥ sa...

Jag gillar också att rensa och bor också litet. Det ger en så ny härlig energi!!!

Det blev jättefint i ditt fönster,jag älskar också att ha böcker framme som en del i inredning.Jag har även rensa i röran :) Och det är lätt att komma hem med något nytt när man är på det stora varuhuset:)

Kram Lotta

johanna / fru form o fix sa...

Det tenderar att bli så, fint och avskalat under en kort tid innan prylar och papper tar över igen ;-) Lycka till med resandet i röran!

VisaLiza sa...

Den stora fördelen med stök på liten yta är att det går att städa nästan lika fort som det blir stökigt :) Tror att oavsett storlek på bostaden så är det nog klokt att se över sina saker ibland. Ibland kan jag drömma mardrömmar om att jag flyttar från mitt hus och måste hantera alla saker jag samlat på mig. Onekligen en signal om att lite mer avskalat är att föredra. Kramar Liza

Choices By Annie sa...

Det där med att plocka bort och rensa är roligt, tyvärr har jag en förmåga att plocka bort och rensa i ett rum och allt det jag "plockat bort och rensat" hamnar i en röra i något annat rum;) Men det är väl lite av charmen det med kanske;)

Jag älskar ditt "avskalade" hem, har försökt mig på den konsten men lyckas aldrig, jag gillar helt enkelt för många saker och har fäst mig känslomässigt till många av mina prylar;) Så här får jag helt enkelt nöja mig av att njuta av ditt vackra "avskalade" men dock personliga hem. (ja hur du lyckas med avskalat och personligt är för mig en gåta men vackert är det;)

Önskar dig en fantastisk morgon, en fantastisk dag och en lika fantastisk kväll
Kram
Annie

Tina sa...

Det är inste dumt att glömma av aker för att sedan hitta dem som nya igen! Bara man ibland inte är så snabb o slänger som jag, hehe!

kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Rensa i röran, den boken skulle jag behöva också. Städade några garderober och förråd igår, och jösses! Blev fint på fönsterbrädan.
Kramar
AnnaMaria

svart vitt och rött sa...

Undrar om detta är den stora grejen... det blir ofta snyggast när man flyttar runt sakerna lite för då ser man det på ett annat sätt... Jättefina bilder, och superbra rensat ser det ut som! Ha det gott!

Johanna Stålros sa...

Tänk det har jag hållt på med sen jag var riktigt liten, när jag bodde hemma möblerade jag om var och varannan dag och i bland tvingade jag mammas dagbarn att hjälpa mig;) mohahaha nu kör jag bara med min man(när det gäller de tunga grejerna som jag inte kan flytta själv) Det är så kul, en sak som man tröttnat på får helt plötsligt en helt ny användning;) Kram goding

Rosa i huset i vitt sa...

Ja man plockar runt hela tiden ..men kul är det
ha det så bra
kram Rosa

Bara Sara sa...

Ja men det är ju så roligt att köpa nya saker! Och flytta om. Och rensa ur! Jötteroligt, tycket jag ockdå! Kram