Att strosa runt lite

Igår eftermiddag så cyklade jag upp till Gamla Uppsala.
Mest för att strosa runt lite. Och såg förstås en loppisskylt.
Inne på en lummig liten gård.
 Det fanns en del fint.
Men inget som lockade eftersom att priserna var för höga.


Det där med loppispriser i den här stan har verkligen svängt.
Från att tidigare faktiskt kunnat fyndat på loppis så är det nu ganska dyrt.
Men det är alltid kul att titta.

Att jag sen råkade gå in i den privata bostaden och när jag stod och vände
på en burk vaknade till liv av en harkling från en mörk röst som sa: 
Jag bor här!
Ja, det gjorde väl inte direkt möjligheten till att pruta bättre.
Men det var ett väldigt vackert hem i alla fall!

Jag har tagit ledigt i två dagar.
Så nu tänker jag placera mig vid symaskinen.

Kram och tack för alla fina ord om bilden på min syster//Hannis
Ps. Anna.S, hur går det på pysselfronten? Kram


23 kommentarer:

Choices By Annie sa...

fniss så roligt att du gick in i den privata bostaden;) Men det är inte alltid lätt att veta vad som är loppis och inte alla gånger;)

Låter härligt med lediga dagar, ser fram emot att se vad du åstadkommer på de dagarna;)

Ha en ljuvlig dag
Kram
Annie

kavallinskan sa...

Vad mycket fina saker på loppisen, fast när det blir för dyra saker vet jag inte om man kan kalla det loppis längre..?
Tycker det är många loppisar som börjar höja sina priser rejält och då blir det svårt att göra billiga fynd :)
Ha en fin dag!
kramar viktoria

Gunnel sa...

Oj, så pinsamt! Men det måste ha varit väldigt dåligt skyltat. Loppisar är kul, men jag har också märkt att priserna stigit betydligt. Därför är det ännu roligare nu när man lyckas hitta ett "fynd". Ha det bra

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hihi..ja ibland traskar man iväg utan och höja blicken, då kan man ju lätt hamna i fel zon liksom. Har blivit mycket dyrare här också, har sett att flera loppisar har rea!
Kramar
AnnaMaria

Åsa Liljedahl sa...

Ha en riktigt skön ledighet! Kram

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Hoppade du till ?
Och du tappade väl inte föremålet ? :)Ibland är det kanske bra att spela lite dum så får man ju se fina hem.
Härligt att få vara ledig och pyssla.
Jag är hemma också . Krasslig än men det tar sig... så konstigt tyst är det här efter många härliga sommar lovs veckor...

Men å andra sidan så är det ju härligt att återgå till rutinerna.

Du lovar att visa vad dy syr eller hur ?

Ha en god dag nu !

Kram från mig

Tina sa...

Loppispriserna har definitivt gått upp till ibland orimliga höjder! Trist..fina bilder fick du med dig iaf!
Har bara varit ett par korta stunder i Uppsala, sist var en disputation med brakfest efteråt. Sov heela vägen hem på tåget...

kramen

Stina sa...

Jag var också dit när vi var i Gamla Uppsala. Kristallkronorna i träden var väldigt fina, men också väldigt dyra....förresten så var allt väldigt dyrt.

Jag gick inte in i huset för mannen som bor där satt utanför dörren och vaktade :)

Stor kram!

Stina sa...

Nyfiken...glömde fråga...vad ska du sy?

Flower of Fame sa...

Oj oj att du hamnade där inne . Kunde inte låta bli att småle. Synd att det blivit dyrt på loppisen. Ha det mysigt med symaskinen. Kram Pernilla😉

Anonym sa...

Oj! Det lät nästan som det var jag :)
Lätt hänt att komma på vilospår när man hamnar i sån miljö.. :)
Det synd att det blivit så på loppisar..
Ha det bäst
Kramar
Lily

Helén i Vilrummet sa...

Jag tycker inte att loppispriserna är vad de en gång var. På bakluckeloppis kanske, men inte på de fasta loppisarna. De liknar mer antikvariat än loppisar. Men kul att kika. Lite småkul att du gick in i boningshuset :-) hi hi.
Kram Helén

Jennie Bergius sa...

Så mysigt, men visst är det sant om loppispriserna... Men ändå härligt att det blivit poppis att återvinna gammalt :)
<3 Jennie

Johanna sa...

Vissa loppisar tar hutlöst mycket betalt! Inte kul alls...

Verkligen en vacker bild på din syster!

Kramar Johanna

Livet på 7:an sa...

Ja det gäller att hitta de där små loppisarna, där är priserna lägre. Man vill ju känna att man fyndat när man handlat på loppis.

Kram
Patricia

Rosa i huset i vitt sa...

Det är inte alltid lätt att veta vad som är privat eller loppis ibland ...det har jag också råkat ut för , man känner sig jättedum när man står där
ha en bra dag
kram Rosa

Anci sa...

Kul med loppis, men synd att det var dyrt. Loppis ska vara billigt, så att det känns som fynd och skatter :)

Kram
Anci

Kia sa...

Ajdå, men han får väl sätta upp ett band eller nått som markerar hit men inte längre. :)

Ska se om jag har nån plats kvar i väskan?? Är du redo torsdag kl.16?

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Ps. Jag är själv grymt nöjd med klänningen!

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

hejsan vännen.
Så härligt med lite lediga dagar. Ja det är då inte alltid man fyndar billigt på loppisar längre, lite synd faktiskt. jag hade verkligen velat se dig där inne i huset, gå runt och titta på saker och rätt som det är så står någon där hihi..
Ha det så gott.
Kramar Jennie

Hanna sa...

bästa platsen, symaskinen.
Ha en fortsatt fin vecka.
Kram
Hanna

Melinda sa...

Loppis är roligt!
Älskar verkligen Mon Amie servisen. Är uppvuxen med den och gillade den inte alls som liten/tonåring men nu... så fin... Har börjat samla lite själv nu. Så härligt att dricka te ur deras "nya" temugg.
Ha en trevlig kväll!´
/Melinda

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Va underbart med lediga dagar...bara du och symaskinen !! Spännande att se resultatet sen ! Nää..loppis ska va billigt..annars dissar vi !!!

Kramelikram

Anna S sa...

:-D Ler brett när jag läser att det var någon bakom din axel när du hade gått in i bostaden på loppisen.
Skulle lätt kunna hända mej med.

På pysselfronten är det lite sådär. Tror jag saknar inspiration nu, är nere i en svacka. Men gjorde ett litet skåp av trä jag hittat till min systerson som fyllde ett år förra veckan.
Har också målat ett metallkranium som jag inte var nöjd med färgen på och hängt upp på väggen.
Att pyssla är alltid kul när kreativiteten är där.

Kram tillbaks till dej!