Att samla anteckningsböcker

Först, tack för era fina kommentarer på bröllopsbilderna!
Jag sparar dom tacksamt  i hjärtat!

Sen...
Jag samlar på anteckningsböcker.
I dom skriver jag ner pysselideér och andra tankar.
Det där stora varuhuset har börjat med papper av alla de slag och där
fanns anteckningsböcker, Med snygga svart/vita bilder på framsidan.
Så jag köpte två, billigt.
Pennan som ligger ovanpå var dyrare än böckerna...


Idag blir det en slö dag!
Jag ska fota en arbetskamrats bullmastiffer men utöver det tror jag att det blir vila.
Typ sitta på balkongen med en bok och njuta.

Hoppas att ni har det fint på alla sätt.
Kram Hannis


19 kommentarer:

Ellinor sa...

Oj, vilka fina!! Jaha, då kommer det ännu fler anteckningsböcker i huset nästa gång jag besöker det stora varuhuset. Jag är också väldigt svag för block i alla de former...
Ha en skön slappedag!
Kram
Ellinor

Mina drömmars hus sa...

Sköna söndag med andra ord.
Så vackra böcker och för att inte tala om pennan. Jag samlar också lite tankar i anteckningsböcker. Härlig sysselsättning.
Kram
AC

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Morrn
Fotografera djur är roligt, det dyker upp ögonblick man inte väntat sig ofta. Jättefina motiv på dina böcker.
Kramar
AnnaMaria

Hanna sa...

Ja det var verkligen fina bilder på de böckerna.
Ha en fin dag!
Kram
Hanna

Home2tiny sa...

Ljuvliga bröllopsbilder i tidigare inlägg. Hm dags för ett besök till det gulblåa varuhuset tror jag. Tack för inspirationen. Kramisar Tina

Välkommen Hem! sa...

Tokfina böcker! Måste rusa dit ser jag!
Så kul och vilken kontrast mot att fota bröllopspar, hihihi!
De vill vi se snart!
Kramar! Judita

Fröken Grön sa...

Jag äääälskar att botanisera på pappersavdelningen i bokhandlar och på varuhus; anteckningsböcker kan man helt enkelt aldrig få för många av.

Bullmastiffer låter läckert, men akta dig så att du inte får hunddräggel på kameran, hihi!

Ha en skön söndag!
/Anna-Karin

Jennie Bergius sa...

Anteckningsböcker är underbart och man kan aldrig få för många. Det finns ju alltid saker att skriva och rita ner, vackra!

Anna S sa...

Såna fina anteckningsböcker! Och till bra pris, perfekt.
Jag har precis tagit upp att anteckna konst eller pysselidéer och tankar eller funderingar igen efter flera års uppehåll. Känns som det kreativa lyser starkare för mej nu igen. Och det kan vara kul att gå tillbaka till anteckningarna och se vad man tänkte på under en viss period.

Önskar dej en finfin söndag med mycket vila och det du känner för.
Kram

kavallinskan sa...

Jättefina anteckningsböcker...bra att ha! Kul att fota djur också, hoppas vi får se bilder sen!
kram viktoria

Flower of Fame sa...

Jättefina böcker. Såg inte det när jag var på stora varuhuset. Sådan penna har jag också. Gillar de skarpt. Ha en fin söndag. Kram Pernilla

åse sa...

vackra anteckningsböcker, de är desto roligare att bevara när omslaget är vackert.
Kram

Melody and M.E sa...

Mer än en gång har jag börjat skriva dagbok i en vacker anteckningsbok, men efter någon vecka så blir den liggande där, utan dagens rader och så faller det i glömska! Så det finns några stycken i lådorna och flera ska nog inte inhandlas här, men nog är det frestande när de är så där vackra!
Kram
M.E

Choices By Annie sa...

Snygga anteckningsböcker, även här samlas det på dem. Tror nog aldrig att jag kan få för många.

Härligt med en lugn dag, här har det som sagt städats och fixats så nu är vi redo inför den stundade vardagen som börjar imorgon. Ska faktiskt bli ganska skönt med fasta rutiner igen.

Hoppas du haft en lugn och skön söndag
Kram
Annie

Kia sa...

Själv har jag flängt runt en del tills jag fick jordens huvudvärk. Sen fixat lite också. Planerat lite hur borden ska stå tills på fredag. :)

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Nyanser av vitt sa...

Vilka vackra bilder.
Kram

My everyday life sa...

Här är det också en slö dag. Är trött efter party och endast tre timmars sömn inatt. Imorgon väntar jobb och vardag :( fast det känns helt ok ändå :) Kram kram

Bara Sara sa...

Så fint att bunkra upp med block och pennor inför den kommande sensommaren och hösten. Heja stora varuhuset - måste dit snart! Kram Sara

Anonym sa...

Alla verkar veta var det där stora varuhuset ligger utom jag ;)