På väg någon annanstans

Jag hade egentligen redan fotat min bild till utmaningen.
Men igår på bröllopet så ändrades mitt tänk lite och några av
bilderna därifrån får bli bidraget till dagens fotoutmaning:
På väg någon annanstans...


En av traditionerna på det här bröllopet var att bruden ger sin syster skorna.
Som sen provar dom, ger dom till brodern som sen hjälper bruden på med
skorna, en tradition för att bringa lycka. Det var oerhört fint att få vara med! 
Och också att få se kärleken mellan syskonen som var så mjuk. 

Och i mina ögon blev just det här med skorna en 
vacker symbol för på väg någon annanstans...

För flera fina bidrag klickar ni här och här

Nu sticker jag till Stockholm och hänger med min flock.
Kram Hannis

26 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vackert! Du är bra på och fånga känslor i dina foton.
Ha det bra i Stockholm
Kramar
AnnaMaria

Flower of Fame sa...

Vilken fin tolkning. Att skorna symboliserar lycka har jag inte hört innan. En fin tradition . Vackra bilder du har tagit. Kram Pernilla

Melody and M.E sa...

Håller med om att det var en vacker tolkning av utmaningen! Skor är ju ofta på väg någonstans, men ett par brudskor bär ju iväg på en alldeles speciell resa!
kram
M.E

Den där Victoria sa...

Vilken fin tradition och jag gillar din tolkning av bilderna. O bröllopsklänningen..... Den ser alldeles fantastiskt fin ut.

Kram Victoria

Bara Sara sa...

Åh vad jag gillar fotomutmaningen du är med i! Så himla roligt att ett tema kan ge så olika tolkningar. Dina bilder är ljuvliga! Kram Sara

Edith och jag sa...

Åh vad jag gillar ditt sätt att fotografera! Ljuset, mjukheten, färgerna och känslan. Vilken lycka att ha dig som bröllopsfotograf! Och vilken lycka att du använde bilderna till temat så att vi fick se dem :)
Kram Maria

Karin sa...

Å vad fint och vilka supersöta skor. Ha en härlig solig dag på hänget, Karin

VisaLiza sa...

Vackra bilder och vackra skor. Önskar dig en härlig dag i Stockholm. Kramar Liza

Mamma C sa...

Jätte vackra bilder och vilken fin tradition. Ha en solig och bra söndag.
Kram Mamma C

åse sa...

Vilken vacker tolkning och vackra bilder, ha en fin dag. Kram

Lily sa...

Underbara bilder, en sån vacker tradition.
Önskar en solig skön söndag
Kram Lily

Lily sa...

Underbara bilder, en sån vacker tradition.
Önskar en solig skön söndag
Kram Lily

Home2tiny sa...

Vackert sätt att tolka utmaningen o bilderna är helt ljuvliga. Kramisar Tina

Hajan sa...

Den traditionen har jag aldrig hört
talas om förut.
Alltid får man reda på något nytt.


kram

Tina sa...

Vilken vacker tradition! Bilderna är ur fina!

kramen

Stina sa...

Du är bäst Hannis :)

Tack för tipsen!
Skulle vara skoj att träffa dig, om du har tid och lust så kanske vi kan ta ett glas vin på något trevligt ställe :)

Kramen!

Mirre Syr sa...

Vilken fin tradition och du fångade ögonblicket i din vackra bild.!:)

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

så fina bilder på bröllopet du visar:) och från din turistdag i hemstaden:0 man är alldeles för dålig på att titta på sådant som finns i ens närhet, iallafall jag.
helt rätt det där med stressen. tycker som du och har väl blivit tack vare att man blivit sjuk av stressen. Kyrkogårdar kan verkligen vara fridfullt att gå på tycker jag, man tänker på vad alla de där människorna åstadkommit mycket i sina liv.
Ha det så härligt.
Kram Jennie

Choices By Annie sa...

Så vackra bilder och vilken härlig tradition. Så vackert.

Härligt du skriver om stress, för visst är det så att den faktiskt är självvald. Även här börjar stressmoment plockas bort mer och mer och jag njuter av varje sekund.

Önskar dig en fin dag
KRam
Annie

svart vitt och rött sa...

Fint!!! Den traditionen var ny för mig, men det låter ljuvligt! Ha det riktigt skoj i Sthm!

tinajo sa...

Rolig tradition! :-)

Rosa i huset i vitt sa...

Härlig tolkning
kram Rosa

Team Åsgård sa...

Så fina bilder du tar!
Ha så bra i hufvudstaden, hoppas ni får det bromsfritt:))

Kia sa...

Det var en annorlunda tradition. Inte hört förut.

Våran skrivvägg blev toppen! Man kan rita lite, skriva små kom ihåg eller annat.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra bilder du tar vännen!
Ha en riktigt härlig måndagskväll!
Kram/Lena

Le petit jardin sa...

Så fina bilder & vilken härlig tradition

kram kajsa