Martin Luther King

Tror inte att just Martin Luther King behöver någon närmare presentation.
Han var och är fortfarande en hjälte för många.


Ett av mina favoritcitat från honom är:
Den stora tragedin är inte de onda människornas brutalitet,
utan de goda människornas tystnad.
Det kan jag lätt skriva under på.

Nu hänger planschen med honom på väggen bredvid John och Yoko.
När jag ser mig omkring så ser jag att mitt hem till 
viss del börjar se ut som det hem jag växte upp i.
Och det är inte utan stolthet jag häromdagen fick höra:
Du blir mer och mer lik din mamma.
Om någon hade sagt det när jag var tjugo så hade jag vrålat rakt ut.
Nu är jag fyrtiotvå och det känns som honung för själen.
Tur att människan har förmånen att förändras.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, hur har du det?
Kramen till dig

Ps 2. Åsa, en stor kram till dig!





Människor hatar ofta varandra därför att de fruktar varandra. De fruktar varandra därför att de inte känner varandra. De känner inte varandra därför att de inte har några förbindelser med varandra. De har inga förbindelser med varandra därför att de lever å

20 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Det var väldigt tänkvärda ord. Det ligger väldigt mycket i det. Ha en fin söndag Kram Pernilla

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det kan även jag skriva under på! Det finns och har funnits många kloka människor. Vad fin du är i långt hår och du är vacker, det kommer bilderna som vännen din ska fota att visa dig.

Ha en fin söndag!
Kram,
Regina

Hanna sa...

så sant och tänkvärda ord.
Ha en fin söndag!
kram
Hanna

Tina sa...

Svartvita porträttfoton är så fina, dessutom på en man som hade karisma och en intelligens som få...
Du, det var längesedan någon kallade mig puma, var tvungen att räkna på fingrarna, hehe!

kramen till dig

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Håller med Tina, svart vita foton är så dekorativt. Sen är det en stor man du har på väggen.
Ha det gott och stor kram
AnnaMaria

Hajan sa...

Det är väl något ingen glömmer, när
han talade, Jag har en dröm, att vi
alla skall vara lika. Det dröjde inte längt efter det som han blev
skjuten. Hela världen sörjde, jaa
nästan i alla fall.
Jag hör hans röst I, have a Dream
du skriver så mycket klokt, och är så ung.
kramar från hajan

tinajo sa...

En viktig människa, tragiskt att han inte fick chansen att fortsätta med det han var bra på.

Mamma C sa...

Det var en klok och viktig människa. Vackert med svartvita bilder.
Så fin du blev i hårförlängningen. Nästa gång kanske det blir fransarna ;)
Kram Mamma C

Choices By Annie sa...

Tänkvärda ord och vet precis vad du menar med att vara lik sin mor. Jag hade också skrikigt rätt ut för några år sedan. Nu fylls jag av stolthet istället:)
Kram igen
Annie

Choices By Annie sa...

Tänkvärda ord och vet precis vad du menar med att vara lik sin mor. Jag hade också skrikigt rätt ut för några år sedan. Nu fylls jag av stolthet istället:)
Kram igen
Annie

Angela sa...

De är ett av mina bästa citat också. en klok man!

Du blev jätte fin i håret :-)
kram

Edith och jag sa...

Det är fint det där, att vi har förmågan att förändras :)
Kram Maria

Anna S sa...

Hej Hannis. Jag håller också med om Martin Luther King´s devis. Det är så typiskt att många förblir tysta när något är uppenbarligen fel, brottsligt eller orättvist. Jag vill vara någon som reagerar.

Kan tänka mej att affischen är snygg bredvid den andra! :-)

Det där att börja likna sina föräldrar i inredning och vad man tycker om kan jag känna igen.
Jag hittade en korgstol förra veckan som jag tog hem. Det hade vi hemma när jag var liten med.

Jag tar en dag i sänder här. Idag är en helt OK dag. Har varit ute och hämtat ett paket med schampo och skönhetsprodukter. Sånt är alltid kul!

Önskar dej och Rolle en fin kväll.
Och så kul att du vill blogga även nu i sommartider när många har uppehåll på sina bloggar. :-)
Kram!

Ewa`s Galleri sa...

Nej han kräver ingen presentation
Fint med det svart vita
Och vad fin du blev i håret
Ha en skön fortsatt sommar

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej hej fina du ! :)

Nu är jag här igen ! :)
Har läst kapp dina fina inlägg.... :)

Så fin bild ! På Dig med din choklad bryna håret ! :)
Jag är lite likadan....har svårt att se mig själv ;)

Hoppas att du har haft en Skön helg !

Jag är Skyldig ett jätte Stort Tack ! Pizza haket var så fin och Så Gott var det !
Absolut ett ställe som jag åtrrvänder ! :)

Jag hör av mig när jag har vägärna förbi igen och är inte på väg till Gimo herrgåd :)

Må så gott fina du ! En varm Juli Kram från Mig

LissenTo sa...

Så sant, det är ofta dom tysta stora massan, som borde göra mer.

Hihi, jag tur man ändrar sig och kan förlika sig med saker som man aldrig trodde

Kram
Lissen

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hannis du hör nog inte till dom goda som håller tyst...det är en bra sak ! Va gott o känna sig stolt över sin mor o dessutom få höra att man liknar henne !!!!

Storkramen från mej !

Ett Vitare Hem sa...

Ha en riktigt härlig måndag!
Kram/Lena

VisaLiza sa...

Verkligen ett klokt citat! Tänker ofta på just de orden när det gäller barn som far illa. Så många gånger som människor under lång tid kände till att ett barn for illa men valde att inte säga något. Visst kan det vara obehagligt att säga det som behöver sägas, men det är fullt nödvändigt! Kramar Liza

Queen of Kammebornia sa...

Just det citatet tänker jag ofta på. Kram!!!