Loppistur

När jag stod utanför dagens första loppis och väntade på pärlorna så 
spanade jag in butikens dekoration. Jag gillar det här med blommorna i väskan!
 Vi fyndade lite allt möjligt på första loppisen.
Alltså kolla tavlan som följde med fina V hem!
Så fin.
Om man är i Uppsala och vill fynda billigt så ska man gå till Återbruket.
Billiga priser och ibland dyker det upp riktiga guldkorn.
 Så här glad är den här Pärlan jämt.
 Efter att ha avverkat dom vanliga ställen som Myrorna så åkte vi till Emmaus.
Med tre lador och ett hus fullt av prylar.
Sådär tyckte vi för det var mycket som inte var ett dugg att se.
Men några fynd förstås.
 Fika bör man.
 Och leta i väskan är ett återkommande tema, eller i fickor.

Att ha vänner som man får bli sådär fjortis med igen är en ynnest.
Att bara släppa taget om allt och fjanta runt.
Att prova fula hattar ihop så att man tjuter av skratt.
Försöka vira in sig i en tunika men inte förstå hur man virar in sig utan att tuttarna
 hoppar ur, få sendrag och bryta ihop i skratt över det så att andra kunder i butiken 
skrattar lika mycket. Glömma vart man ställer korgen och sen åka in på den sista
 loppisen för att köpa ett badrumsskåp och komma ut med en flytväst och en hylla
 till badkaret. Jisses, vad livet skulle vara riktigt tråkigt utan såna här dagar! 
Jag var så trött när vi kom hem att jag somnade i min bokhög.

Om jag fyndade, japp, lite smått och gott.
Mest nöjd är jag över en hand som gör peace-tecknet.
Den var lite ful i färgen men det är snabbt fixat!

Kram Hannis

Ps. Anna.S, skönt att ta en dag i taget.
Det är bra att bara vara. Kram

10 kommentarer:

Kia sa...

Flytväst går väl lika bra som badrumsskåp! : )
Blir inte alltid som man tänkt sig. Härlig dag verkar ni ha haft!

Fina pärlor och så hör man när du kommer. Förr hade jag ofta fotlänk men de har en tendens att gå sönder. Hade magkedja ett tag också.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Flower of Fame sa...

Låter som ni har haft en härlig dag! Ha det bra ! Kram Pernilla

svart vitt och rött sa...

En toppendag! Loppis är alltid kul och vänner förgyller tillvaron extra mycket. Händer är något som jag fått dille på just nu.... kul att du hittade en hand!! Ha det gott!

Arja sa...

Halloj!
Visst är det härligt när man kan "tramsa" runt med sina vänninor, det mår man bra av :O)) och att gå på loppisar & göra små fynd!
Fin du blev i håret :O)
Ha d gott kram Arja

VisaLiza sa...

Härliga bilder och så underbart med vänner som man kan vara lite fjortis med. Jag har en loppistur som väntar på måndag som jag ser fram emot. Mina barn kallar den ena tjejen som skall med för Fjortis :) Väskan med blommorna i är verkligen bedårande söt. Tack för din stöttande kommentar inne hos mig. Kramar Liza

Bara Sara sa...

Älskar att det finns vänner som det är just så med!!!!
Apropå blommor i en väska, jag har lovat min son att plantera en blomma i en Foppa-toffel hur snyggt nu det blir. Varför? Jo, i jakt på en förrymd badboll trampade jag ner i blålera med båda fötterna och tappade skorna i leran och lyckades till slut få fram den ena skon! Kram Sara

Mamma C sa...

Härligt att spenedra dagen med bästa vännerna på en loppisrunda.
Kram Mamma C

Queen of Kammebornia sa...

Fjanta runt är fina grejer!

Le petit jardin sa...

Loppis är kul och ni verkar ju ha extra kul. jag brukar ta med mig syrran på loppisar...vi är tokiga och slåss jämt om samma saker. När vi fyller hela bilen för 75 kr då skrattar vi i flera dagar.

härligt med en go vän att skratta med, det är livet

kram kajsa

LissenTo sa...

Älskar att göra fjortisgrejer och fnissa med vänner, vare sig det är loppisrundor eller annat.

Syns att ni hade det trevligt!