Lite mera skum tack

När jag var och köpte ett extra minneskort så passade jag på att shoppa upp
det sista på presentkortet jag fick i julas. En helt onödig sak, ändå nödvändig.
På låtsas alltså, jag försöker bara intala mig själv det.
 Jag är en kaffeälskare!
Dricker många muggar eller glas om dagen.
Och nu har jag köpt mig en mjölkskummare.
Men alltså hur lycklig kan man bli över det??
En svart som står i en ställning.


Och självklart har jag alltid fjädrar och paljetter bredvid mig när jag fikar...
Tyckte att pysselmaterialet som ligger framme kunde få vara med.

Annars så gör jag sånt jag inte ska göra och struntar i det jag ska göra.
Jag har som exempel skaffat instagram istället för att tvätta.
Inte vet jag vad jag ska ha den till men lite kul är det.
Ett lite snabbare flöde även om jag föredrar bloggkontakten.
Vet inte hur duktig jag kommer att vara där men det finns en länk på höger 
sida om ni vill kolla. Just nu fyller jag mest på med lite bilder bara för kul.
Och om ni vill att jag ska hitta er så skriv adressen i kommentaren. 

Tack för era peppande, alldeles fantastiska kommentarer.
Ni är fina!!
Kram Hannis

20 kommentarer:

Mamma C sa...

En sådan manick fick vi av barnen en gång i julklapp. Lite lyx i koppen. Instagram har jag inte skaffat ännu. Men jag är väldigt trög i starten med nya grejer.
Kram Mamma C

svart vitt och rött sa...

Åh, en sådan skummare skulle jag gärna vilja ha :-) Älskar ju kaffe och speciellt när det skummar :-) Kanske därför det gärna blir en cappucino när jag är på café... Det där med att göra annat än tråkgöra låter ju smart! Insta har jag inte fixat mig ännu... Ha det gott!

VisaLiza sa...

Saker som ger guldkant på vardagen tycker jag definitivt skall ses som något helt nödvändigt. Tänk så bra med något man använder varje dag, ett litet ting som gör att man känner att varje enkel vardag får ett stänk av lyx. Jag har också skaffat instagram men är än så länge trögstartad. Har fått gå kurs hos tonårsdottern :D Kramar Liza

Melody and M.E sa...

En mjölkskummare skulle vi inte kunna leva utan, det är ju den som gör kaffestunden till det där extra! Nu har vi ju inte bara en, utan tre! En på varje ställe där vi bor under året! Absolut inte någon onödig pryl!
Kram M.E
Melody skickar en stor puss till dig för din gulliga kommentar!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint du lagt upp bilderna på Instagram, jag är inte med där.
Mjölkskummaren var ett bra köp, man ska unna sig lite extra lyx till kaffet.
Kramar
AnnaMaria

Good Enough sa...

Du är fin! Och vilken underbar kaffe-kopp, blev alldeles glad när jag såg den. Vill ha!
Välkommen till instagram ;-)

Kraaaaam /M

Anna S sa...

Hej Hannis! Så kul för dig att fota på bröllopet! Tror det kommer bli jättebra. Du är bra på det.

Härligt med mjölkskummare. Jag älskar också kaffe , och med mjölk ska det vara. Har en kaffemaskin med skummare på sidan men använder den nästan aldrig. Får bli ändring på det! Kanske redan imorgon.
Fin koppen på bilden är. Helt rätt att ha fjädrar och paljetter och glam lite runtomkring sig för extra lyx. :-)

Jag har en dipp i måendet och längtar till hösten jag. Men försöker att "gilla läget" trots att det är svårt många gånger. Se vad jag har och inte vad jag inte har.

Kram till dig!

Hemma på Sjuan sa...

Kul att unna sig roliga saker! Här älskar jag te istället ;)
Såå fin du gjort stolen i tidigare inlägg!! Kram Suss

Flower of Fame sa...

Så fin även din kaffemugg är. Instagram gjorde jag även innan jag hade bloggen. Jag heter floweroffame där också. Ha det bra! Kram Perniila

svart vitt och rött sa...

Vad kul att du gillar diy:et! Jag försökte en annan sak först... sprayade lampan helt vit för att SEDAN tejpa så att korset blev vitt, men när jag tog av tejpen följde den torkade sprayen med. Hade varit kanonfint med ett vitt kors. Om du kommer på hur man kan göra får du gärna hojta till :-)

Hajan sa...

Instagram skall jag nog inte skaffa
mig,Jag har lärt mig så mycket nytt, så det räcker ett tag och bliver över. Men en ny kamera
finns i bakhuvudet.
Trevligt hos Dig att hälsa på
Du är så skön, hinner jag inte i dag, så tager du det nästa dag.
kram Hajan

My everyday life sa...

Vilken fin mugg, helt i min stil! Ja instagram dit har jag inte kommit än...borde ta tag i det men får inte tummen ur trots att jag älskar bilder. På något sätt tar bloggen den lilla tiden som finns just nu i vardagen mellan jobb och hemmafix.

Ha en fortsatt skön sommar vännen!

Kram Nina

Fröken Grön sa...

Klart tjejen ska ha en mjölkskummare!
Själv kör jag med 9-kronorsvarianten från IKEA.
Visst ska det vara MYCKET mjölk i kaffet! =)
Ha en riktigt fin helg!
/Anna-Karin

En Vacker Vardag ♥ sa...

Vilken underbar kopp du har,och vad kul att du skaffat instagram. Jag använder det när jag inte har inspiration eller tid för bloggen går lite fortare att förmedla sig där eller på FB. Då jag nu blivit vän med flera av bloggar jag följer:)

Kram Lotta

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Jag älskar onödiga saker... känns extra lyxigt på ngt vis !!

Lycka till med fotandet..det klarar du galant !!!

Kraaaaaam

Le petit jardin sa...

Skummare har jag fast jag inte dricker kaffe, men dottern meddelade häromdagen att hon har faktiskt börjat dricka Turkiskt kaffe, flera gånger om dagen..men vågar sig inte på Zoegas än. Lilla (20 bast) damen har blivit en riktigt kaffetant!!

Själv började jag ta vuxenpoäng för någon månad sen med att dricka rödvin, så jag blev istället en rödvinstant

Kram Kajsa &... mys på med dina kaffekoppar o skummare!!

åse sa...

Min mjölkskummare och jag är de allra bästa vänner, skulle inte klara mig utan den ;-) Ni kommer garanterat att trivas super fint tillsammans. Kram

Eruiel sa...

Svar: Tack så mycket! Ska kolla in dom :) Och ja, Gardell är verkligen speciell!

Monkan sa...

Tänkte just det, skummaren måste vara väldigt Nödvändig om du till och med stajlar bilderna med paljetter :) Men de låg redan framme säger du, ja då blir man ju så klart nyfiken på vad det är för projekt det jobbas med just nu som inkluderar paljetter.

Skulle jag fota det som är runt omkring när jag fikar, som det ser ut på mitt köksbord just nu, så skulle bilden inkludera betydligt mer än lite pynt... Eller vad sägs om symaskin, skärmatta, tre linjaler, måttband, diverse mönster och tidningar, tyg, strykjärn, strykmatta, saxar, rullkniv. Jooodå, det finns en liiiten plätt där bordsskivan kikar fram, där jag kan ställa min kopp :) Men jag har så många syprojekt på vänt just nu så det är lika bra att låta allt vara framme.

Din fåtölj blev ju fantastiskt fin, och ser otroligt skönt ut att sitta i också. Jag har också en som skulle behöva kläs om, om jag bara visste med vad. Men den är modernt skräp :) ful och rätt obekväm så den är liksom lågprioriterad.

Anonym sa...

Kaffe är viktigt :)Man ska unna sig..
Koppen ser go och dricka kaffe ur.
Inte alla muggar och koppar är ju det..
Kramar Lily