Lite mera hår...

Men hoppsan så det kan gå när en av "ungarna" i min närhet börjar 
hålla på med extensions. Och det är klart att jag ställer upp som test-
person. Men när det började snackas lösögonfransar och grejer då sa
jag stop! Nu är jag långhårig igen ett tag och mörk. Chokladbrun.
Min "gamla" färg.
Hon gjorde det bra!


En av mina saker att träna på är att se mig själv på bild.
Gillar det inte, inte ofta jag är nöjd på det planet.
Men eftersom att jag lovat en vän till mig att han ska få fota mig
så tränar jag. På att låta bli och göra grimaser, sucka och fåna
mig. Det är bara trams egentligen, den där osäkerheten från en 
annan tid som kommer fram. Sånt ska man göra sig av med!
Och eftersom att jag vet att min vän inte köper något snack så tränar jag nu alltså. 

Nåväl, så här ser jag ut nu, ett tag i alla fall.
Kram Hannis

22 kommentarer:

svart vitt och rött sa...

Snyggt!! Det där blev ju klockrent! Jättefina bilder som du ska visa med stolthet! Ha det gott!

Flower of Fame sa...

Det blev jättefint! Visst kan det vara svårt att visa upp sig själv. Fast du gjorde det med bravur! Klart man ska våga. Det blir ju hur bra som helst! Tack för dina fina ord hos mig Kram Pernilla

Tinis vita hem sa...

Snyggt, det ser jätte naturligt ut :)
Ha en fin helg!
kram Tini

Fröken Grön sa...

Du är fin du! Förstår att du har en vän som vill fota dig. Själv ser jag aldrig naturlig ut på bild. Har ett specellt fotoleende som jag använder medvetet. På omedvetna foton ser jag alltid trött och sur ut, haha!
Må så gott!
/Anna-Karin

Edith och jag sa...

Du är ju jättefin både med kort och långt hår! Jag förstår det där med att inte gilla att se sig själv på bild men det är bra att du övar. Din vän gör helt rätt i att fota dig :)
Kram Maria

Ps. Ja du, att ligga i ett hav av lavendel det hade varit något det :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är så fin, jag tycker du är naturlig på bild. Man är ju väldigt kritisk till egna bilder, men det kan du glömma, kameran älskar dig. Och du blev jättefin i håret.
Stor kram
AnnaMaria

VisaLiza sa...

Å vilka fina bilder och färgen är verkligen jättefin. Att vänja sig vida att vara på bild är inte helt lätt. Under flera år undvek jag det mycket strategiskt. Insåg för något år sedan att det var så när barnen påpekade att jag knappt fanns med i några fotoalbum eller bland mapparna på datorn. Tror att träning är det som gäller för att våga. Idag känner jag mig mer bekväm med att vara med på bild, men helt bekväm tror jag aldrig att jag blir. Kramar Liza

Good Enough sa...

Vackra du, superfina bilder.
Jag tycker det är bra att utmana sig för att jobba med sina "brister". Jag försöker göra detsamma. Att jag blev ledare är en sån utmaning. Efter en extremt svår tid i mitt liv var jag i det närmaste folkskygg. Att våga sig ut i det sociala livet igen kändes svårt så att du bli ledare var ett stort, men väldigt rätt steg.

Ha en fantastisk semester-helg.
Kramen

Anna S sa...

Så fint det blev! Jag gillar inte heller att se mej själv på bild.
Modigt av dej att träna!
Det är kul med en yttre förändring ibland tycker jag.
Önskar dej en fin dag!
Kram

Kia sa...

Jag är inte heller så avslappnad på bild men det är ju kul att se att man faktiskt varit med på semestern och sånt. : )

Men du har ju en balkong! Eller så kan du göra en vägg inne?! Kan bli coolt.

På med rullskridskorna och ut å åk, det är som att cykla.
Kram Kia

Åsa Liljedahl sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Åsa Liljedahl sa...

Superfint! Kram

Åsa Liljedahl sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tina sa...

Sketasnyggt,som man säger här i min landsända!!

kramkramkram

~ Eva ~ sa...

Helt enkelt jättefin :)

Kram

Anna Svensson sa...

Vad roligt att få prova på att ha långt hår ett tag! Men känns det inte konstigt i hårbotten?
Kram
//bara Anna
Annacecar.blogspot.com

Bara Sara sa...

Du är så jättefin!!!
Känns lite som att ju mer man fotar själv och liksom har makten över kameran, desto svårare är det att själv känna sig bekväm framför kameran!
Kram Sara

Mycket annat & lite betong sa...

Fina bilder och så roligt att plötsligt få långt hår!

Kram Agneta

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hej fina Hannis !
Så vackra och mjuka bilder på dej...jag vill oxå ha långt hår !
Jag övar oxå..nu tittar jag iaf in i kameran..bra va !

Kramar i massor

Nyanser av vitt sa...

Så vacker du är. Jättefint
Kram Agneta

Choices By Annie sa...

Du är vacker som en dag du. Men förstår de där med suckande, grimaserande och töntandet framför kameran, jag ärr exakt likadan. Kanske borde jag göra som du och öva...

Önskar dig en fantastisk dag du vackra
Kram
Annie

Home2tiny sa...

Hej du vackra. Helt ljuvliga bilder o du är såå fin i din nya frisyr. Kramisar Tina