Laddar inför bröllop

På lördag gifter sig en väns bror.
Jag ska vara fotograf fram till middagen sen ska jag vara gäst.
Är taggad till tusen, jag vet att det här kommer att bli något extra.
Man åker liksom med i deras kärlek känns det som.

Det är vansinnigt nervöst att fota bröllop, tycker jag i alla fall.
Man får bara inte misslyckas.
Och det spontana får absolut inte missas, det är ju det som är hela grejen.
Men det är också vansinnigt kul!
Och en förmån att få smyga runt med kameran en sån dag.


Så jag peppar mig själv nu som en tok.
Med musik, gamla egna bilder, andras bilder och kaffe.
Och ser fram emot lördagen.
.
Tack för alla fina ord om stolen!
Den har blivit en favorit här.
Och hörrni, det gick bra att börja jobba.
Istället för att vara som en duracellkanin så går jag mest runt med en kaffekopp.
Och visslar lite lugnt.
Kram Hannis
Ps. Anna.S, hur har du det? Stor kram till dig


17 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon på dig fina du !

SÅ Spännande ! :)
Kul men också nervöst !:)
Härligt att kunna få fota så... kommer att gå så bra för du kan ju det

Vilka fina bilder du visar. Tänk så häärligt.

Så nu ör du i jobbar tagen. Vi har kvar lite...min A har 2.5 vecka och jag ska bara hoppa in 2 nätter nu på söndag och srn så ska jag ha 2 veckor till.
Välbehövligt och skönt.
Nu renoberar vi lite smått också. Kul....men vi tar igen också.

Ha en Härlig dag ! Nu ska jag ut med hunden...är hjälpande hand....när dom andra är borta

Ha nu riktigt Gott ! En varm kram från mig

Anna Svensson sa...

Oh vad roligt! Önskar att jag hade haft en sån fotograf som dig när vi gifte oss...för sisådär 100 år sedan ha ha...
//bara anna

svart vitt och rött sa...

De kan inte få en bättre fotograf! Läckra bilder blir det med all säkerhet! Tänk vad kul!!

Jädrans vilken läcker stol det blev att fyndet!! WOW! Peacemärket blev pricken över i:et!! Kanonsnyggt!!!!!

Lycka till med bröllopsfotona!

kavallinskan sa...

Åh var roligt, när du är bakom kameran blir det alltid så fina bilder...det kommer att gå så bra!
Nästa helg ska jag på min systers bröllop och jag har gjort hennes brudsmycke. :)
Kram viktoria

Johanna Stålros sa...

Tänk om du fotat vårt bröllop- åhhh, det kommer gå superbra!!! Och fotöljen blev ju superläcker- grymt jobbat! Kram

Nyanser av vitt sa...

Vilket ärofullt uppdrag Hannis. Jättekul.
Vad skönt att du smyger runt och visslar. Jag är inte där än men jag känner lugnet sakta börja komma. Har varit ledig i 1,5 vecka nu.
Lycka till.
Kram Agneta

Good Enough sa...

Stolen blev heeelt fantastisk!!! Grattis till enastående tålamod och stor talang!
Kul med bröllop! Jag älskar bröllop, all förväntan, kärlek och glädje. Det kommer givetvis att gå strålande för dig att fota. Du har känslan och proffsighteten som behövs för att fånga "det där".

Härligt o höra att du tar det lugnt på jobbet - det gör du rätt i.
Tack för fantastisk kommentar. De blir mycket känslor och tankar kring födelsedagen som är skönt att skriva av sig.

Stor stor kram
/M

Le petit jardfin sa...

Det är riktigt kul och fota bröllop, fick chansen förra året att fota en god väns väns bröllop från sminkning,påklädning, skogsbilder på paret, rapsfält, i kyrkan och minge utanför...sen åkte jag hem när festen började...Nervöst men så roligt. Så go girtl!! Det blir kanon

Kram kajsa

Ellinor sa...

Tack för tipset om pellisarna. Ska helt klart kolla in!! Ha nu en underbar helg och stort lycka till med fotograferingen. Jag och liten kille ska åka till min bästa vän i Skåne och njuta några dagar. Ska bli härligt!!
Kram
Ellinor

En Vacker Vardag ♥ sa...

Kul med bröllop!! kärlek och lycka <3 härliga energier och det blir med säkerhet fina foton med dig bakom kameran!!!Vilken lycka att ha en egen fotograf som fångar dom magiska ögonblicken.

Kram Lotta

Mamma C sa...

Kommer bli kanonbilder när du är bakom kameran.
Kram Mamma C

Bara Sara sa...

Vilken ära att få fota bröllopsbilder som ett uppdrag!! Toppen!! Och du, tack så himla mycket för att du tog dig tid att svara på mina frågor - värt jättemycket för mig! Massor av bra tips för mig att använda!
Kram Sara

VisaLiza sa...

Vilket hedersuppdrag att fotografera ett bröllop. Vet inte om jag skulle våga! Fotade på när bästa kompisen hade dop för sin dotter och det var nervöst nog kändes det som. Fast å andra sidan måste det vara fantastiskt kul att fota just bröllop. Stort lycka till, kramar Liza

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Är det någon som kommer ta underbara foton så är det du, kommer och bli magik i dina bilder det är jag säker på. Spännande!
Kramar
AnnaMaria

Rosa i huset i vitt sa...

Går säkert bra..ha en härlig helg
kram Rosa

Bodil Brink Morse sa...

Vilken ära att få fotografera ett bröllop. Men jag kan förstå att det är nervöst också.
Jag har fotograferat ett bröllop och hade det super kul.
Lycka till och ha det så kul!
Kram Bodil.

Anci sa...

Vad roligt med bröllop och vilka fina bilder !
Du är nog min favoritbloggare :) Både för det du gör och för kommentarerna hos mig.
Fast det vet du ju att jag tycker.

TACK i alla fall.

Kramar
Anci