Klär om en fåtölj

Ni vet när man får dom där ambitiösa rycken...
Och hojtar: Nu ska jag ta tag i det där jag har väntat med!
Den där fåtöljen jag köpt av en arbetskamrat som passar perfekt i en liten
lägenhet. Efter tre timmar med den här igår så stod jag mest och kliade mig i
huvudet och såg ut som Einstein i håret. Och suckade, djupa suckar.

Det är inte bara det att det är 1000 nubb, dom har för säkerhetsskull
häftat under varje nubb. För ifall 1000 nubb skulle släppa så är det bra
om det sitter ändå typ! Men med missade avsnitt av sommarpratarna 
på datorn och en kanna kaffe så är nu bara ryggen kvar. Äntligen!

Den var farligt nära containern igår men nu har jag vilat ett tag och tycker om den igen.
 Snart börjar det roliga, att måla, klippa tyg och låta den få ett nytt utseende. 
Så snart sitter jag i den och läser tänker jag.

Hur har ni det?
Kram Hannis

12 kommentarer:

Sofie sa...

Oj vilket jobb! Kämpa på, det kommer ju såklart att bli jättefint när du är klar. Jag hoppas att jag också ska få några "ryck" på semestern. Har alldeles för mycket som ligger och skrotar. Prio ett blir nog en gammal grythyttan-möbel...

Ha en fortsatt härlig semester!

Kram

Anci sa...

Du får alltid dina saker att se fantastiska ut, så jag tror att du lyckas den här gången också.

Jag ska prova på att vara kreativ idag, hoppas det går :)

Kramar
Anci

VisaLiza sa...

Tänker på det där uttrycket att det var bättre förr! Det var i alla fall bättre både nubbat och spikat förr! När vi rev tak här i Hult höll jag på att bli helt galen eftersom de spikat takskivorna med tre spik på varje centimeter! Lycka till med projektet. Djupa andetag när frustrationen blir för svår så ska du se att det löser sig. kramar Liza

Hanna sa...

Uttrycket, man skall aldrig skåda halvfärdigt arbete. Det är något jag tänker på ofta för någonstans under arbetes gång med något pyssel för min del ofta sömnad så kommer man fram till en känsla att nej, detta blir inte bra. Men oftast om man trots det går vidare inte alltid så lätt, så blir det ett bra resultat.
Ha en fin helg.
Kram
Hanna

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej hej !

Vad flitig du är !
och du jag tröttnar inte på att få höra att du bara njuter !
Så skönt ich härligt !
Du jag skulle akut veta vad heter pizza haket i Uppsala.
Ska hastigt att äta Lunch där med min A :)
Kram.kram

Ha en fin helg ! och fortsättning på semestern....
Är det svårt att klippa till tyg och sätta dit ? :0
Jag sparade aldrig det gamla mallen...

Villa Björkenäs Backen sa...

Tack vännen ! :)
Är det god mat ? :)
Jag tyckte det såg så fint ut där på din blogg !!!

Srn ska vi fortsätta vår lilla resa :)
Tänkte att det kunde passa till lunch.
Har du nått annat förslag med god mat/ fika /?
I Uppsala ! Vi är utan barn nu så allt funkar :)
helst inte Mac Donalds eller Maxs :)

Jag tog en kaffe därifrån och så klart så spillde jag hihiii....


Ha det ! Kram från mig !

Vi får träffas nästa gång ;)

Kram

Flower of Fame sa...

Vilken kämpe du är. Kommer bli hur fin som helst. Tur du inte gav upp. Kram Pernilla

My everyday life sa...

Kämpa på du, vilket slitgöra men med sommarpratarna och kaffe kommer man långt. Heja dej! Tänk så snygg den kommer att bli! Kram Nina

Tina sa...

Heja dig, ser fint ut!
Hela din tillvaro låter underbar, tycker jag! Har några dagar kvar men först helg. O solen lyser!!!!

kramen

Good Enough sa...

Vilket kämpe du är! Heja! Ser fram emot att se resultatet.
Jag längtar efter en solstol och sommarpratarna. Har inte hunnit lyssna än, men de ligger på mobilen o väntar... Älskar alla inspirerande berättelser.

Ta hand om dig.
Kramen

Team Åsgård sa...

Ja nu har du att göra. Blir spännande att se den när den blir klar:))

Villa Björkenäs Backen sa...

hej hej igen ! :)

Vi åt där.på Pizzerian ! :)
Vi blev både Mycket nöjda och mätta !
Tack för tipset ! :)


Ha en god fortsättning på.helgen..


Så klary ska vi träffas men nu har vi barnfri helg.


Kram på dig goa du