Klä om en fåtölj

Kommer ni ihåg den här från arbetskamraten?
Inte ofta det händer,
 men av någon anledning så visste direkt vad jag skulle göra med den.
 Nu ser den ut så här!

 Svårt att fota peace-märket men jag tror ni ser

Jäklar så nära att den hamnade på tippen!
Men skam den som ger sig.
Jag sa att den skulle vara klar innan semestern var över och i lördags
så blev den äntligen färdig. Jag satt i den och kollade på tv på kvällen.
Och njöt!

Nu drar jag till jobbet!
Laddad som en duracell-kanin, eller kanske inte riktigt så pigg.
Men ganska i alla fall.
Kram Hannis

37 kommentarer:

Home2tiny sa...

Kan man bli kär i en fåtölj??? För det tror jag att jag just blev. Himmel så fin, skulle du fina någongång tröttna på den (japp jag vet kommer aldrig att hända) har jag en utmärkt plats för den. Dags att börja spana fåtöljer på loppisar....Hoppas du får en mjukstart på jobbet. Kramisar Tina

Anci sa...

Åh, vad bra den blev !! Superfin.
Jag skulle också vilja ha så trevliga kollegor (mina är bra ändå) och även vara lika duktig och kreativ som dig. Men det är ju bra att ha förebilder :)

Kram
Anci

Johanna sa...

Vilken härlig stol! Så du på något vis:) Förressten, hur många stolar har du förvandlat i dina dagar?:) Du skulle nog kunna ge ut en bok som handlar om "förvandla stolar"! Jag hade köpt boken i alla fall:)))

Ha en fin första dag på jobbet och hoppas att du haft en fin semester!

Kram Johanna

Flower of Fame sa...

Vad duktig du är! Fåtöljen är helt fantastisk. Så sober och fin. Fräckt med peacemärket. Hur har du satt dit det? Den fåtöljen ska du vara riktigt stolt över. Ja verkligen tur att den inte hamnade på tippen. Ha en bra dag trots arbete. Kram Pernilla

Le petit jardin sa...

Snygg!!! Riktigt cool...I love!!!

Stina sa...

Hej Hannis!

Den blev verkligen jättefin...du är sååå duktig :)

Nu under min flytt så har jag varit till tippen ett antal gånger...inte med möbler men med allt annat skräp som jag samlat på mig under åren :)

Ibland så känns det som jag skulle börja gråta när jag tittar ner i containern och ser vad folk slänger...vilket slöseri på fina saker som går att göra ännu finare.

Kramen till dig!

Helén i Vilrummet sa...

Men oj så fin! Vad duktig du är. Inte lätt att få till bakstycket. Coolt med peace-märket.
Kram Helén

Den där Victoria sa...

Den blev verkligen jättefin, väl värd allt slit med den jan jag förstå.

Rosenhäxan sa...

Men jädrans.... Så snygg den blev. Du är ju superduktig.
Nu blev jag taggad att göra så med en jag har.
Ha en bra dag på jobbet idag
Kram Gittan

Anna S sa...

Verkligen riktigt snygg blev fåtöljen! Du är grym på att skapa.
Sådär blir det för mej också ibland, att man bara vet hur något ska bli.
Nästan som att det var menat att saken skulle se ut just så.

Kram

Bara Sara sa...

Så himla tjusig fåtölj! Du har gjort ett bra jobb med den! Kram Sara

tinajo sa...

Jättefin - imponerad av det tålamod du måste ha! :-)

LissenTo sa...

Måste säga att jag blir imponerad, nämen åh så snygg fåtöljen blev. Underbart kontrast med peacemärke på rokokofåtölj.

Hörru lilla durecellkanin, ta det lagom på jobbet :-). så du orkar njuta av kvällar och få idéer till skaparprojekt.

Kram
Lissen

Min plats i solen sa...

Wow! Så läcker Hannis! Du har en enastående kreativ gåva vännen och jag slutar aldrig imponeras. Och nog blir livet lite extra vackert med en sådan fåtölj.

Jag hoppas du fick en riktigt fin första dag tillbaka på jobbet och att de där duracellbatterierna är fulladdade med så mycket härlig sommar.

Ta hand om dig du fina.

Kram Lotta

Mamma C sa...

Lika fint och snyggt som allt annat du sätter klorna i :)
Hoppas du hade det bra på jobbet första dagen efter semestern.
Kram Mamma C

En Vacker Vardag ♥ sa...

Herregud så snygg den blev!!! Du är så himla duktig!!!!!

Och så himla fin du är på din profilbild!!

Nu ska jag läsa tillbaka lite och se vad du pysslat med under tiden jag varit på semester :)

Kram Lotta

Vitae stilo sa...

Oj vilken mysig blogg o vilka fina bilder. Hamnade här av en slump då jag sökte vita skinnpuffar ;-)

Är så roligt med lite ny inspiration, driver själv en blogg på www.vitaestilo.se

Önskar dig en fin sommar!

Kram
Helen

Ellinor sa...

Kungligt!! Hur fin som helst!
Hoppas första jobbdagen gick bra!
Kram
Ellinor

Ellinor sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
VisaLiza sa...

Oj så fint och oj vilken skillnad! Otroligt fint med kontrasten mellan det mörkt trä och ljust tyg. Blir lite sugen på att ge mig in på det här med att klä om möbler, det blir ju så fint. Har en vän som är bra på sådant och tänker hon får lära mig :) Hoppas första arbetsdagen kändes bra högsommarvärmen till trots. Kramar Liza

Team Åsgård sa...

Määän va snygg! Du är så fiffig jämt och har utmärkt smak:))
Kram, Cicki!

Melody and M.E sa...

Vilket otroligt jobb du gjort! Blir så imponerad!
Vilken himla tur att du inte slängde den!
Ja, om du tröttnar på den så finns det intresserade...
Kram
M.E

Enkel stil sa...

Så fin den blev. Tur den inte hamnade på tippen. Kram Anita

Nilla Nyfiken sa...

Jäsiken så snygg den blev!!! Färgen, tyget, märket - allt!!!

Kram
Pernilla

Eruiel sa...

Wow! Cool!

Edith och jag sa...

Vilken tur att den inte hamnade på tippen! Den är ju jättesnygg!!!
Kram Maria

Kia sa...

Super snygg blev den! Som alltid när du håller på.

Själv vill jag ju ha sten fotöljen!! Den blev jag kär i.

Ha det toppen!
Kram Kia

Queen of Kammebornia sa...

Gud så snyggt det blev! Kram till dig!

Junitjej sa...

Så fint det blev!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Wow så fin fåtöljen blev! Peacemärket i bling bling stenar är urläckert till tyget och det svartmålade träet. Du är så bra på att se hur du kan göra om gamla saker till superdesign!
Ha det fint!
Kram,
Regina

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Men satan i gatan så läcker den blev !!!!! Riktigt riktigt tokläcker !!! Bra jobbat duktiga du !!

Kramen till dej

Välkommen Hem! sa...

GOSH!!! Sååå snygg!!!! Sitter o gapar och tänker på ett par sånna fåtöljer jag hade för längesen. Fast de var i mahogny och med några fina damer inbroderade på tyget. Typiskt 1800-tal. Men tänk så fina de kunde ha blivit istället!
Kram! Judita

Pemsplatser sa...

Men åå så fin den blev, ser helt sprillans ny ut:) /Emma

Anonym sa...

Så jättefin <3

Kramar
Lily

Anonym sa...

Så jättefin <3

Kramar
Lily

Anonym sa...

Så jättefin <3

Kramar
Lily

Anonym sa...

Så jättefin <3

Kramar
Lily