Hemma igen

Vad ska man säga?
Jag är lyckligt lottad som har vänner som vet precis vad jag behöver.
Och som så frikostigt ger mig det, utan att ens blinka.
Flera dagar som bara har handlat om att njuta. Kravlöst.

 Jag satt inte som en fin dam i den här.
Jag låg, bakåtlutad, flåsandes ahhhhh mest hela tiden.
 Pälsbollen som älskar att rulla sig.
Han hittade en del att rulla sig i som inte luktade gott så han hann 
med en dusch. Förutom att jaga kaniner och katter alltså
 En kaffemugg med is i blir en perfekt ishink upptäckte vi!

 Och även om inte ägarna motionerade så måste ju hundarna få sitt.
Lösa i skogen över hinder.
 Så kärlek förstås.
Mellan mig och min pälsboll.
Jag har haft många hundar. Svåra, tuffa hundar som har varit trasiga.
Den här är en följsam polare, en mjuk en.
Jag har dansat till reggae i bikini. (skrämde nästan slag på en granne på kuppen)
Jag har läst, pratat och filosoferat.
Och nu är jag hemma med ett billass med prylar. 
Och blommor, och ännu mera böcker...

Imorgon ska jag tvinga mig själv till att ytdammsuga.
För städa på riktigt tänker jag inte göra förens semestern är över!
Så ska jag lossa en betonggjutning som stått på tork.
Ska bli spännande att se hur det blir.
Kram Hannis






23 kommentarer:

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Ytdammsuga...det vore nåt !!
Det kanske jag oxå ska slå till på imorrn !!
Så skönt o gott du verkar ha haft det...bra jobbat !!!!

Kraaaaaam

Johanna sa...

Fina och filosofiska Hannis som binder en med sin text. Det låter verkligen som om du har haft det fantastiskt!!

Ska bli spännande att se vad det var för saker bilen kom hem med (eller var det kanske du?) Fniss:))

Hoppas att du sover gott, här är klockan alldeles för mycket!

Kramar Johanna

VisaLiza sa...

Härliga bilder av vad som verkar ha varit härliga dagar. Tycker om din beskrivning av pälsbollen. Skönt att ha en fyrbent följeslagare i livet. De gör verkligen det lilla extra i tillvaron. Vi lånade ut vår Ida från lördag till söndag och trots att barn, katter, kaniner och marsvin fortfarande var hemma så kändes huset märkligt tomt utan vovven. Kramar liza

tinajo sa...

Hör du, det där låter fint det! Så fin hund också. :-)

svart vitt och rött sa...

Vilket härligt inlägg!!! Alltid kul att kika in hit till dig och se vad du har på G! Ha det riktigt gott resten av sommaren också :-)

Mamma C sa...

Vilka härliga och sköna dagar du haft med din vän. Nu saknar jag vår hund massor efter detta inlägg. En fyrbent vän är toppen att ha.
Kram Mamma C

Choices By Annie sa...

Ser helt ljuvligt ut. Blir avslappnad bara av att se bilderna och just nu känns det som om jag varit med på din semester,) Ytdammsuga är den bästa dammsugningen den kör vi med här också. Men inte pågrund av att vi njuter av semester utan att vi har fullt upp mer renoveringen av gillestugan. Men när den är över så är det bara semester och njutning kvar...

Här har jag gjutit för första gången med och jisses vad roligt det är, det enda jobbig är själva väntetiden men det brukar vara värt det,)

Önskar dig en fin dag
Kram
Annie

En Vacker Vardag ♥ sa...

Det är alltid lika mysigt att titta in hos dig, du sprider ett lugn.Du verkar haft härliga dagar och jag kan känna kärleken till pälsbollen <3

Kram Lotta

Mina finaste... sa...

Underbart inlägg!! Massa positiv energi :)

Kram, kram

Rosa i huset i vitt sa...

Låter som du haft det härligt
ha en fortsatt bra vecka och att ytdammsuga tyckte jag lät bra
kram Rosa

Good Enough sa...

Som alltid blir jag alldeles varm o lycklig av dina inlägg och bilder. Låter och ser ut som du haft några fantastiska dagar. Grattis till fina vänner, det är du värd.
Fortsätt njut av din semester.

Stora kramen
M

Helén i Vilrummet sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på idag. Sommarkänsla! Vad underbart Pälsbollen och hans kompis verkar ha det i skogen.

Kram Helén

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Suck...så skönt det låter, jag känner att jag behöver vara i viloläge snart också. Ytdammsuga! Jag älskar såna ord, ska använda det direkt, har inte tid och städa på riktigt nu.
Kramar
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Ser onekligen ut som om du och pälsbollen varit på ett ställe med många njutbara platser! Och så fnissar jag glatt åt att det inte bara är jag som passerat 40 och fortfarande dricker "fjortisdricka", hihi! (Det där med koppen som ishink var smart och ska garanterat efterapas.)
Kram på dig!
/Anna-Karin

Team Åsgård sa...

Det där blev jag glad av att läsa:)) Och så fina hundbilder! Ytdammsuga var ett mycket bra ord tycker jag:) Trevlig fortsättning på semestern! / Cicki

Kia sa...

Låter som du haft det toppen bra!!
Hoppas resten av veckan blir bra.
Kram Kia

LissenTo sa...

Vilka fina vänner du har och dagar som låter som bästa semestern.

Pälsbollen ser ut att trivas lika mycket som dej.

Jag klarar av att ytdammsuga på 10 minuter. Duger bra det.

Nyss beställt 4 böcker .....

Kram
Lissen

Flower of Fame sa...

Lustigt när jag läser om reggae . Det har jag lyssnat mycket på. Bob Marley var och är en stor kung. Härlig din pälsboll verkar. Ha det gott! Kram Pernilla

Mina drömmars hus sa...

Underbar läsning och bilder.
Önskar dig en riktigt fin sommar
Kram
AC

Angela sa...

men så underbart! ser helt fantastiskt och välbehövligt ut. Har du semester nu?
kram

Home2tiny sa...

Vilka underbara dagar du haft hos din vän, låter som det bästa semesterlugnet som är såå välbehövligt för både kropp o själ. Jag måste säga att jag njuter av dina bilder, de är helt ljuvliga. Kramisar Tina

millandante sa...

Underbara och härliga du!!!!!

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

så härliga bilder och du ser ut att ha haft det riktigt fint och skönt:)
Bra tänkt där med städet, har man semester så har man liksom, jag brukar köra det året om nästan hihi..nä då men just nu är det dåligt med den sysslan kan jag säga.
Ha sköna härliga dagar framöver nu.
Kramar Jennie