Gjorde eget armband

Kommer ni ihåg att jag skulle göra ett armband av det här?
Kom på att jag glömt att visa vad det blev.
Så enkelt och det har blivit en av favoriterna när jag 
har flera små armband i lager på lager-varianten.

Nu blir jag bara hemma dom sista dagarna på semestern.
Jag börjar jobba på måndag och jag är nöjd.

Efter den här vintern och våren och allt som har varit så bestämde jag
mig för att inte planera. Inte bestämma något utan bara ta det som det
kom. Och det är det bästa jag har gjort. För jag har landat, vilat, läst,
umgåtts, badat och myst på helt kravlöst. Det är lätt att semestern blir
dom där veckorna man ska göra precis allt som man längtat efter. Allt
ska tryckas ihop och man ska klämkäckt packa om och sticka iväg på
nya äventyr. Och det är kanonkul när man känner att man orkar, men
det gjorde inte jag den här semestern. Som sagt, jag är nöjd som 17.

Det jag inte har gjort är att städa klädkammaren...
Det sparar jag till vinterstormar och eftersom att det är ett tag kvar så 
behöver jag inte bekymra mig för det. Ganska skönt att blunda ibland.

Kram Hannis


28 kommentarer:

Den där Victoria sa...

Åh, vad fint armbandet blev och vad skönt att du har haft en skön kravlös semester.

Ha det bra!

Kram Victoria

VisaLiza sa...

Skönt att du är nöjd med din semester! Tror det kan vara så att man många gånger planerar in så mycket på sin ledighet att man efter semestern skulle behöva en semester för att vila upp sig. Armbandet är jättesnyggt förresten. Kramar Liza

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint, så snyggt du lyckats linda in lädersnodden. Klädkammaren!! Jag lärde mig av dig att ytstäda är ok, det kör jag stenhårt med i sommar.
Ser att ditt inlägg ligger i min blogglista, kan inte begripa varför mina inte dyker upp där på jättelänge, gjorde inlägget före dig.
Må gott och njut av sista semesterdagarna.
Stor kram
AnnaMaria

svart vitt och rött sa...

Så bra gjort!! Vad kul att kunna göra egna armband! Flera lager är kanonfint!! Så skönt att känna att det är ok att börja jobba igen... att man fått den där vilan med allt det goda som hör till! Ni har nog haft bättre väder för här har det inte blivit många stranddagar än... men nu är det värme på G :-) Ha det gott!

Good Enough sa...

Älskar armbandet! Klokt att tillåta sig "bara vara". Vi ska försöka göra detsamma. Det är vad vi mest behöver - landa, umgås, kramas, samtala. Det ser jag fram emot.

Stor kram /M

Helén i Vilrummet sa...

Vad fint armbandet blev. Supersnyggt!

Skönt med sådana semestrar där man inget planerar. Vi bor i hus och ofta är det något som ska renoveras eller byggas till. Fast på senare år har vi lagt detta arbete utanför semestern, på helger och kvällar före och efter istället. Just för att få ha semestern fri och kunna hämta kraft.

Njut nu de sista dagarna också.
Kram Helén

Anna S sa...

Ett sånt jättefint smycke du gjort!
Har inte sett den varianten förut.
Verkligen vackert!

Vad skönt att du kunnat ta dagarna som de kommer under semestern och kopplat av ordentligt. Håller med om att det är det bästa.
Det där att göra saker hela tiden är jag inte mycket för. Även om det är kul när det väl blir av.

Hoppas du får en fin torsdag!
Kramar

Flower of Fame sa...

Så vackert armband! Härlig inställning du har till semestern. Skönt att du är så nöjd. Jag ska försöka anamma ditt tänk. Jag vill ofta för mycket. Ha det bra! Kram Pernilla

Rosa i huset i vitt sa...

Så snyggt armband..och visst är det väl skönt att bara vara och ta dagen som den kommer
kram Rosa

My everyday life sa...

Men vad pysslig du är, helt galet. Jättefint armband, förstår att det är en favorit.

Försöker att inte passa tider jag heller under semestern. Dock blir det en del men jag försöker att inte boka upp utan ta dagen som den kommer. Det är det bästa! Ha en underbar sommar vännen! Kram Nina

Team Åsgård sa...

Va du är fiffig! Verkar som att vi har samma goda smyckesmak:))
Jag har också varit mest hemma på semestern och vilat upp mig och samlat kraft. Resten av året är så uppstyrt med jobb och tider att passa så en ren kalender är bästa semestern.

åse sa...

Så snyggt det blev och vilken härlig semester, ta dagen som den kommer, det är härligt det. Kram

Home2tiny sa...

Ursnyggt armband, gillas. Att göra det man mår bäst av på sin semester är ett sunt o bra beslut, varför stressa, planera o jaga runt, det gör man ändå 48 veckor om året, nä semester ska vara krav, tid o helst ändlös. Kramisar Tina

Anci sa...

Snyggt ! Inte visste jag att du är så bra på att göra smycken - också !

Skönt att du känner att du är nökd. Det är viktigt !

Kram
Anci

Edith och jag sa...

Kloka tankar som vanligt Hannis. Jag börjar också jobba på måndag igen och känner mig också nöjd. Har tänkt att semester inte alltid är så lätt men den här semestern har varit hur bra som helst. Och du, vilket snyggt armband det blev!
Kram Maria

Melody and M.E sa...

Imponerad av ditt armband! Och så klokt att inte planera så mycket inför semestern. Jag tror att många stressar halv ihjäl sig för att hinna så mycket som möjligt på sin semester och så är de helt slut när de kommer tillbaka till jobbet!
Kram
M.E

Angela sa...

Men hjälp vad fint! Du är verkligen jätte duktig.
Njut nu ordentligt och ha en underbar helg.
Kram kram

~ Eva ~ sa...

Så tjusigt armband.
Och klokt semesterval.

Kramen

Anna Svensson sa...

Men så himla fint armband, supersnyggt!

Din semester verkar perfekt i mina ögon. Ladda batterierna med sånt som man mår bra av, helt rätt.

Ha en skön fredag

Monkan sa...

Enkelt? Jag fattar inte att du kan ha en hög med kedjor och tåtar och sen få ihop det till ett coolt armband på det där sättet. Kanontufft. Och det låter som att du haft en kanonsemester :) Semester i ordets rätta bemärkelse, avkoppling helt enkelt.

Såg ditt inlägg om träning. Kan man verkligen träna på att tåla att bli fotad? Nä, jag kommer nog aldrig att klara det. Jag brukar bara säga "jag fastnar inte på filmen" (eller minneskortet då, numera) och snabbt vända mig bort. Och ja, då blir det ju bara sudd så jag hade ju alltså rätt :) Men det var enklare förr, nuförtiden har ju varenda kotte en kamera i högsta hugg.

Malin Aurora sa...

Åh så fint!

Fröken Fräken sa...

Blir alltid imponerad av de som gör snygga egna smycken, för det är ett pyssel som jag aldrig lyckas med! (för övrigt, med bra maskeringstejp kan man spraya mönster utan att färgen rinner!)

Vad härligt att känna sig sådär nöjd med semestern! Jag är lite sur över att jag påverkats så av det dåliga sommarvädret, så att det känns som om min semester blir förstörd, men jag hoppas verkligen det vänder!

Hajan sa...

Armbandet blev jättesnyggt, Du är
ju händig med allt ta mig tusan.
Så förståndigt att inte ha en massa måsten, och semester
blev det ju i alla fall.
Grattis på det

Välkommen Hem! sa...

Jisses SÅ SNYGGT!! Älskar sånna där armband där man både blandar silver ihop med läder.
Härligt att din semester blev så lyckat. Har precis börjat min och jag håller alla mina tummar o tår att värmen ett tag till ;-)
Kram o ha det fint!
Judita

Kia sa...

Vilket snyggt armband!! Vill ha! :)
Skulle passa bra på min högra arm där jag inte har något, vänster har ju fem stycken. :)

Ha en toppen helg!
kram Kia

LissenTo sa...

Att känna efter och göra det man vill, låter som bästa semestern. För ibland lyssnar man inte på den där magkänslan.

så snyggt armbandet blev och mycket to do, kan sparas till höststormarna.

Kram Lissen

Mycket annat & lite betong sa...

Så snyggt armband! Men det ser invecklat ut att göra.
Vi har inte heller någon planering denna semester. Är hemma och gör roliga och en del nödvändiga saker.

Kram Agneta

Eruiel sa...

Snygg!!