Försöka komma igång lite

Den här sommaren har gjort att jag släppt taget.
Jag har kommit av mig helt och bara lunkar omkring.
Det är oerhört skönt och precis vad jag behövde.

Men nu är det dags att ta tag i saker igen.
Saker som ska skrivas, saker som ska fixas.
Roliga saker men när solen skiner efter jobbet så blir jag ute och 
glömmer bort vad jag skulle göra. Så igår kväll efter en dag på 
äventyrsbadet så tände jag rökelser och bara satte mig en stund
och skrev den berömda listan som blev ganska lång faktiskt...

En lampa ska göras klart, en magnettavla ska pysslas ihop.
Hitta ramar till planscherna, ta tag i pianopallen som står upp och ner i ett hörn.
Och mycket mera.
Och när jag sitter där och skriver så slås jag av hur bra det är nu.
Vilka "lyxproblem" jag har och hur kravlöst jag lever för tillfället.
Det är en förmån.
Just precis nu är jag helt befriad ifrån stress.

Men snart ska ni få se något annat än sol, vinglas och bilder på avkoppling.
Kanske ska börja med magnettavlan så jag kommer ihåg vad jag ska göra!
Kram Hannis



24 kommentarer:

vitadrömmarobusigabarn sa...

En fin sommardag till dig
Kramar Tina!!!!

Melody and M.E sa...

Ännu inte kommit så långt som till att skriva lista...
Här är det så avstressat så jag inte känner igen mig själv!
Ha det gott!
M.E

Flower of Fame sa...

Jag brukar också få skriva listor. Annars glömmer jag hälften. Hi hi ! Visst är det angenäma bekymmer du har. Pyssla är ju bara så skoj. Ha en bra dag Kram Pernilla.

Mamma C sa...

Låter perfekt i mina öron. Här ska nu sakta men säkert bara kopplas av och stressas ner, från allt som har med jobb att göra.
Kram Mamma C

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Att blogga är toppen, för med jämna mellanrum har du inspirerat till och ta vara på semestern. Det och ytstädningen tackar jag för, tror sällan jag varvat ner så bra heller.
Stor kram
AnnaMaria

svart vitt och rött sa...

Listor gör gott för själen... då behöver det man ska göra inte ligga i bakhuvudet hela tiden. Magnettavla blir ju perfekt! Gott att du njuter av härliga dagar!

Anna Svensson sa...

Nu känner jag med att jag måste börja ta tag i saker och ting, har inte haft någon energi till det tidigare.
Kram

tinajo sa...

Jag har två veckor kvar innan jag måste börja ta tag i saker igen - tills dess ska jag njuta av att vara helt världsfrånvänd. :-)

Le petit jardin sa...

Ta det "piano"...en dag längre fram börjar ruskvädert, då man inte kan vara ute och njuta, då man kanske kan tänka sig hoppa över vinglaset länge, då det finns tid för att ta tag i saker. Njut av sommaren, för sommaren är kort....

Kram Kajsa

Kia sa...

Vi håller på att beta av just att göra saker. Målet är den 16:de. Vi vill ju inte att folk ska ramla av altan så där ligger lite fokus! Ska försöka få till trappen ner från den nån kväll i veckan.

Sambon o jag gick en kajakkurs för några år sen och då skulle man välta och det tog lååång tid innan jag välte. Det är liksom emot att göra det med flit och man tänker hur man ska ha benen m.m. Råkar man välta hinner man inte tänka så mycket. Hans syrra var med också och hon fick hjälp att välta. :)
När jag väl välte så var jag nog ur kajaken innan jag kom i vattnet.
Ledaren som var med tyckte att nästa gång sitt kvar en stund i kajaken innan du drar dig loss. Ehh, skulle inte tro det!!

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Queen of Kammebornia sa...

Vad fint det låter Hannis! Ta hand om dig! Kram!

Helén i Vilrummet sa...

Vad härligt att du haft total avkoppling. Det är semester det :-)
Jag har börjat jobba idag och förra veckan hade jag en liten uppvarvningsvecka där jag varvade lite hemmajobb/pyssel med att bara vara. Ganska skönt faktiskt. Men nu är jag i gång igen, även om jag kommer flexa ut lite tidigare denna vecka.

Kram Helén

Rosa i huset i vitt sa...

Vad skönt med avkoppling...jag är så dålig på att klara av det ....tänker bara på vad jag "måste "göra ..dumt jag vet..ska försöka att bättra mig och lära mig koppla av
kram Rosa

Edith och jag sa...

Det låter skönt, och som att du har det riktigt bra, precis som du ska. Och underbara bilder från bröllopet blev det ju :)
Kram Maria

My everyday life sa...

Låter som om du har det bra och lagom lugnt och så lite pyssel på det...pysselmaja där :) Kram Nina

Anna S sa...

Vacker bild! Rökelser gillar jag skarpt ,med.Rofyllt och härlig doft när tillfället är rätt. Köpte några nya förpackningar Indisk rökelse idag.

Önskar dej en fortsatt stressfri och avkopplande vecka vad du än tar dej för. Låter som härligt hemmapyssel med magnettavla och pianostol. Det kommer bli super!
Kram

Bara Sara sa...

Åh jag har också listor, nu på semestern är jag inte så noga med att beta av dem lika snabbt som vanligt men det är ändå skönt att ha skrivit ner olika saker som jag vill göra.. Kram Sara

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Sol o värme kan göra underverk..muskler slappnar av och hjärnan med tror jag !

Kram kram

Johanna Stålros sa...

ja nog finns det saker/ projekt som ligger där och väntar- men det är ju så fint väder så de får vänta;) hihi Kram

Välkommen Hem! sa...

En lista var ju bra! Kanske ska fixa en jag med... Men det får bli när vi kommit hem, fast då har jag väl säkert glömt var det var jag skulle komma ihåg att göra, haha!
KRAM! Judita

Team Åsgård sa...

Jag går fortfarande runt med semesterhjärna fast än jag inte har semester längre. Lite slapp och slö och väck liksom. Kanske ett bevis på en bra och avlappnande semester. Jag passar på att vara så så länge det går för tids nog drar väl den verkliga verkligheten igång.
Ha det bra! Kram, Cicki:))

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det låter underbart skönt att släppa taget och låta hjärnan och kroppen vila, tids nog är man tillbaka i ekorrhjulet...
Ha det gott!
Kram,
Regina

Good Enough sa...

Livet är stunden just nu. Det känns som du lever livet på bästa sätt. Kramen M

VisaLiza sa...

Tids nog finns tid för alla måsten. Hur ofta kan man njuta av en oändlig räcka av ljuvliga sommardagar? Så som sommaren varit de senaste åren så gäller det att bunkra upp för flera år. Ser dock med spänning fram emot dina kommande projekt. Kramar Liza