Ett litet huvud

Jag faller ju för sånt här.
Små huvuden som står lite överallt, gamla dockhuvuden, kranium och ja, ni vet ju.
Så när jag hittade den här lilla "bysten" så åkte den med hem.
Den passar i köket som håller på att bli ett lite mörkare rum 
som kontrast till det stora rummet som badar i ljus.


Följde med hem gjorde även en ny Hjärtan på tråd.
Det måste vara en av de tåligaste små blommor som finns.
Växer som ogräs och behöver knappt något vatten.
Den får nog bo på balkongen under sommaren.

Nu blir det en dag hemma.
Hunden ska få sitt i form av en hundträff ikväll men annars tänker
den här människan sitta och måla fåtöljen och pyssla i lugn och ro.
Och tack för alla fina ord om mina bilder.
Det gör mig glad!

Kram Hannis

Ps. Anna.S, hoppas att du har det bra på alla sätt!
Kram


17 kommentarer:

Good Enough sa...

Vilket vackert huvud, förstår att det fick följa med dig hem.
Hjärtan på tråd kanske till och med är en blomma för mig, eller vad tror du? Du vet ju hur det går för blommorna som kommer i min närhet..Kanske dumt att utsätta de små liven för det ;-)

Njut av din dag.
Mjuk kram /M

Fröken Grön sa...

Vackra bilder! För att inte tala om bilderna från bröllopet i gårdagens inlägg, som är helt MAGISKA! Brudparet kan skatta sig lyckliga som hade dig bakom kameralinsen.

Må så gott i sommarvärmen!
/Anna-Karin

Good Enough sa...

Vill lugna dig, vår gemensamma plats flyter fint. Börjar dock känna behov av heldagar med familjen. Håll fast vid din nya värld så länge du kan, den låter underbar för själen.

Kramen M

svart vitt och rött sa...

Antagligen är det från dig som jag också fått dille på huvuden :-) Snyggt!!! Vad kul med hundträff :-)

VisaLiza sa...

Verkligen fina bilder! Hjärtan på tråd är en helt fantastisk växt. Kan upplysa att den klarar också av när ett av barnen råkade vattna hela krukan full med vatten och att blomman blev stående så någon vecka. Inte illa att överleva i alla lägen. Kramar Liza

Flower of Fame sa...

Hade också gärna haft en sådan byst. Jag gillar också skarpt hjärtan på tråd. Håller med att de är relativt lättskötta. Ha det bra! Kram Pernilla

Anna S sa...

Hej Hannis, ett sånt fint huvud du hittat! Jag är också mycket för kroppsdelar som pryder sin plats lite här och var.

Tack, kämpar på i värmen. Är inte så förtjust i sommaren till skillnad från många andra. Hösten är min favoritårstid. :-)

Låter härligt att vara hemma och måla lite. Jag går runt här och skotar. Läser lite inredningstidning, har musik på och funderar på projekt, kanske göra nåt av lera eller trä.
Stor kram tillbaks!

Rosa i huset i vitt sa...

Riktigt fint huvud och hjärtan på tråd är en superbra blomma som tål det mesta
kram Rosa

Helén i Vilrummet sa...

Fin byst! Det blir så fint när man har en helhet, i ditt fall huvuden av olika slag. Mitt hem är lite spretigt, har inte bestämt mig för vad jag samlar på än.

Kram Helén

Choices By Annie sa...

ha ha ha tror jag har blivit påverkad av dig och dina vackra bilder på huvuden för just nu så söker mina ögon jämt efter vackra huvuden på loppisar och i affärer;) Än så länge har jag inte hittat något men jag ger inte upp;)

Tack för inspiration
Kram
Annie

Mamma C sa...

Snyggt huvud och dessa skapelser finnar alltid en plast hos dig. Hjärtan på snöret säger vi här och det var väldigt länge sedan jag ägde någon sådan. Men dom är fina och väldigt tacksamma.
Nej ett MAX-mål sitter inte fel ibland i maggen.
Kram Mamma C

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt fins du !.
Nu har jag läst lite i kapp dina fina inlägg.
Så Många fina bilder !
Jag sagt det förut ich ska säga det nu igen att du är Så Duktig att fota ! :)

Härligt att pyssl i lugn och ro ! :)
Jag är också sugen på att måla !

Tack rara du för tipsen ! Vi åt på dig Pizza hak ! Gud så Gott !!!! och fint !

Nej nu är det dags att jobba några timmar till och sen ska jag ha Semester !!!!

En varm Kram till dig !

Hajan sa...

ja men, detta huvud är ju jättevackert.
Det skulle jag kunna tänka mig också.
ha det gott och skönt

Blommiga Rutan sa...

Vilken fin byst du hittat!

Ja, den blomman är toppen, fin och lättskött!

Vilka underbara bilder i ditt förra inlägg!

Skön fortsättning på sommaren

Kram Anncathrine

Tina sa...

Snygg, jag står o håller i liknande varje gång jag är ute o reser i Asien. Ångrar mig lika mycket varje gång att jag inte handlat, passar inte in hos mig men hos andra liksom...
Fuska du till dig ett par kakor, de var riktigt goda efter ett par timmar i kylen! Men jag åt dem innan också, hrmpf.

kram

Edith och jag sa...

Det där med kranium fattar jag fortfarande inte alls men det här lilla huvudet gillade jag ;)
Kram Maria

Bara Sara sa...

Hjärtan på tråd - kanske det vackraste namn på en blomma jag vet! Kram Sara