En vanlig semesterdag

Jag har ju halva min flock i Stockholm.
Som tur är tar det bara 40 minuter att åka dit annars skulle jag bli mer knäpp än vanligt.

Mamma, ena systern och jag skull på fotografiska.
Och där har dom ett mysigt matställe så det fick bli lunch först.
Fotade bordsgrannarna som satt och spelade yatzy och när jag frågade om
det var okej att använda bilden så utbrast han: Absolut, men kolla på det här!!
Han hade fått yatzy med sexor, överlycklig.

 Mamma lyckas alltid hitta skor som är fina och som man faktiskt orkar gå i.
 Min mellansyster.
Jag dricker inte läsk i vanliga fall men när det är cola i glasflaska 
så bara måste jag av någon anledning, när det är varmt alltså.

Alltså utställningen av Håkan Elofsson Bombay Boulevard...
Vilken fotograf!
Där kan man snacka om att fånga verkligheten.
Det som så många i våran värld lever i och som så många blundar för.
Har ni möjligheten och lusten, se den.

Och just precis nu så har jag en och en halv vecka kvar av semestern.
Gör mig ingenting. Känner ingen stress över det.
Sommaren fortsätter som tur är och jag har gjort sånt jag tycker om.
Så jag är nöjd.

Kram Hannis



19 kommentarer:

Bara Sara sa...

Så fint och så fina skor på din mamma!
Fotografiska är ett av de ställen jag inte varit på men som jag gärna skulle besöka - snart!
Kram Sara

VisaLiza sa...

Härligt att befinna sig i slutet av sin ledighet och känna sig tillfreds. Risken är ju stå stor att man går miste om att njuta när man istället börjar stressa upp sig för att det snart är slut. Gillar verkligen din mammas skor. Inte illa att lyckas kombinera bekvämt och snyggt! Inte alltid en självklarhet. Kramar Liza

Good Enough sa...

Vilken härlig positiv känsla du fömedlar i det här inlägget. Vackert vanligt liv. Du är så inspirerande.

Kramen M

svart vitt och rött sa...

En perfekt dag i mina ögon! Fotografiska har jag bara besökt via webben :-) Hade varit kul med ett "riktigt" besök :-) Ha det fortsatt gott på semestern!

Helén i Vilrummet sa...

Vilken mysig dag du har haft. Jag hoppas du får en lika mysig dag idag.

Kram Helén

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fotot på yatzy spelarna är jättebra, dom skulle garanterat vilja ha den bilden. Jättefina skor, sköna finsandaler är inte så lätt och hitta. Och cola gillar jag, är det glasflaska är det plus.
Kramar
AnnaMaria

Good Enough sa...

Tack för fin kommentar, ditt stöd och din pepp betyder mycket!

Jag ser fram emot kl 15, då ska du få en stor kram!

/M

Anna Svensson sa...

Vad fort din semester har gått! Har du bara tre veckor eller? I alla fall så verkar du förvalta den väl....
Kram
//bara anna

Karin sa...

Håller med dig om att Cola är riktigt gott ibland när det är varm, ha det bra Karin

Den där Victoria sa...

Vilken härlig dag ni verkar ha haft tillsammans!

Fröken Grön sa...

Det är en härlig flock du har!
Och Fotografiska står på min önskelista nästa gång jag är i Stockholm. (Vilket jag är alltför sällan...)
Sommarkram!
/Anna-Karin

Rosenhäxan sa...

Så fina bilder. Och din mammas skor jättefina. Nu blev jag nyfiken det blir nog ett besök på fotografiska snart.
Stockholm är så vackert på sommaren, härligt att bara promenera o sitta på nått mysigt café el restaurang ute.
Ha d så bra resten av semestern
Kram Gittan

Rosa i huset i vitt sa...

Kikar in och önskar dig en trevlig helg
kram Rosa

tinajo sa...

Så himla härligt - vi åker till Stockholm i morgon, över dagen bara! :-)

Home2tiny sa...

Vilken härlig dag du haft. Fotografiska besökte jag i maj efter bloggträffen i Stockholm, fantastiskt ställe där jag o mannen strosade runt i timmar. Älskar din mammas skor. Kramisar Tina

Le petit jardin sa...

Så vågligt att fota bordsgrannarana och dessutom fråga om du får lov...oboy, tror inte jag hade vågat om jag än så velat. Härligt i Stockholm

Kram kajsa

Mamma C sa...

Vilken härlig dag ni haft. Har aldrig varit på Fotografiska någon gång.
Kram Mamma C

Flower of Fame sa...

Låter som du har haft en underbar dag! Fin bild på yatzy spelarna. De kände sig nog hedrade att få bli fotade. Ha det bra Kram Pernilla

Good Enough sa...

Hej fina.
Underbart o se dig igår. Jag hör av mig under dagen, ses gärna.

Kramen M