Sticklingar

Jag har som sagt var fått hem sticklingar från Pelargoner.
Två olika sorter, små och sköra minst sagt... 
Ionidiflorum heter den här lilla.
 Denticulatum heter den andra.
Båda två är ganska finbladiga och med rosa blommor.
Nu återstår bara att ta hand om dom så att  dom växer till sig.

Från strålande sol tillbaka till ösregn.
Regnställ på för hunden måste få sitt men efter halva promenaden 
så ville han vända. Inte mig emot! Det blir soffhäng och film istället.
A royal affair, jag har missat den helt.

Kram Hannis

15 kommentarer:

Choices By Annie sa...

Vilka ovanliga sorter, håller tummarna att de klarar sig.
Här ska införskaffas fler pelargoner idag, kan inte riktigt få nog av denna ljuvliga lilla växt.
Ha en härlig söndag här vankas morgonpromend i regnet.
Kram

Flower of Fame sa...

Så skira små sticklingar! Ja hundrundan ska jag gå om en stund och regnar det också. Igår kväll åskade det här och det gillar inte min hund. Då bara skakar och flåsar hon. Film häng låter härligt. Ha det bra Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det kommer bli fina stora pelagoner snart, det växer väldigt bra i den här lite fuktiga varma luften.
Ha en skön söndag, hoppas det slutat regna.
Kramar
AnnaMaria

tinajo sa...

Hundpromenader i regn - det har man avklarat ett antal gånger, i bland är det mysigt (och i bland absolut INTE)! :-)

Anna Svensson sa...

Jag önskar jag hade mer gröna fingrar men icke. Jag har accepterat att jag inte kan sköta växter speciellt bra,,suck.
Skulle även vilja ha trädgårdsland men har insett att det inte är något för mig....
Ha en skön söndag!
Här blev jag så glad nyss för självaste Pernilla Wahlgren har länkat till MIG. Roligt! Statistiken slår rekord kan jag säga...

Mamma C sa...

Såg att du undrade vad vi gödslar våra citrus med. I vanliga fall är det citrusnäring. Men den här gången fick alla citrus och palmer en omgång av Chrysan. Det brukar vi ge dom när de kommer ut på våren.
Chrysan kan du köpa hos alla blomsterhandlare. I alla fall dom stora butikerna.

Chrysan för den stora och lilla trädgården. Storsäljaren: organiskt baserat, med urea och kaliumsalt. Ger både tidig och långvarig näringsverkan. Chrysan finns i mjölad form till inblandning i jorden vid plantering eller nedmyllning i rabatter.
Kram Mamma C








Blommiga Rutan sa...

Vilka söta små skott!
Ovanliga sorter, eller hur?
Lycka till med de små liven.

Skön söndag till dig
Kram Anncathrine

Lily sa...

Söta skira sticklingar! Kul att testa..

Just nu lyser solen här. Har varit ute en runda i täppan och ställt i ordning efter gårdagens busväder.
Min täppa är mitt "vilorum"..

Ha det gott
Kram Lily

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Så fina pelargonier, de ser så skira och fina ut:)ja det där att tanka energi, det är så skönt att ha familjen runt sig när det är så där jobbigt, att bara få vara lite.
Du verkar ju verkligen veta hur du ska göra för att orka med allt när det är sådana här perioder med lite mer måsten att göra. det är det jag försöker lära mig nu:) tar sin lilla tid och ibland är det ett steg fram och två bak och ibland tvärtom.
Betongansiktet är såå fint! hatten passar perfekt där tycker jag.
jag har inte heller känt mig jätte kreativ på det planet nu men måste väl börja gjuta lite så jag har ett lager.
Ha en fin söndag.
Kram Jennie

Hajan sa...

Vilken förståndig hund du har,
som ville in igen.



kram

LissenTo sa...

Små sköra skönheter, hoppas dom växer upp och blir ståtliga.

Vädret är minst sagt växlande, man får passa på att göra det som passar bäst för stunden

Kram Lissen

TIDSOPTIMISTEN sa...

Du får vårda de ömt så går det nog bra ;) Hade också missat den där filmen helt - men det var ju positivt oftast är det ju bara sånt man sett på tv ;)

Kram Ullis

Edith och jag sa...

Vilka små skira sticklingar! Du kommer säkert att ta väl hand om dem. Spännande att få följa dem från så små till lite större plantor. Och vilken fin betongkruka i ditt DIY-inslag! Kände inte till nättidningen sedan tidigare så det blev ett tips i sig :)
Kram Maria

Malin - Stjärnflocka sa...

Så vackra de är!!!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka fina!!

Kram,
Regina