Så startar jag min semester

Dom här första dagarna så har jag sovit. Jösses, vad jag har sovit.
Vandrat mellan sängen och balkongen.
Och lite midsommarfirande också förstås.

Till och med hunden har gått in i semesterdvala.

 Bordet på balkongen har blivit rostigt efter regnet.
Tror det får vara så.
 Sticklingarna är planterade och jag går och stirrar på dom.
För att försäkra mig om att dom lever.

Så har jag läst ut den första semesterboken.
Den där omdebatterade boken Felicia försvann av Felicia Feldt.
Har ni läst den? 
Jag fastnade och fem timmar senare var den slut.
Skrämmande, känslofylld men väldigt bra.

Och jag har börjat på min andra bok. 
Det är det där med att läsa utan att behöva kolla på klockan.
Att kunna sitta uppe utan att bry sig, gå på morgonpromenad 
och sen krypa ner i sängen igen. Alltså...hur skönt som helst.
Det är bra att starta semestern i lugn och ro känns det som.

Har ni en fin midsommar?
Kram Hannis

14 kommentarer:

VisaLiza sa...

Låter som en härlig inledning på semestern. Pälsbollen är verkligen helt ljuvligt söt! Har inte läst Felicia försvann, men den står i min bokhylla med böcker som skall läsas. Hoppas på att hinna med den i sommar. Just nu läser jag Konsten att vara kvinna. Kramar Liza

Good Enough sa...

Låter underbart och välbehövligt! Att få styra sin egen tid är fantastiskt och det gäller att ta vara möjligheten när tillfälle ges. Att läsa är en skön avkoppling. Jag hoppas också hinna läsa mycket på semestern. Men än får jag jobba några veckor till.
Idag skrotar vi hemma efter en härlig midsommar med alla viktiga ingredienser - sol, glada barn, vänner, mat, midsommarstång, femkamp....

Önskar dig en fortsatt underbar semester.
Kramar M

Helén i Vilrummet sa...

Ja visst är det skönt när semesterlunken infinner sig. Jag läser inte så mycket så jag har inte läst den boken, men hört att den är bra.
Jag hoppas du får en underbar ljuvlig semester.
Kram Helén

LissenTo sa...

Det andas harmoni i dina bilder idag, nästan syns mjuk semesterlunk.
Så söt vovsingen är, har inte riktigt förstått är den din.

Inte läst boken, men det hela verkar var så tragiskt, för alla inblandade.

Kram fina du!

tinajo sa...

Sömn är en lyxvara känns det ofta som - jag tar ofta en tupplur när jag har semester eller på helger, så himla skönt! :-)

Anna S sa...

Hej Hannis, vad skönt att du kunnat sova ut, Och ändå ha många fler lediga dagar kvar.
Jag har haft en bra midsommar. Firat med en vän och hans fästman.

Har hört mycket om Felicia försvann och skulle gärna läsa den om jag orkar. Tycker att det är bra att hon gick ut med sin historia.

Så fin pälsbollen är. :-) Gott för honom att kunna gå in i en lugnare sommarlunk med.

Kram till dej!

Mamma C sa...

Vilken skön och bra början på semestern. Jo, jag har lyssnat på boken och den var kanon.
Kram Mamma C

Fröken Grön sa...

Så härligt det låter, Hannis!
Och tack för boktipset.
Min plan är att göra precis det samma som du de första dagarna på semestern.
Ibland är jag faktiskt ganska bra på att göra ingenting!
Njut vidare!
/Anna-Karin

Tina sa...

Idag har jag sovit som en klubbad säl, kunde knappt komma ur sängen förrän ögonen slog igen...hehe!

kramen

Home2tiny sa...

Underbart att ha semester o bara ta dagen som den kommer. Jag får längta till v 31. Ha en fortsatt mysig midsommarhelg. Kramisar Tina

Villa Björkenäs Backen sa...

Underbart ! Härligt och precis så det ska vara !Så sköna bilder....jag tror att jag känner mig nu precis som wowwen :)
Ska nog krypa ner i sängen....och ladda batterier...

Ha nu en fin fortsättning på Midsommsr helgen och semestern !

En varm kram från Mig

Anna Svensson sa...

Sånt där kan jag längta efter, att kunna få läsa i fred utan att tänka på klockan. Det har inte hänt sedan vi fick barn kan jag säga....
Kram

Den där Victoria sa...

Du beskriver verkligen sen perfekta semesterkänslan, det där med att inte behöva brya sig om klockan, att sträckläsa böcker och så vidare.

Ha en underbar semester!

Kram Victoria

Le petit jardin sa...

det verkar ju som början av din semster har varit riktigt kalasmysig...att bara få vara och mysa och drömma sig in i boken..underbar bild på en skön vovve

kram kajsa