Så släpar jag hem lite till...

Det räcker ju inte med projekt bord utan nu har jag också projekt stol!
Den här har jag köpt av en arbetskamrat.
Och den kommer inte att se ut så här så länge till.

Det enda jag funderar på är hur snabbt man kan glömma bort hur jäkla tråkigt 
det är att dra bort typ hundra nubbar?? Jag borde ha lärt mig sen jag gjorde om 
divanen men icke. Det kommer jag på först efter jag har släpat hem möbeln i fråga...
Men vit ska den bli, med svart sammetsband som kantband. Och lite andra detaljer.
 Eftersom att den inte är så stor så passar den perfekt i rummet.

Okej, nio dagar kvar att jobba.
Trots att jag de flesta dagar älskar mitt jobb så har jag nu ett nytt mantra:
STÅ UT!
Snart är det semester.

Kram Hannis



17 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken fin stol!
Ha en fin vecka!
Kram/Lena

tinajo sa...

Vilka fynd du lyckas göra! :-)

Rosenhäxan sa...

Hej Hannis. Stolen kommer superfin.
Roligt med projekt.
Min helg har varit fullt ös... Bröllop, kusinträff.
I vackra Södermanland var kusinträffen. Och på hemväggen blev det loppisar . Köpte gamla lakan o örngott. Lovely.
Fin måndag önskar jag dej
Kram Gittan

Anna S sa...

Hej Hannis! Stolen kommer bli jättefin! Låter vackert som du beskrev att den ska bli.
Jo.. nubb. Jag har en stol efter min farmor på vinden. Har börjat dra bort nubb till förtvivlan men nästan klar så blev den kvar däruppe i 16 år, Får se när den tas an. Dessa gamla stolar är urläckra att göra om allt efter tycke och smak. :-)

Önskar dej en fin dag! Kram

Choices By Annie sa...

Helt ljuvlig stol och med dina magiska händer så kommer den säkert bli ännu vackrare.

Önskar dig en ljuvlig dag
kram
Annie

Helén i Vilrummet sa...

Vilken fin stol! Den kommer säkert bli toppen med lite fix.
Jag går också på semester till midsommar. Längtar så jag nästan dööör, fast jag som du älskar mitt jobb.

Hoppas du får en fin dag.

Kram Helén

Rosenhäxan sa...

Hej igen. Såg inlägget om att du fyllt år. Grattis i efterskott. Hoppas födelsedagen blev toppen.
Såg oxå i min kommentar häruppe en del stavfel, sorry.
Kram Gittan

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Vilken fin stol!! Vilka former den har. Vit med svarta kanter, kommer bli kanonfint.
Nä de där latexformarna att gjuta i är inte lätt alltid, jag gör egna formar ibland men bara sådant som jag vet inte kommer vara så svårt att få ut. Det är ju så trist att slita sig svettig när man ska få ur dom...
Kämpa på nu med både stol, formar och de dagar som är kvar till semestern :)
Kram Jennie

Fröken Fräken sa...

Ibland tycker jag att det är tur att man glömmer bort hur mycket besvär det är med vissa projekt man drar igång.. just nu minns jag tex målningen av sovrumsväggar som hur lätt som helst...!
11 dagar kvar till semester, och det är samma mantra här..

Home2tiny sa...

Vill ha, vill ha, jisses vilket fynd, den kommer bli helt underbar när du är färdig med den. Avis, jaaaaaaa. Kramisar Tina

Mamma C sa...

Beskrivning hur den kommer se ut efter förvandlingen låter mycket bra.
Kram Mamma C

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Ååå va roligt med dina projekt ! Jag måste oxå släpa hem ngn möbel och pilla på !!
Tänk att dom sista dagarna innan semestern är så fantastiskt sega.. snacka om att hjärnan ställer in sig på saker !!
Vi får stå ut tillsammans.. jag ska bita ihop 7 dgr till !

Kraaaaam

Bara Sara sa...

Men hej hå va spännande att få följa förvandlingen!! Kram Sara

Hanna sa...

Ååååh människa, var hittar du alla fina stolar och andra möbler. Vill också :( .
Du har fått det så fint, fast det var jättefint i förra lägenheten också. Det var trevligt att få se hur du bodde då.
Kraaaam

Hanna sa...

Grattis efterskott också, 25 va? :)

viktoria sa...

Ja det är ju tur att man glömmer fort! :) Jag tror du förvandlar din stol så den blir superfin!
Kramar viktoria

VisaLiza sa...

Skall bli spännande att se resultatet. Visst är det märkligt hur snabbt man glömmer. Ibland får jag för mig att jag skall brodera. Det är ju så fint tänker jag... sen kommer jag på efter ett tag hur vansinnigt tråkigt det är och hur mycket jag avskyr det. Kan avslöja att mängden påbörjade men icke avslutade broderiprojekt är stora! Liza