På balkongen

Pälsbollen som är en livsnjutare ligger antingen i dörren till balkongen eller 
ute på balkongen. Han sover gärna där på nätterna också. Och morrar 
lite när han hör något som rör sig utanför. Eller gurglar kanske jag ska skriva.
 Med en liten balkong gäller det att hitta något bra sätt att placera dom där
blommorna som ska växa till sig lite. Den här hyllan var trären innan jag 
gick loss med sprayburken. Tyckte det var snyggare med svart till vita
hyllor och krukor som är lerfärgade. Skittöntig detalj, jag vet...

Krassen jag köpte i Lördags växer fort!
På bara några dagar har den stuckit iväg och nya blad är på g.
Snart tror jag att Olivträdet och Sophoran (hehe, vet att en del  läser det 
där och börjar undra, uttalas Soforan för att vara tydlig) får flytta ut. 
Borde ju vara riskfritt nu kan jag tycka.
Eller vad tror ni?
Kram Hannis

20 kommentarer:

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Skärpning Hannis....här finns inga "skittöntiga detaljer" !
Det är dom små detaljerna i livet som kan göra skillnad och ge extra krydda !!
Det där blev supersnyggt..ser att det går ihop med balkongräcket färgmässigt oxå...duktigt !!!

En fin dag till dej och en stor kraaaaam

Ellinor sa...

Det är ju detaljerna som gör det!! Snyggt med det svarta!
Om du med riskfritt menar frostfritt måste vi väl ändå hoppas att så är fallet. Här har vi ännu en solig dag så jag tänker bara sommar!
Kram
Ellinor

åse sa...

Den "skittöntiga detaljen" är ju en super snygg detalj. Det är ju detaljerna som gör det. Härlig pälsboll . ha en fin tisdag och kram till dig

åse sa...

Den "skittöntiga detaljen" är ju en super snygg detalj. Det är ju detaljerna som gör det. Härlig pälsboll . ha en fin tisdag och kram till dig

Helén i Vilrummet sa...

Vilken härlig pälsboll. Klart han ligger vid dörren, måste ju ha full koll :-)

Fint bord du fyndat. Det blir nog läckert med svart.

Ha en fin dag!
Kram Helén

Anci sa...

Du har en fantastisk blogg, en urgullig hund och så har du ett hjärta av guld som kommenterar hos mig :)

Kram
Anci

Tina sa...

Jag ser det som att bygga på höjden, snyggt o praktiskt!
Jag fattade det helt tvärtom med inställningarna men det gör jag ofta med blogger, hehe! Får nog läsa på mer...

kramen

svart vitt och rött sa...

Jag tycker att det blev mysigt! Mycket bättre att kunna ha blommor och grönt i olika höjder :-) Antagligen är hundar som vi... de vill hitta den perfekta platsen, och stanna där :-) Min hund ligger också gärna mellan ute och inne... perfekt koll åt båda håll :-)

Kia sa...

Snyggt!
Jag hajar alltid till på det namnet. :) Lite roligt!

Ha en toppen dag!
Kram Kia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lurvis är så fin, och bättre kompis och vakt kan du inte ha. Blev fint med blombordet, en sophora ska jag köpa mig efter sommaren, jättefina.
Kramar
AnnaMaria

VisaLiza sa...

Det är väl inte något töntigt med detaljerna! Det är ju detaljerna som skapar helheten och gör det där lilla extra. Känner igen det där med gurglandet. Vår Ida har börjat sova under sängen och gurglar så fort vi rör på oss under natten. Liza

Kavallinskan sa...

Nej inte är det töntigt...det är viktigt med detaljerna och att det blir snyggt...och det blev det! :)
Mysigt på din lilla balkong och vilken bra vakthund du har!
Kram viktoria

Flower of Fame sa...

Så fint med vita hyllplan till det svarta. Inte alls töntigt. Min lilla vovve gillar också att ligga mellan ute och inne. Fin vovve du har. Jag har haft mitt olivträd ute ett bra tag. Fast jag bor i Skåne. Ha det bra! Kram Pernilla

Maria - Snickaregården sa...

Det är ju detaljerna som gör skillnaden. Så snyggt det blev och smart att bygga på höjden. Järnnätterna är här hos oss nu. Vilket kändes imorse. Jag skulle vänta ett par tre dagar till.
Kram Maria

Rosa i huset i vitt sa...

Den blev så bra..det är de små detaljerna som gör det
kram Rosa

Johanna Stålros sa...

Toppen hyla för växterna ju- och för oss bloggare så är vi väl vana vid "skittöntiga detaljer" Hihi Kram Ps köksbordet var ju underbart snyggt!

Johanna / Fru form o fix sa...

Det var väl ingen liten detalj :-) Färg är superviktigt ;-) Det är roligt med krasse!

Ewa`s Galleri sa...

det är de små detaljerna som gör det
Blev väldigt fint
Nu måste oliven kunna flytta ut
Ha en skön vecka

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

söta vovven, klart att det är skönt att ligga där ute i friska luften och sol och värme.
Ja jag läste då det där namnet på blomman precis som det stod första gången du skrev det och tänkte att nää nu måste hon nog stavat fel iallafall:)
Hyllan blev jätte fin med svart och vitt!
Ha en fin dag imorgon.
Kram Jennie

Huset nummer tio sa...

Så härligt och fridfullt det verkar vara på din balkong. Ljuvligt med alla växter och visst är det roligt att se dem växa.

Önskar dig en härlig kväll
Kram
Annie