I min lilla värld av tyg

Det är väl på tiden att ni får se vad jag gjort runt sovalkoven som jag kallar den.
Min lilla värld av tyg.
Överallt runt sängen hänger det tunt, tunt vitt tyg.
Som skärmar av men släpper in ljus.
 Det behövdes något mjukt mot den svarta väggen.
 Gardinen är sydd av samma tyg och snurras upp på stången.
Snabbt och enkelt!
 Fönstret har blivit avställningsplats, 
där hamnar böcker, smycken och annat.
 Om man står i dörren in till rummet så ser det ut så här.
När jag kryper in här så är det total avkoppling.
Som i en koja.
Och snabbt går det att ta ner och tvätta och sätta upp igen!
Det som är kvar är att fixa till sladdar...
Dessa sladdar!! Driver mig till vansinne typ.

Nu lämnar jag staden några dagar.
En hängmatta väntar.
Hunden som får springa fritt.
Grilla, bada och sola.

Vi hörs snart igen/Kram Hannis



39 kommentarer:

Hanna sa...

Så fint du har gjort med tygerna.
Kram
Hanna

tinajo sa...

Så fint, kom hit & fixa..! :-D

Villa Björkenäs Backen sa...

Så fint du har gjort fina du !
Ett härligt sätt att få krypa upp och glömma bort omvärlden ! :)

Vår äldsta dotter vilm också ha ett sådant säng....

Ha nu Rintigt Sköna och lata dagar i hängmattan !

En varm kram från Mig

~ Eva ~ sa...

Så fint, och ljuvligt med den skira gardinkojan ~~~

Kram,Eva

Mina drömmars hus sa...

Otroligt vackert och mysigt. Förstår att du känner total avkoppling i ditt kryp in.
Ha en härlig tripp!!!
Kram
AC

Tina sa...

Tusen o en natt, så vackert du har det!
Snacka om tyg, jag satt o klippte vitt bomullstyg och nästan fastnade igår. Batikkuddar på beställning...

Go helg till dig!

Le petit jardin sa...

Mysigt!!

ha det skönt

kram kajsa

Fröken Grön sa...

Åh, så läckert!
Hade nog inte fått mycket gjort alls om jag hade haft en sådan plats här hemma.
Hoppas du fortsätter njuta av semestern!
/Anna-Karin

Melody Shih tzu sa...

Älskar sådant där vitt, tunt tyg, men brukar inte vara så lätt att hitta i affärerna! Så vackert du gjort!
Beundrar din idé!
Kram
M.E (Melodys matte)

Johanna / Fru form o fix sa...

Vad fint och mysigt du gjort!

Johanna Stålros sa...

Gudars vilket kojnäste;) Älskar mycket tyg runt sängen, har själv himmelsäng...Kram

Ewa`s Galleri sa...

Så mysigt det ser ut
Ha en riktigt skön helg

svart vitt och rött sa...

Ljuvligt!! Det ser nästan farligt inbjudande ut till att gå och lägga sig med jämna mellanrum :-) Härliga bilder som vanligt! Ha det gott!

Flower of Fame sa...

Så fint du har gjort det. Skönt för din fyrbenta vän och dig att få njuta semester. Ha det bra Kram Pernilla

Gabriella sa...

Åh så fint du gjort det! Mysigt och vackert.
Kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
så mysigt det ser ut med tyget! Skir skön kontrast till det svarta.

Låter skönt med hängmatta. Jag drar till Almedalen på måndag och är där t o m torsdag. Sedan blir det hängmatta för mig!

Hälsningar Monica

Angela sa...

Oh så fint, du får nog komma hem till mig och hjälpa mig :-) jag har lixom fastnat tror jag.

sv: ja visst är de förjävligt med alla som bara ska tro och anta saker hela tiden. avskyr sånt.

Ha en underbar fredag
Kram

Home2tiny sa...

Som en saga, så vackert o ljuvligt är det med tygerna. Förstår att du kopplar bort allt o bara njuter under din sänghimmel. Ha en mysig fredag. Kramisar Tina

Kia sa...

Vad mysigt att sova i en egen koja!

Jag måla krukorna med betonfärg samma som till cementrören. Vet ej om man ska det men för mig funkar det! : )
Ha det så himla skönt och äta o bada mycket.
Kram Kia

Choices By Annie sa...

Vilken fristad så ljuvligt älskar det mjuka mot det svarta. Och det där med sladdar, visst blir man galen.

Önskar dig en härlig ljuvlig ledighet
Kram
Annie

Good Enough sa...

Vad underbart! En mjuk, luftig oas att hämta kraft i. Ser drömskt ut på bilderna. Njut av dagarna i hängmattan o "friheten". Du är så inspirerande med din njutningsfulla inställning till livet.
Stor kram
M

Johanna sa...

Så härligt! Som i tusen och en natt:) Funderar av och till om det ska bli någon slags himmelsäng i nya lyan. Men tror barnen kommer riva ner den då;))

Älskar dina bilder!

Tack för att du tittar in hos mig och lämnar ett spår! Det gör mig glad:)

Kramar Johanna

Bara Sara sa...

Så avslappnat och ombonat men samtidigt ljust! Gillar massor! Hoppas du har en toppenhelg! Kram Sara

Den där Victoria sa...

Otroligt fint och mysigt!

Anna S sa...

Hej Hannis, det ser jättemysigt och avkopplande ut att sova med tyg runt sej. Jag är på gång att skärma av min säng med. Blir att köpa beslag och sånt när tid och ork finns.
Gillar att ändra om hemma och fixa. :-)

Önskar dej avkopplande dagar i hängmattan!

Kram

Anci sa...

Men det ser ju så himla mysigt ut !! Helt klart inspirerande.

Kram
Anci

My everyday life sa...

Åh vad mysigt! Låter som om du njuter av sommar och sol (och lite regn). Jag önskar dig en fantastisk sommar! Kram Nina

Helén i Vilrummet sa...

Så fint och enkelt med lite tyg. Det är underskattat!
Önskar dig skön avkoppling i hängmattan nu.
Kram Helén

Fröken Fräken sa...

Åh, tankarna far till filmen Mitt Afrika! Tror jag måste ta och se om den!
Jag är ju alltid intresserad av tunna vita tyger, så kan man få tips om var du hittat ditt?
Hoppas att du har en härligt avkopplande helg!

Queen of Kammebornia sa...

Åh, så ljuvligt, som en egen koja! Stor kram!

Hajan sa...

När Du kommer tillbaka, har Du ju
din egen lilla koja att
relaxa i.
lycka till

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

så mysigt det är med lite tyg, det blir så ombonat med det tycker jag.
Tror jag att du trivs att ligga där inne och vila dig och bara vara.
Härligt med lite "pärlträff" nu efter att du vilat upp dig lite.
Ha en fin helg.
Kramar Jennie

VisaLiza sa...

HÄrligt att lämna staden en stund, önskar dig en härlig resa. Ditt lilla krypin ser verkligen jättemysigt ut. Tänk att lite tyg kan göra så stor skillnad!

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Vilken härlig kokong...så gott du måste må där !!
Men en hängmatta låter inte fel heller..hoppas du får många sköna dopp och att solen värmer dej !!

Kraaaam

Edith och jag sa...

Det ser alldeles underbart ut! Vilsamt, ombonat och lite spännande på samma gång. Njut av dagarna utanför stan!
Kram Maria

Mamma C sa...

Så mysig att krypa in där. Ha det så skönt i hängmattan nu.
Kram Mamma C

åse sa...

Så mysigt det ser ut i din koja, hoppas du får sköna dagar i hängmattan. Kram

pezze sa...

hej!!
e ganska ny på ditt blogg.. o snubblade in här från någon annanstans som jaghar glömt.. o ditt blogg verkar fin :-)
o har en liitten fråga...
hur sätter du fast dessa tyger runt sängen?!?!? :-)

millandante sa...

Bara sååå Hannisfint!!