Gjuter betong

Hehe, ni är underbara med era kommentarer om detaljer.
Jag vet, det är detaljerna som är grejen=))

Älskade svägerskan ringde och beställde dödskallar. 
Ni vet dom som är ljusstakar.
Så jag gjuter som en besatt för vi ska dit på söndag på kalas och då ska
skallarna med. Jag står i målarbrallor, barfota och grisar ner som en 1-åring.


Passar på att provgjuta en ny form gjord av en hand.
Kom över den billigt och jag förstår varför...
Funkar inte riktigt som den ska så det får bli en egen variant på den här.


Idag blir det studentfirande av en väns dotter.
Hon har haft klänningen klar sen innan jul så att hon 
har väntat på den här dagen är en underdrift!

Kram Hannis

9 kommentarer:

svart vitt och rött sa...

Ska det grejas, ska det grisas ner... samma här när jag sätter fart, färg och grejer överallt :-) Dödskallarna är supercoola... en svägerska med smak :-) Hoppas du får till handen för det hade ju blivit snyggt i betong! Ha det gott!

Mina drömmars hus sa...

Vad duktigt du är. även om du smutsar ner. Att gjuta ger en speciell känsla.
Du är så pysslig och det blir så bra resultat när du grejar.
Hoppas solen skiner på studenten
Kram
AC

Good Enough sa...

Älskar dig kärlek och entusiasm för skapande. Det är väldigt inspirerande! Dessutom blir det vackert, både betongen, bilderna och inredningen. Syns att det ligger genuint intresse bakom varje detalj.

Önskar dig en underbar dag.
Kram

Good Enough sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kavallinskan sa...

Det måste jag verkligen prova på i sommar..ser så kul ut och snygga saker blir det, gjuter du inomhus i din lägenhet? Hoppas du lyckas med din hand!
kram viktoria

Kia sa...

Jag vill också gjuta och jag har saker att gjuta. Det enda som fattas är ro att göra det! Men men det kanske kommer så småningom?

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Helén i Vilrummet sa...

Kul med att gjuta. Önskar bara att tiden fanns...

Kram Helén

Huset nummer tio sa...

Nu blir jag sugen på att testa det där med gjutning. Japp denna sommar måste det bli av för sådana snygga saker som du tillverkar vi jag också ha;)

Än en gång ha en underbar kväll och ett trevligt nationaldagsfirande imorgon
Kram
Annie

My everyday life sa...

Rolig du är :)) Den handen var lite mysko. Kram kram