En dag på landet

Ute hos vännen på landet så kopplar jag av.
Hennes gubbe vet att vi har mycket att prata om så han håller sig undan.
Med ett undantag, han fixar grillen.
 Pälsbollen som nästan alltid är vid min sida njuter i gräset.
 Jag går runt och inspekterar och hummar gillande.
Ett litet paradis har dom skaffat sig.


Vi dricker amaretto i solen och pratar.
Om en vän som är svårt sjuk, om arbeten, familjerna, om kärlek.
Om hundar och blommor.
Jag babblar ur mig och hon babblar ur sig.

Vi ses inte så ofta. Det behövs inte på något konstigt sätt.
Vänskapen är djup och har funnits länge.
Så pratar vi om en resa vi skulle vilja göra tillsammans.
Där vi ska se solen gå ner på natten på en helig plats.
Det kräver en del planering och jag hoppas att vi kan åka.
Livet är helt enkelt för skört för att låta bli.
Så är det!

Fin fredag och härlig helg till er/Kram Hannis



13 kommentarer:

VisaLiza sa...

Låter som en helt underbar dag. Tänk så märkligt det är med vänner egentligen. Somliga människor kan det gå år emellan att man ses och när man sedan träffas plockar män ändå upp tråden på samma plats som förra gången. Helt underbart när det är så tycker jag. Skönt också att man inte behöver gå med ett gnagande dåligt samvete över att man inte ses. Kramar Liza

Mina drömmars hus sa...

Å det ser ut som paradiset. Vad härligt! Goa vänner är guld värt. Att bara babbla på och lyssna, det är hur underbart som helst.
Det verkar aldrig ta slut på samtalsämnen med vissa, som man tycker om.
Fredagskramen till dig
AC

svart vitt och rött sa...

Vilket ljuvligt ställe!! Härligt med vänner som trots uppehåll med att ses fungerar ungefär som om man träffades igår... Ha det gott!

Anna Svensson sa...

Ser ut att vara ett ställe i min smak. Förstår att ni hade en skön dag på alla sätt.
Kram

Mamma med ambitioner sa...

Det är sådan vänskap som skiljer kompisar från vänner. Visst är det konstigt man ses kanske inte så ofta men när man väl gör det känns det som i går och skulle man behöva varandra kan man utan problem ringa varandra mitt i natten.
Du är säkert en sådan. För tillfället mår jag bra, det känns som om jag hittat rätt medicin. Värken i fingrar och tår står jag ut med så länge allt annat känns bra. Jag läser fortfarande ditt mail ibland och du prickade så rätt. Tack snälla.
Ha en underbar helg fina du.
Stor kram Kristina

Kia sa...

Vad härligt och skönt att ha en sån vän. Har en med, vi behöver inte träffas eller prata så ofta, har känt varandra sen vi var pyttesmå.

En på jobbet ringde nyss och tyckte vi hade oförskämt bra väder för segling. Jag tyckte att det var vi värda! : )

Nej, jag har inte ridit något mer men tanken finns.

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Viktoria Kavallin sa...

Livet på landet är härligt! En sådan vän har jag också som jag har känt sen jag va liten, skönt med såna vänner..inga konstigheter och allt är äkta!
Ha en toppenfin fredag!
kram viktoria

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Åk genast !!!!!

Kramar till dej finaste Hannis

TIDSOPTIMISTEN sa...

Vilket härligt ställe och jag hoppas verkligen resan med din vän blir av ;)

Kram Ullis

Rosa i huset i vitt sa...

Kikar in och önskar dig en varm och skön helg
kram Rosa

My everyday life sa...

Låter som en härlig kväll. Underbart att umgås med vänner över grillat, vin, prat och sol. Nu ska jag kika vidare här inne... Kram Nina

Johanna / Fru form o fix sa...

Vad mysigt det låter och härliga bilder. Hoppas ni kommer iväg på den där resan!

Edith och jag sa...

Sådan vänskap är guld värd. Hoppas att ni får göra den där resan tillsammans.
Vilket fint armband du ser ut att ha på gång. Var har du fått tag i så fina berlocker?
Kram Maria