Bord till balkongen

Det är det där med att ha en balkong i storlek av en tågtoalett.
Då måste man ha ett litet bord.
Som rymmer en kaffekopp och en bok. Och det gör det här.
Och när balkongsäsongen är över så kan det flytta in och få en annan roll.
En bukett från födelsedagen får stå här ute.
Pälsbollen har redan inspekterat den och haft av en blomma...
Den får ligga kvar ett tag.

Den lilla buddhan i bakgrunden är en misslyckad gjutning.
Men skavanker finns det massor av i det här hemmet så han får stanna
som han är. Ihop med stenar och ett  halsband som inte används.

Jag tror jag börjar bli nöjd.
Det är ganska mysigt att sitta här på kvällen.
Ett bra avslut efter hektiska dagar.

Kram Hannis





13 kommentarer:

Le petit jardin sa...

Liten balkong, ja det krävs lite planering...och än har jag ingen bra struktur på min balkong. Fast det är mest dottern som utnyttjar den, själv rymmer jag till kolonin om jag kan...och nu börjar det ju gå framåt.

Mysig balkong du har, förstår att du kan njuta av din bok..och den skamfilade Buddhan har ju sin charm!!

kram kajsa

Mina drömmars hus sa...

Vilket fint litet bord du hittat. Passar perfekt. Allt blir liksom så mycket mysigare när det inte är så stort.
Fint med vasen med blommorna i.
Kramen
AC

Good Enough sa...

Underbart bord och äskar buddhan, trotts stympningen :-)
Härlig oas du skapat dig, jag sitter också gärna på balkongen och läser. Jag känner verkligen hur kroppen kopplar ner och jag blir helt mjuk inombords av att sitta hemma, ute och läsa. Hoppas du får många mysiga stunder i din oas.

Kramar Monica

En Vacker Vardag ♥ sa...

Åhh vad mysigt det blev, bordet var perfekt när man har litet. Buddhastatyer får man aldrig för många av:)

Kram Lotta

Rosa i huset i vitt sa...

Jättefint litet bord ...och lätt att ta in när hösten kommer
kram Rosa

Johanna / Fru form o fix sa...

Väldigt fint litet bord! Och praktiskt :-)

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Hejsan:)
Ser verkligen mysigt ut och bordet blir ju jätte bra! Buddhan ser jag inte ett enda fel på, jätte fin och ansiktet där på golvet är ju så häftig!!
Visst är det skönt att bara få sätta sig ner och bara vara i sol och värme, ladda batterierna lite:)
Ha en fin kväll.
Kramar till dig, Jennie

Home2tiny sa...

Bordet passar perfekt på din mysiga lilla balkong. En underbar oas att sitta o läsa en bra bok o dricka en kopp kaffe. Kramisar Tina

Helén i Vilrummet sa...

Gud vilket fint bord! Perfekt!

Kram Helén

Flower of Fame sa...

Ser väldigt fint ut! Håller med att bordet kan passa inne på vintern. Men njut nu ute av det. Kram Pernilla

Mamma C sa...

En riktig vacker myshörna du fått till på din balkong.
Kram Mamma C

Rosenhäxan sa...

Wow... Så fint du har det på din balkong
Kram Gittan

VisaLiza sa...

Liten yta kräver verkligen noga planering. Ditt bord är verkligen fantastiskt fint. Ser lite ut som ett tårtfat tycker jag och det är fint. Lagom litet för att kunna användas till annat när balkongsäsongen är över för i år. Fast visst håller vi tummarna för att det är balkongläge ända in i november?! Liza