Bilder från en familj

Jag tänker att det måste börja bli tråkigt för er att se såna här bilder.
Att det är ett jäkla tjat just nu om växter, krukor, vänner och familj.
Men det är så jag tankar energi nu, energi som jag behöver.
Det här året har hittills bjudit på en del jobbiga utmaningar.
Sorg, omorganisation, besvikelser och motgångar. Och väldigt mycket jobb.
Men också oerhört mycket stolthet, glädje,styrka, kärlek och sammanhållning.
Och då blir det sånt det handlar om.

Det här är bilder från i söndags när vi firade en kråka som fyllde åtta.
Min mammas vackra hand.
 Min yngsta systers bara fötter.
Hur kan man älska ett par fötter liksom? Jag gör det när det är hennes.
 Min mellansyster.
Hon som får mig att skratta med sitt väna yttre och sitt heta humör.
 Kråkan öppnar paket och säger:
Men gud, diamanter!
Inte riktiga förstås men man ska ju börja någonstans.
 När det börjar regna så får grannen stå under parasollet och grilla medans
vi andra öppnar fönstret och vräker ur oss lustigheter om arbetsfördelning.
Det tjattras, om kungabröllop och klänningar.
Om att man faktiskt inte ger bort en kvinna utan att man väljer själv.
Om värdelösa kaffemaskiner, om barn och om meditation.

Jag går runt med min kamera och är ganska tyst.
Jag har fått ett kort av mina systrar som hade en sån fin text att
jag har en klump i halsen. Min bror knuffar på mig och väntar
på att få en smäll tillbaka. Vi gör så fortfarande fast vi är vuxna.
Eller ska föreställa vuxna i alla fall.
Jag tittar på dom allihopa. En efter en.
Tar in dom, dragen, rörelserna, blickarna och leendena.
Och känner det där varma i bröstet. Och att orken kommer tillbaka lite.

Jag är så oerhört trött just nu, i kroppen.
Det är ingen katastroftrötthet på något sätt, utan den där tröttheten
på måsten, tider, planering och tänka om. Många som känner så
den här tiden. Det har varit en slitig vår som nu börjar gå mot sitt slut.
Jag visste att det skulle bli så och därför har jag tankat extra mycket.
Och ni bloggare är också en del i det "tankandet"
Era spår, inspirationen ni delar med er av, skämten och vardagligheter.
Det är häftigt att vara med i blogglandia på många sätt.

Och jag är imponerad över  att så många av er har hängt kvar trots att
 jag inte varit storpysslare eller levererat en massa kreativitet hela tiden.
Ett sätt att orka är att jag prioriterat bort det där med press ur mitt liv, 
det gör det ännu enklare att leva efter devisen operfekt är gott nog!
Även om det inte blir så mycket gjort alla gånger.

Nu, ännu en dag att ta hand om.
Så ska jag hämta ett paket, för jag har fått en present till av en vän
som bor långt härifrån och inte kunde komma förbi. Jag tror jag vet
vad det är. I sms:et stod det, från ett hippiebarn till ett annat...

Kram Hannis

Ps. Anna.S. Tack för att du tar dig tid att lämna spår här.
Jag blir alltid glad över dom!
Kram Hannis


24 kommentarer:

Anna S sa...

Hej Hannis, god morgon. :-)
Det är fint att läsa det du skriver, om din familj, hur ni gnabbas och håller av varandra. Det är speciellt med såna band.
Det är kul när det är någon som går runt och fotar lite i skymundan. Det blir såna fina spontan bilder, direkt från verkligheten. Inte uppradat , utan som det verkligen var.

Hoppas att du snart får semester så att du kan långtids-varva ner och tanka ännu mera inspiration och vila.

Kram till dej!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är så bra med födelsedagar för då träffas man allihopa. Grattis till dig också som har en underbar familj.
Och jag tycker du varvar inredning och livet jättebra på bloggen.
Stor kram
AnnaMaria

Anci sa...

Jag myser alltid när jag är här ! Du skriver så fint om vänner, familj eller möbler.
Du inspirerar och gläder !

Och tack !! (igen)

Kram
Anci

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Åååå..finaste Hannis..klart vi häger kvar, vi trivs inne hos dej !!! Det är ärligt varmt och det krävs inte mer !!! God enough...är att vara snäll mot sig själv..å det är viktigt !!!

Stor kramen

Gabriella sa...

Hittade just hit=) Härliga bilder och gillar ditt sätt att skriva! Fint att få ta del av dina tankar och din vardag.

VisaLiza sa...

Även om det var dina pyssel som fick mig att hitta hit så är det djupet i texterna som gör att jag alltid läser med förväntan. Skönt att du har en varm familj som du kan tanka energi hos. Helt nödvändigt för att man skall orka igenom tuffa tider. Tror att i förhållande till sina föräldrar och syskon så är man till viss del fortfarande alltid barn. Liza

En Vacker Vardag ♥ sa...

Jag älskar ditt djup i dina inlägg, jag blir varm i hela kroppen.

Ha en skön helg och ta hand om dig.

Varmaste kramen till dig från mig. Lotta

Hajan sa...

Det är ju som det skall vara oi en familj, lagom högt i tak, det är underbart när man kan kivas med varandra, men på ett klokt vis.
Jag säger jag med, Du har så mycket klokt att viska vidare med.
kram från gammelgäddan

På Selmas gata sa...

Du skriver en sådan vacker text om dina kära, ja du beskriver dem och miljön så tydligt att jag nästan ser det framför mig. Kärlek!

Kram/tanja

Choices By Annie sa...

Jag är störtförtjust i dessa inlägg (eller ska jag var ärlig så är jag störtförtjust i allt du skriver, sorgligt, glatt, eftertänksamt eller barnsligt, du kan mata mig med allt och jag kan nästan lova att jag kommer att gilla det;) Så härligt du fått på din balkong, gillar färgsättningarna.

Önskar dig en härlig ljuvlig dag och tanka energi så mycket som du bara kan, det görs det här med iform av söta små kramar och runda små ord från mina små killar.

Kram
Annie

Rosenhäxan sa...

Bästa Hannis
Du berör med allt det vackra du skriver om din familj.
Känns som du varit med om en hel del... Du berättar om hur du iakttar dina nära , tänker och njuter.
Tänker lite på hur jag själv agerat genom åren när livet var så tufft. Underbart att du har din fina familj de ger en styrka. Önskar dej en toppensommar.
Kramen Gittan

Bara Sara sa...

Det finns en sån värme i det du skriver och det räcker gott för mig, jag håller med om att det varit en slitig vår och det är extra viktigt att ha respekt för sig själv då! Kram Sara

åse sa...

Vilket fint och kärleksfull inägg, så mysigt. Omsorg, vänskap och massor av kärlek. Kram till dig

tinajo sa...

Jo, nog känns det att det börjar bli dags för semester..! Sköt om dig!

Mamma C sa...

Det låter precis som i vår familj. Kul att se våra barn tjafsa med varandra men på ett kul sett. Din blogg är toppen att komma och kolla in på. Jag är en storfavorit :)
Kram Mamma C

Fröken Grön sa...

Men Hannis, hur ska vi någonsin kunna tröttna på dina fantastiska bilder och dina underbara texter?! Om du tröttnar på ditt nuvarande jobb, så har du absolut en framtid i den kreativa, konstnärliga branschen!

Kram från Skåne!
/Anna-Karin

Helén i Vilrummet sa...

Att tanka energi är viktigt i livet. Att omge sig av dem man tycker om och som finns där när man behöver dom. Och vi finns här när du känner att du orkar. Tack för ditt underbara inlägg.

Kram Helén

Industri house sa...

Som jag saknat dig fina hannis!! Bloggandet har det inte blivit så mkt med för min del den sista tiden...har inte mått så bra :( Tack för all inspiration du alltid ger i både bilder och fina tankevärda ord!! Ha det gott! kram jessica :)

Kia sa...

Du behöver inte var storpysslare eller kreativ hela tiden. Vi gillar dig ändå! :)

Ha en toppen helg!
kram Kia

Johanna / Fru form o fix sa...

Du delar med dig av värme och tankar på ett fint sätt. De är därför jag kommer tillbaka. Och för all inspiration förstås!

Maria - Snickaregården sa...

Trivsamt att hälsa på hos dig och du skriver så fint. Sätter ord på det som vi alla känner emellanåt. Just nu är det en stressig tid och jag gör som du. Tar bort all extra press. Det som finns kvar räcker och blir över.
Ta hand om dig
Kram Maria

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Har just upptäckt din fina blogg!
Och det blev jag så glad över,
Sååå fint och varmt och kärleksfullt och härligt du skriver om dina nära och kära! Blir alldeles rörd. Roligt att inte bara läsa om inredning. (även om det är ett av mina stora intressen ocg jag såklart gärna läset om det, också).

Önskar dig en skön, lugn och avkopplande helg

Kram Anncathrine

Le petit jardin sa...

Så fint skrivet och så mycket kärlek..härligt med en stor och mysig familj.

Din blogg är fin, vacker och fantastisk - så keep going girl

kram kajsa

Good Enough sa...

Svårt att känna annat än inspiration, kärlek o värme när jag läser dina inlägg. Fantastiskt vackert skrivet. Blir rörd.
Stor stor kram
Monica