Valparna växer

Igår var det dags att fota valparna igen.
Sista gången med hela gänget.
Dom växer fort och nu mötte dom mig ute i trädgården i full fart.


När man ligger på en gräsmatta och har en valp som hänger över huvudet,
glasögonen åker på sned, en valp som tuggar på kamera-remmen, en valp
som ligger och biter på min ficka på byxorna, ja då njuter jag som mest.

Hundar har alltid haft den största platsen i mitt liv.
För min del har det aldrig handlat om tävlande och utställningar utan
alltid om omplaceringshundar som fått en usel start i livet hos människor
som inte skulle ha haft hund. Oseriösa säljare där uppfödandet har handlat 
om att tjäna pengar. Inte intresse eller att bry sig om själva hunden.
Det är dom som förstör för alla de seriösa människor som brinner
för sitt intresse och gör allt för att se till att hundarna kommer till rätt
människor och rätt förutsättningar. Tråkigt men sant!

Jag har haft hundar som har farit så illa så 
att man trott att det har varit helt kört. Som har varit så rädda att när man
tittat på dom så har dom kissat ner sig av rädsla. Skräckslagna och skygga.
Så börjar man jobba med dom, skapar band och bygger tillit.
Ser hur dom börjar bli hund igen.
Och helt plötsligt så har man en jycke som tar för sig, som leker,äter,
och blir som kalvar på grönbete. Det är lika fantastiskt varje gång!

Det är värt varenda sekund för mig, inte speciellt glamouröst och inte
enkelt, mycket slit och bakslag på vägen, men som sagt värt varenda 
sekund. Och när jag ser in i dom här ögonen på bilden ovan så kan 
jag inte förstå hur man kan skada eller vanvårda ett sånt här litet liv. 

Dom här valparna kommer att få det bra från start.
Med en seriös uppfödare som följer sina valpar.
Och en av dom kommer även jag att få fortsätta följa.
Ser fram emot det.

Nu fick ni ta del av något som inte har ett endaste dugg med inredning
att göra. Ganska tråkigt inlägg för dom som inte gillar hundar men ni
får stå ut med det=)) Nu ska jag förbereda mig själsligen för en lite 
svårare stund. Vi sticker ut i skogen och tränar på att ta oss över hinder.
Inte svårt för pälsbollen men för mig som är smidig som ett kylskåp!

En fin helg till er!
Kram Hannis

Ps. Anna.S, hoppas att du får den ljuvligaste av helger!
Kram till dig.




24 kommentarer:

Good Enough sa...

All respekt till det du gör för hundar som farit illa! Jag förstår att belöningen är sagolik. Obegripligt hur fruktansvärt elak människan kan vara, både mot oss själva och mot djur. Orkar nästan inte tänka på det... Att det finns såna som du känns skönt och veta.
Som alltid älskar jag dina bilder.

Stor, stor kram och massor av styrka till dig idag. Du finns i mina tankar.
Monica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag älskar hundar, har tyvärr ingen egen just nu. Vanvård och misshandel av hundar är så vidrigt så det är svårt och tänka på, såna människor som gör sånt vet jag inte hur dom tänker, troligen inte alls.
Underbara bilder, vilka ögon.
Glad pingst och kramar
AnnaMaria

tinajo sa...

Hur man kan vara dum med djur är mer än vad jag förstår. :-(

Underbara bilder på underbara valpar! :-)

Maria - Snickaregården sa...

Nämen så söta och fina bilder. Hur kan nån vilja vara elak mot djur överhuvudtaget är min fråga. Fruktansvärt.
En stor eloge till dig och det du gör.
Kram Maria

Sirpa sa...

Smälter här!!!! Såååå himla söta! Jag älskar hundar men har ingen nu!
Önskar dig en mysig fredag!
Kram Sirpa♥

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Får man verkligen vara hur söt som helst !!!!!
Jag dör en smula..

Tänker på dej idag...hoppas det går bra !

Kramelikram

Anna Svensson sa...

Åh jag älskar de där pälsbollarna! Finns det något ljuvligare, så fulla av glädje och kärlek.
Kram

Johanna sa...

Jag är ingen hundmänniska och kommer, som jag känner nu, aldrig vilja ha en hund. Men...jag får mord i sinnet när jag tänker på människor som skadar djur. Fy fan, det är verkligen avskyvärt!

Så otroligt fantastiskt bra att det finns människor som dig Hannis, som drar sitt strå till stacken. Tack för det.

Kramis Johanna

Kia sa...

Ja, det finns en hel hord av människor som inte ska ha djur därute. Man märkte bara på reaktionerna när vi skulle skaffa Zigge. En kamphund! Eh, nej det är ingen kamphund. Hur fel människor kan göra vilken hund som helst till kamphund. Eller när de använder dom till handväskan, även de små hundarna behöver gå på egna ben och inte behandlas som en liten docka. Ja, detta går att fortsätta hur långt som helst! Du gör en bra insats Hannis!
Underbara bilder på underbara valpar.

Ha en toppen fredag!
Kram Kia

millandante sa...

Jag tror jag smäller av så fina, och de ögonen... wow! Jag beundrar redan dig för mycket Hannis, och nu... all heder åt dig!!! Vilken lycka att du ska få följa en av dessa på vägen:) Grattis till er båda!

Kram kram

Anna S sa...

Såna söta valpar! Och så fina kort du tagit på dem, i stunden!
Du har så rätt, viktigt att uppfödaren bryr sej mycket om hundarna och inte föder upp enbart för ekonomisk vinning. Fruktansvärt med djur (och människor) som blir illa behandlade och inte kan lita på något eller någon sen. Det tar tid att komma tillbaka till tron att världen och de flesta är fina i grunden.

Önskar dej en fin helg likaså, såhär om försommaren. :) Jag ska fixa hemma , har haft många järn i elden på sistone och hemmet känns väldigt undansatt.

Kram!

Flower of Fame sa...

Ljuvliga små valpar. Visst ömmar man för de små liven. Stort av dig att ta hand om dem. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Kavallinskan sa...

Jag älskar hundar och brukar vara dagmatte, hoppas på en egen hund i framtiden. Valparna är ju för söta och goa!
Ha en fin helg!
kram viktoria

Lilla Kullan sa...

Åh, det var då det sötaste jag sett på länge.:-) Stina

Huset nummer tio sa...

ååååååå vilka godingar, söta ljuvliga voffsingar. En dag kanske vi också har hund, men allt hänger på om lille Franks astma endast är förkylningsbetingad. Det vet vi först om sisådär en 4 år. Men hoppet lever.

Härlig ljuvlig höga hatt, en sådan har min mor och jag kan nog inte tjata nog på henne om att jag vill ha den. Men vem vet jag fyller ju år snart;)

Ljuvliga bilder på din vän också så vackert sensuellt rogivande.

Önskar dig en fantastisk helg
Kram
Annie

My everyday life sa...

Men jag dör så fina valpar. De är galet söta och jag kan inte förstå folk som gör djur illa. All heder till människor som hjälper dem.

Kram

En Vacker Vardag ♥ sa...

Men hur så får man vara:) Underbara bilder och otroligt fint av dig att ta hand om hundar som har det svårt.

Kram Lotta

Fröken Grön sa...

Gode tid, säger jag! Vilka små godingar!
Att besöka valpar är livsfarligt.
Ofta slutar det med att man kommer hem med en...
Hoppas det vackra vädret även har nått Uppsala.
Ha en riktigt skön helg, Hannis!
Kram!
/Anna-Karin

VisaLiza sa...

Helt ljuvliga valpar och som sagt livsfarliga. Vi har varit sugna på en hund till länge men bestämt oss för att vänta. Sådana här bilder gör det svårt att vara karaktärsfast ;) Tycker att det är så viktigt att du lyfter upp vikten av seriösa uppfödare. Samtidigt är det skönt att det finns människor som du som tar sig an ett djur som farit illa. Vår gamle hund var en sådan och en trognare vän i livet har jag aldrig haft. Kramar Liza

Lily sa...

Så underbara de är de små sötingarna..Jättefina bilder. Jag skulle kunna tänka mig att ha ett hem för hundar och katter ute på landet.
Rent för många djur far illa.
Ha det bäst
Kramar Lily

Hajan sa...

Har man så gulligt att orda om, så fimpar vi inredningen ett tag.
Tyckte detta inlägg från Dig var underbart. Det hör väl också till
tycker jag. En stor Bamsekram till både Dig och de små valparna, måste
säga att man bliver PUSS-Sugen
kram fån Hajan

Karin sa...

Godmorgon! Å vilka söta bilder och man skulle ju vilja stoppa ner alla i en ficka :) Ha det bra Karin

Emilias sa...

Men åh vad söta, jag tror jag smälter lite grann!!
Kram Emilia

LissenTo sa...

Man kan undra, både när det gäller barn, kvinnor och hundar, hur man kan SLÅ för att göra illa. Om och om igen. (Kan finnas män som blir slagen också, förstås)

Förstår känslan när du får förtroende från en slagen hund, att lita på dej. Värt mycket

Kram Lissen