Starta lördagen

Jag startar min lördag med en ohälsosam frukost.
Vitt bröd, citronmarmelad, ost och söt te till. Med ännu sötare juice.
Bara för att det är lördag och för att jag vill.
 Jag håller på att avsluta "Det goda inom dig" av Linda Olsson.
Hon har inte skrivit mycket men det hon har skrivit ligger på min favoritlista.
Framför allt "Nu vill jag sjunga dig milda sånger"
Hon har förmågan att vagga in en i sitt enkla men vackra språk.
 Så tittar jag på min blomhylla.
Som jag tänkt pyssla med idag, plantera klart det som står och väntar.
Idag får bli en kravlös dag.
En klädställning ska skruvas ihop men utöver det så ska jag bara vara.
Och ikväll ska jag visst kolla på Eurovision...Det brukar jag aldrig göra.
Men en syster har bestämt att vi ska det så då blir det så!

Skönt att vara ledig!
Kram Hannis

Ps. Tack för alla era tankar om min jobbiga fredag.
Det gick bra. Lite tårar men också mycket skratt.

22 kommentarer:

Kavallinskan sa...

Härliga lediga lördag! Mina tjejer längtar tills ikväll, de undrade hur vi skulle få dagen att gå lite fortare...så vi får se på melodifestivalen nån gång :)
Kram viktoria

Mamma C sa...

Här var det vitt bröd och en söt och god juice på frukostbordet också. Blir nog att kolla på mello ikväll här med.
Kram Mamma C

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hallå där lilla valrossen..hi hi..bra jobbat !! Det går nästan inte att ta enbart en omgång..två är minimum !!!

Ha nu en riktigt lat kravlös och skön dag..kraaaam

millandante sa...

HÄRLIGT!!!

<3

VisaLiza sa...

Härligt med en lugn dag. Klok syster du har som får dig att titta på Eurovison. Glitter och glamour blir man alltid på gott humör av. Linda Olsson hör till en av mina favoriter. Hennes böcker stannar kvar länge i tanken när man läst ut dem och tål att läsas om många gånger. Liza

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ha ha jag tänkte detsamma när jag satt och knaprade i mig rostat vitt bröd i morse, att egentligen skulle man...men whatever...det finns sex dagar till då kan man vara nyttig=)

Linda Olsson har jag också läst och gillat! Läser just nu Kerstin Ekman "Händelser vid vattnet" kan inte släppa den ifrån mig. En bra bok är en sån som inte ligger kvar på nattduksbordet, utan följer med en under dygnet, den får inte vara utom räckhåll...

Ha nu en fin pingsthelg!
Kram,
Regina

Lily sa...

Man behöver det ibland, det onyttiga..
Ha en skön lördag
Kram Lily

Maria - Snickaregården sa...

Skönt med en helt ledig dag att bara vara.
Kram Maria

Good Enough sa...

Att göra saker bara för att man vill är balsam för själen. Helt rätt! Njut av din dag.

Kram

Kia sa...

Vi har kört shoppingrunda idag. Badrumsskåp, 20 meter tyg, lite båtgrejer m.m. Så nu ska jag sy överdrag till båtdynorna.
Kan du inte bjuda grannen på korsett och hatt! :) Chocka dom lite.

Ha en toppen helg!
Kram Kia

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Låter som en god frukost som man allt ska unna sig emellanåt:) sååå söta de där små ullbollarna till valpar är!! Underbara och som sagt vem kan ens tänka sig att skada de här fina små liven:(
Hoppas gjutningen blev bra, ska bli kul att se resultatet sedan :)
här kollar jag oxå på melodifestivalen men brukar inte göra det heller..
Hoppas du har en fin kväll med syster.
Kram Jennie

tinajo sa...

Jag föredrar alltid onyttiga frukostar, haha! :-)

Ha en fortsatt fin helg!

Home2tiny sa...

Jamen bara vara är väl bland det bästa som finns. Inte mitt förstaval av frukost men mina killar hade älskat den. Ha en härlig mellokväll. Kramisar Tina

Flower of Fame sa...

Det blev lite plantering för mig också . Eurovision såg jag också, vilken tillställning. Brukar inte vara så intresserad fast är det i Sverige är det lite speciellt. Ha en fin söndag Kram Pernilla

Huset nummer tio sa...

Visst är det skönt att äta saker bara för att man känner för det. Igår tryckte jag in mig en hel chokladkaka alldeles själv, inte svårt alls;)

Låter som om din plan för lördagen var perfekt hoppas den även blev så.

Ta hand om dig
Kram
Annie

Huset nummer tio sa...

Just det, tack för boktipset med. Har inte läst hennes böcker någongång men ska hålla utkik efter henne på loppis och kanske ta och läsa henne.

Kram igen
;)

åse sa...

Låter som en härlig lördag, valpbilderna i förra inlägget är ju bara ljuvliga.

Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är ju så gott med sån frukost, det ska man allt unna sig ibland. Hoppas ni fick en rolig kväll, bra låt som vann.
Kramar
AnnaMaria

Johanna Stålros sa...

En kravlös dag, lät helt underbart, och vilken underbar start- mums;) Kramar

Rosa i huset i vitt sa...

Ser gott ut och man får vara ohälsosam när man vill
hoppas helgen varit bra
kram Rosa

Elna sa...

Gott, jag startade min lördag likadant *ler*. Ha en fin start på veckan.

Kramen

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Det är en av alla bra saker med helger!! Då kan man välja alla de mindre nyttiga alternativen och må bra av dem!

Vi har den filosofin med vår dotter. I veckan så äter hon gröt innan skolan och på helgen så får hon välja själv!! Funkar inte just nu på hotellet. Och då fick vi höra att hon berättat till en vän att hon saknar gröten som hon inte "tycker om" hi hi.. känns skönt att vi lyckats med vår gröt blir man stark av!!

Önskar dig en fin vecka! Kram Monica - helt slut efter en helg med bl a bankalas och eurovison (som inte vi heller brukar titta på)!!