När man fotar en vän

Jag har en vän som alltid ställer upp när jag vill fota bara för fotandes skull.
Helt orädd så kastar hon av sig kläder, virar in sig i tyger.
Oftast osminkad, ostylad och visar sig som hon är.
Hon är vacker, både på utsidan och insidan.

Det är bra att bara leka en stund.
Har en del i huvudet just nu mest för att jag ska göra en sak på fredag 
som tar lite kraft. Inget farligt det tillhör livet men då är det skönt att ha
såna här stunder att landa i. Och idag ska jag träffa en annan vän och 
vi ska hänge oss åt balkongshopping. Och prata i 190 som vi brukat.
Då tankar jag ännu mera ännu bra energi.

Tack för alla bra boktips!
Jag har skrivit en lista jag.
Kram till er /Hannis

21 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Så fina bilder !
Önskar dig en solig onsdag!
Att fota är kul och spännande....

Kram från mig

Good Enough sa...

Vilka vackra bilder på en fin vän! Skönt att ha något som distraherar och som man kan uppslukas av när livet bjuder på prövningar, stora som små.

Stor kram
Monica

Vit dröm sa...

Underbara bilder! Vad härligt! Hoppas ni får en fin dag tillsammans!
Kram Anna

Johanna / Fru form o fix sa...

Fina bilder!

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Så vackra bilder!
Ooops, jag fick läsa ditt inlägg två gånger, trodde först att ni skulle ägna er år balkonghoppning haha. Tänkte att det lät som en farlig hobby fniss!
Kram till dig!

VisaLiza sa...

Otroligt vackra bilder! Roligt att ha en vän som gärna ställer upp på att vara med på bild och känner sig trygg i rollen. Är den som fotas bekväm blir ju bilderna alltid mycket bättre. Skönt förresten att du hittar tillfällen att tanka energi och glädje. Liza

Hajan sa...

Du är en fin fotograf, med ett vackert motiv.

kram Hajan

Anki sa...

Kikar in en sväng för att säga hej, det var lääängesen nu! Hoppas du har det gott?!
Underbara bilder...som vanligt:)

Goa kramen vännen!

Ewa`s Galleri sa...

Vilka fina bilder på din vän
Visst är det underbart att ha vänner man kan prata skratta och ha roligt med ,Ska träffa en sådan vän efter jobbet idag på en fika
Ha en bra dag

Kia sa...

Kul! Bra med såna vänner.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Flower of Fame sa...

Fina bilder! Hoppas du fick bra styrka till det du ska göra. Ha det bra Kram Pernilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Man behöver leka ibland... även som vuxen
Kram
Marie

Elna sa...

Finfina bilder och bra med vänner. Ha en skön kväll.

Kramen

Edith och jag sa...

Så härligt att få leka på det sättet med kamera och en fin vän! Och vilket vackert bokmärke du fått :)
Kram Maria

Fröken Grön sa...

Åh, jag vill också hitta en egen fotomodell! De flesta i min omgivning springer och gömmer sig när kameran kommer fram.

Jag smygläste just alla boktips från förra inlägget. Behöver komma igång med min läsning igen, - jag som alltid har ääälskat böcker har hamnat i världens svacka. Tror jag har allmänt taskig koncentration nuförtiden...

Må så gott!
/Anna-Karin

Fröken Grön sa...

P.S. Några boktips i efterskott:

1) "Fjäril i koppel" av komikern Zinat Pirsadeh. Om en flickas uppväxt i Iran. Underbar!

2) "Skuggorna och regnet" av Håkan Nesser. Boken jag önskade att det var jag som skrev...

3) "Den store Gatsby" av F.Scott Fitzgerald. Klassiker som är kort men underbar! Kommer som film nu i regi av Baz Luhrman. (Han med "Moulin Rouge", du vet.)

D.S.

Home2tiny sa...

Du har verkligen fångat en känsla i dina otroligt vackra bilder. Kramisar Tina

My everyday life sa...

Jättefina bilder! Visst är det skönt att ha kompisar att prata med i vardagen. Lycka till på fredag! Kram Nina

Sirpa sa...

Hej Hannis!
Mycket vackra bilder! Härlig vän som vill hjälpa till!
Har du hunnit bromsa från 190 redan!
Ha en trevlig torsdag!
Kram Sirpa♥

Le petit jardin sa...

Snygga bilder & en fin vän..helt underbara. Du är duktig bakom kameran!!

Kram kajsa

Anonym sa...

Tack för dina fina ord Hannis! Är bara en glädje och bli fotad av dig! Känner mig så trygg! Längtar tills nästa gång :) Kram