Mingelfest

Mingelfest med bara kvinnor. Det var jag på igår. 
Där kvinnliga företagare sålde smycken, hudvård och underkläder.







Och drack vin, pratade, hejade och skrattade.
Lagom en Fredag efter jobbet.

Sen åkte jag hem till mamma och landade i soffan.
Med brorsbarnen, och gosade.
Läste sagan för fyraåringen som hörde att min röst blev svagare och svagare
och sa: Inte somna Faster Jois. Tittade på film med den snart åttaåriga Kråkan,
som tagit gult bälte i karate i veckan. Kramades, kramades och kramades lite till.
Och cyklade sen hem och stupade, rakt ner i en hög med kuddar.

Lite mera energi har jag idag.
Att jag aldrig lär mig hur mycket sömnen betyder.
Märkligt det!

Hoppas att ni har sol och fint idag/Kram Hannis

10 kommentarer:

Kavallinskan sa...

Det låter som en trevlig och mysig fredagskväll...hoppas din lördag blir lika fin!
kram viktoria

Mina drömmars hus sa...

Å vilken dag. Hur mysig som helst. Med många fina bilder har du fångat den.
Önskar dig en riktigt härlig lördag.
kram
AC

Änglarnas hus sa...

Vilka fantastiska bilder av "vardagsmänninskor/människor i livet!"
ja du sömnbrist kan ställa till det såå det äller att lyssn på kroppens signaler!!

kram kram Sanne

Good Enough sa...

Vilken underbar fredagskväll du ser ut att ha haft!
Det här med sömn är hopplöst. Jag är lika dålig som du på att ge mig själv den sömn jag behöver. Men efter dagens sovmorgon till 8.30 känner jag mig piggare igen.
Önskar dig en varm och mjuk lördag.
Kram Monica

Anna Svensson sa...

Det där ser roligt ut! Köpte du något?
Och så lite gos med barnen på det så kan det inte bli bättre.
Här smattrar gräsklipparen utanför och jag smet in för att förbereda kvällsmaten och så hinner jag ta en snabb koll här inne med, perfekt.
Kram

Anna S sa...

Så härligt det verkar!
Jag har haft en bra helg hittills. Spenderat mycket tid med en barndomsvän och hans mamma. Blir nog att jag åker hem till vännens mamma där han också är nu och äter hemmagjord glass ikväll och kollar lite TV eller vad som. :-)

Kramar, hoppas resten av din helg blir toppen!

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Låter som en helt underbar kväll!!! Lite glamour skulle inte skada här på hemmafronten...ljuvligt smyckeskrin i förra inlägget!!! Ha en fin fortsatt helg kram från Maja

Flower of Fame sa...

Ser ut som en härlig kväll . Fina bilder ! Ha det fint Kram Pernilla

Kia sa...

Oj, vilket kackel det måste varit! :)
Kul och vilken mysigt avslut du fick.

Kram Kia

Mamma C sa...

Vilken toppenfredag du hade. Ha en fortsatt bra helg.
Kram Mamma