Lite mera från ett fönster

Favoritböcker på hög, med favoritdödskallen ovanpå.

 Just den här boken med Mary Ellen Marks foton i är boken jag aldrig slutar
att bläddra i. Det finns ingen som kan fota som hon! Som törs närma sig det
svarta och svåra  i livet och fånga det med sån känsla och skörhet att det är
omöjligt att inte bli berörd.I mina ögon är hon helt enkelt fantastisk. 
Jag hade en riktigt tvär och tjurig dag igår av olika anledningar.
Såna dagar gillar jag inte!
 Nu har jag bestämt mig för att den här dagen ska bli bättre. 
Och när jag gick ut på balkongen så hade en av pelargonerna som 
såg död ut för någon dag sen börjat blomma, får väl se det som ett 
tecken tänker jag och smajlar lite lätt. Ibland får man fokusera på
det lilla i livet.
Kram och mjuk dag/Hannis

Ps. Fina Anna. S, hoppas att du mår bra och har det bra!
Kram till dig

17 kommentarer:

Hajan sa...

jaa lilla vän allt är jättebra.
Det enda jag inte förstår är
din vurm för Dödskallar.
Jag ser inget vackert i den förgängelsen.
Men vi är ju alla olika för saker, och med saker.

Catarina Alexandersson sa...

Åh vilken härlig, och snygg, hög med böcker! Dem hade jag kunnat stoppa näsan djupt i, i oändliga timmar typ :)

Hoppas din dag blir precis knökfull av smajl!
Kram Catta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bra att du inte målat skallis, han är mycket snyggare precis som han är.
Och ibland kommer det riktiga skitdagar, det enda som är bra är att man vet att dom går över.
Må gott vännen
Kramar
AnnaMaria

Kia sa...

Hej!
Hoppas dagen blir bättre!
Den boken har jag inte sett.
Härliga bilder från karnevalen. Tänk om man kunde svänga höfter och rumpa som dom....
Hem och öva. :)

Ha en toppen dag!
Kram Kia

svart vitt och rött sa...

Där är Chanelböckerna :-) Lovely! Kul med både fina böcker och sådana man aldrig kan sluta bläddra i! Ha en riktigt go dag nu!

Ett Vitare Hem sa...

Ha en riktigt härlig tisdag!
Kram/Lena

Anna S sa...

Det ser ut som intressanta böcker, särskilt den översta som du skrev om.

Jobbigt med såna där dagar när allt är tungt och går fel! Hoppas det dröjer till nästa sån dag kommer. Fint med pelargonian som började blomma igen..! :-)

Kram tillbaks till dej!

Le petit jardin sa...

Ibland har man bara sådana dagar..och då får man försöka ta på de positiva sakerna..som din bokhög och fina fotografierna

kram kajsa

Kavallinskan sa...

Snyggt att samla böcker på hög så där..
Kram och ha en fin tisdag!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vissa dagar är bara så...
Tur att det ändrar sig i alla fall.
Den boken och de fotona har jag aldrig sett. Kanske borde få tag i boken
Kram
Marie

En Vacker Vardag ♥ sa...

Jag älskar fina böcker och det blir en personlig prägel i hemmet.

Hoppas din dag är bättre och vilka härliga bilder från karnevalen!!

Kram Lotta

Helén i Vilrummet sa...

Snygg installation det blev med böckerna med dödskallen på.

Kram Helén

My everyday life sa...

Men så snygga böcker och så matchande. Hade jag haft dem så skulle de garanterat legat framme och förgyllt ett bord eller en hylla. Kram Nina

Good Enough sa...

Blev nyfiken på boken. Älskar när även det svåra lyfts in i livet som något vackert. Det är det svåra som skapar dynamik och eftersom vi inte alltid kan välja vad som kommer i vår väg, får vi försöka hitta ett sätt att leva även med de svarta och svåra.

Hoppas du hade en bättre dag idag.
Kram
Monica

Home2tiny sa...

Nu blir jag sugen på att leta lite nya böcker, många av de du har jag skulle både vilja läsa o ha framme som en snygg inredningsdetalj. Chanel, love it. Kramisar Tina

Johanna sa...

Spännande böcker! Har inte bläddrat i någon av dem nen skulle gott kunna tänka mig det:)

På tal om skitdagar, jag tror det är nödvändigt att ha sådana emellanåt. Det viktiga är att dem inte blir för många!

Ta hand om dig,

Kramar Johanna

VisaLiza sa...

Så inspirerande läsning! Se den tjuriga dagen som en gåva istället. Utan tjuriga dagar skulle du inte uppskatta de glada ;) Liza