Köpenhamn

Vi hade nog gissat på det allihopa.
Jag hade hoppats, hoppats. För jag längtade tillbaka till Köpenhamn.
Och dit kom vi i Fredagskväll.
Över 30 arbetskamrater som fnissade, var högljudda, varma och lediga.

Så vi har druckit öl i solen.
 Lyssnat på gatumusikanter.
 Oat till en grupp tjejer som kastade varandra upp i luften.
Bara sådär på ett torg.
 Hamnat mitt i en demonstration om att släppa marijuanan fritt.
Jag blev så snurrig på alla människor som stod där och rökte på...
Som att det var den vanligaste saken i världen!
Människor gör vad dom vill i sina liv men ibland ska man tänka lite längre.
Så har vi kollat statyer, suttit i hamnen, ätit och druckit lite till.
En del har dansat, en del har pratat.
Framför allt har vi skrattat, tillsammans.
Gapskrattat!

Och vi har inte pratat jobb. Inte ett dugg faktiskt.

Jag har också hunnit sno pengar av en arbetskamrat för att sen springa 
med eld i rumpan genom en loppis för en dödskalle jag ville ha. 
Kliat på en hund, pratat med ett gäng uteliggare på min fotopromenad.
Och bränt axlarna och blivit röd på näsan.
Helgen har varit bra, så bra.
Och idag återgick vi till att jobba i fullt tempo. Full kaos.
Och då är det bra att plocka fram dom här bilderna för att 
påminna sig lite om hur bra vi hade det tillsammans på resan.
Hur har ni haft det?
Kram Hannis

Ps. Anna.S, jag är så glad över alla dina fina rader.
Det vill jag att du ska veta! Kram


22 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej fina du !

Oj oj så måna fina och härliga bilder från dig !
Härligt ! Härligt !
Drt kan ju inte bli bättre eller hur ? :)
Skönt att komma iväg till en fin stad !

Nu får du leva på allt ! )
Kram på dig

tinajo sa...

Tycker folk borde förstå att det är fullt tillräckligt att vara hög på livet. :-)

Villa Björkenäs Backen sa...

men hemskt det där med marijuana :(

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Hejsan.
Vilken härlig rolig resa du varit på. Det är så kul att komma iväg och ha så där kul så man kan börja skratta för minsta lilla :)
Ha en fin kväll nu.
Kram Jennie

Mina drömmars hus sa...

Men oj oj vilka helt underbara bilder. Förstår att du lever på den resan länge.Ljuvligt!!!
Kram
AC

Mamma C sa...

Åhhh, vilken härlig och fin helg du haft. Så många fina bilder du hunnit knäppt också.
Kram Mamma C

Kia sa...

Vad härligt det låter! Kul att det blev en lyckad resa.

Själv har jag stått och hejat i hallen när A spelat handboll och tagit 840 kort på 2 dagar. :) Tur att det är digital!! Många är ju bara att kasta då de inte står still på planen. Nu tar jag inte bara kort på A utan på hela laget för att sen lägga upp på deras lagsida.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka fina bilder, härligt att dela upplevelser med arbetskamrater, det svetsar samman.

Kram,
Regina

Rosenhäxan sa...

Åh Köpenhamn. Gillar Danmark . Härligt att få skratta tillsammans.
Fina bilder oxå.
Ha en fin vecka
Kram kram Gittan

Bara Sara sa...

Men å vilken resa!! När nu har det grått och trist och tungt på jobbet är det så fint att ha såna minnen att plocka fram! Kram Sara

Anonym sa...

Danmark är ju bara så dejligt! Vilken kul resa ni haft, den där loppishysterin känner jag igen. En gång var jag tvungen o leta upp en bankomat på tio minuter! Puh...TinaTheShed

My everyday life sa...

Låter som en riktigt mysig helg och kul att se så många fina bilder! Kram kram

svart vitt och rött sa...

Såååå lyckat!! Sådant där gör ju att man orkar lite extra fram till semestern :-) Kul att läsa och titta å dina bilder! Härligt inlägg!!

Anna Svensson sa...

Härlig weekend du har haft, välbehövligt ibland. Köpenhamn är alltid roligt att besöka.
Här har vi spenderat helgen hemma och mest bara njutit av våren.

Sirpa sa...

Hej! Vilken härlig resa du hade och så mycket fina bilder! Det var jätte länge sen jag var där!
Önskar dig en skön tisdag!
Kram Sirpa♥

VisaLiza sa...

Helt fantastiskt härliga bilder! Vilken kul grej med en hemlig resa och så bra ni verkar ha haft det. Liza

Kavallinskan sa...

Vilken härlig resa ni hade och massa fina bilder! Men fy med marijuana!!

Kram viktoria

Lissen sa...

Åh vilken underbar helg, så ful av liv.

Kram

Huset nummer tio sa...

Men så ljuvligt ni verka ha haft det;) så härliga bilder och den där döskallen måste ju få ses;)

Här har det varit en helg fullspäckad med loppisbesök, helt ljuvligt.

Önskar dig en härlig dag
Kram
Annie

Anna S sa...

Hej Hannis, tack för dina rader med! :) Låter som du och arbetslaget hade det bara bra nere i Köpenhamn. Jag vill gärna åka dit med en dag.Tror att det finns mycket på second hand där. jag köper ju mest från nätet och här där jag bor. Så härligt att skratta så att man kiknar också. Det behöver man då och då.

Välkommen tillbaka ! Kramar till dej!

Good Enough sa...

Låter som en helt underbar helg, totalt bortkopplad från det "vanliga" livet. Det behöver vi alla ibland!

Välkommen tillbaka, du var saknad.
Kram

Lily sa...

Underbara bilder från Köpenhamn. Det är en fantastisk stad, speciellt så här års.
Kram Lily