Ett bokmärke

Min mamma har varit ute på resa.
Och köpt ett bokmärke till mig.
Det är inget nytt att jag älskar detaljer. Som ett vackert smycke till en bok.


Passar bra i boken som jag läser just nu, för andra gången.
Jag var så stressad när jag läste den första gången så jag bestämde mig för att läsa den igen.
"Varför vara lycklig när du kan vara normal?" av Jeanette Winterson
En ganska tung bok om en vansinnig uppväxt men också en kärleksförklaring
till böckernas värld. Som blev en del av hennes räddning. Och om försoning 
med sig själv och andra. En fin men ganska tung bok ibland som sagt.

Och nu vill jag be er om en tjänst.
Det är dags att fylla på boklagret. Vad har ni för tips?
Vad har ni läst som har fångat er?
Gammalt eller nytt.
Kram  och sol Hannis





18 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fining ! :)

Hoppas att allt är väl med dig !
Tack goa du för dina fina ord hos mig.
Själv har jag vart lite sämre på det det sista men jag har haft mest penseln i handen den tiden som har blivit utöver ;)

Så fint bokmärke. Härlig ! :)
Skönt att läsa .Det var för länge sen egentligen för min del men det känns att jag inte riktigt hittar tid .

Så jag kan inte komma med tips....

Men jag kan önska dig en Alldeles underbar dag ! :)

Kram.från Mig

Good Enough sa...

Vilket underbart bokmärke! Älskar det. Tack för boktips, låter intressant.
Boktips tillbaka är svårt, men den senaste som grep tag i mig var Niceville. Om hur de svarta hade det i 60-talets usa. Mycket skrämmande, intressant och inspirerande läsning.

Önskar dig en fantastisk tisdag.
Kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilket otroligt fint bokmärke!! Det är så skönt att förlora sig i böcker, det är många som väcker känslor och som man bär med sig ett tag efter att de är utlästa. Karin Fossums "De galnas hus" är en sådan.

Niklasdams trädgård har även postorder http://www.niklasdam.se/ Under pelargoner, Vildarter hittar du P.australe.

Ha en fin tisdag!
Kram,
Regina

tinajo sa...

Om du inte läst Boktjuven måste du det - bums! :-)

Anna Svensson sa...

Jag läser tyvärr inte mycket sedan barnen kom, har ingen ro till det. Däremot köper jag gärna en tidning som Lantliv och liknande.
Önskar dig en skön dag!
//bara anna
annacecar.blogspot.com

LissenTo sa...

Åh vilket vackert bokmärke och fin present.

Bokförslag är Niceville, Den frusna trädgården av Kristin Hannah, deckare av Katarina Wennstam är några bokförslag.

Ha en fin dag
Kram
Lissen

Johanna / Fru form o fix sa...

Vilket vackert bokmärke! Jag har funderat på att göra något eget jag också, med pärlor och silver. En dag kanske.

Le petit jardin sa...

vackert litet boksmycke du fått, trevligt i boken. Själv går min läsarlust upp och ner med tiden och just nu läser jag ingenting...men en bok jag läst om och om igen, så sidorna trillade ut var en bok av Torey Hayden som heter solrosskogen.

kram kram Kajsa

Sirpa sa...

Hej! Vilken vacker bokmärke!
Jag läser bara finska böcker....och gillar mycket Victoria Holts böcker!
Önskar dig en fin tisdag!
Kram Sirpa♥

Kia sa...

Vad fint! Jag gillar deckare, kriminalare. Har du läst Grey´s triologin? Den är bra! Annars vet jag inte är inte i nån bokfas just nu. Kommer i vågor det där.

Inga blommor på colan här heller. Tror inte det kommer några heller!

Ha en toppen dag!
Kram Kia

svart vitt och rött sa...

Det där verkar vara en mamma som har koll på läget :-) Supersnyggt och mysigt att få! Jättefina bilder! Ha en go läsdag!

åse sa...

Vilket smycke så vackert, jag har precis avslutat jorden vi ärvde den var intressant, tyvärr har jag lämnat den vidare och författaren har jag glömt.

Kram till dig

Flower of Fame sa...

Jag gillar Katarina janouch. Serien med första boken Bedragen. En helt underbar serie böcker. Jag läser den sista femte boken som kom nyligen. Fint bokmärke som ett smycke. Kram Pernilla

Huset nummer tio sa...

Vilket vackert bokmärke, helt ljuvligt.

Här är mitt bästa boktips alla kategorier Vindens skugga, Carlos Ruiz Zafon en mycket härlig bok. Annars måste jag tipsa om Paul Auster Illusionernas bok (eller allt som Paul Auster skrivit) sen måste man läsa Brott och straff också av Fjodor Dostojevskij En klassiker som faktiskt går att läsa;)

Klart du inte missat min för tidiga födelsedagspresent, jag har inte hunnit fota den än och solen krävs för att jag ska kunna gör det, men ett inlägg om den kommer snart;)

Ha en fantastisk kväll
Kram
Annie

Hanna sa...

så fint bokmärke.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

så fint bokmärke du fått. Jag läste jätte mycket för några år sedan, jag kunde läsa ut bok efter bok men nu sista åren så har det verkligen inte blivit något, kanske någon pocket ibland. Kommer inte ens ihåg vad jag läste sist..
Hoppas du får några bra tips:)
Ha en fin kväll
Kram Jennie

Mamma C sa...

Här plöjs det böcker med öronen istället för ögonen. Lyssnar på det mesta faktiskt. Just nu sista boken i serien om mördaren Silfverbielke. med Buthler & Öhrlund.
Kram Mamma C

VisaLiza sa...

Verkligen vackert bokmärke. Bokmärke är egentligen något väldigt praktiskt istället för alla tråkiga kvitton eller papperslappar som får fungera som bokmärke. En bok som gjorde mycket stort intryck på mig var Ensamhetens brunn av Radclyffe Hall. Den utkom redan 1928 och handlar om en kvinna som känner att hon är en man. Liza