Det blev en mjuk helg

Det är tomt i fönstret i sovalkoven.
Alla plantor står nu på balkongen.
Det kom en regnskur på söndagskvällen och jag låg i sängen med en bok
på magen och bara myste. Ibland är det skönt med regnet som smattrar.

Det har varit en bra helg.
Middag med mormor och mamma.
 Klädbytarkväll med vin hos en av väninnorna.
Alla tar med sig kläder dom är less på. Så dricker vi vin, provar och 
byter kläder. Jag kom hem med en hel väska full av nya kläder för mig. 

Så har jag suttit i solen och planterat.
Och tömt huvudet på tankar.
Jag är nöjd men det.

Kram Hannis
Ps. Anna.S, en fin vecka till dig! Kram


19 kommentarer:

Ellinor sa...

Låter som en helt perfekt helg!
Och jag håller med dig. Stoppa tiden tack! Och så är vi redan i mitten på maj...
Skön uppstart av veckan önskar jag dig!
Kram
Ellinor

Vitt hus med svarta knutar sa...

Skönt med en sån helg, det behövs i vår stressande livstid. Min helg har också varit bra, små utflykter med många cafebesök har varvats med lugna stunder i soffan eller stolen på altanen med en sån där bok man inte kan lägga ifrån sig. Nu läser jag den sakta för jag vill inte att den ska ta slut...

Kramar,
Regina

Tina sa...

I det där lugnet fann jag mig också men bara för en stund, för sedan sprack det upp igen. Så skön känsla!

kramen på dig

Huset nummer tio sa...

Låter som en härlig helg och det där med klädbytar dag är en mycket klimatsmart idé. Gillas

Önskar dig en fin måndag
Kram
Annie

tinajo sa...

Låter fint, hoppas i dag blir lika bra! :-)

VisaLiza sa...

Låter verkligen som en skön och lugn helg. Klädbytardag är verkligen riktigt smart och något man borde göra oftare. Liza

Anna Svensson sa...

Oh så skönt du har haft det! Här har vi mest tagit hand om en magsjuk liten kille hela helgen. Hoppas det har vänt i dag och att han får behålla sin rostade smörgås.
Mannen jobbar till kl 20 i kväll så det är tur jag har min kära mamma som kommer och hjälper mig lite.
Kram

Kia sa...

Smart grej! Jag gick ut i förrådet och hämta in en kasse sommarkläder till N. Som att shoppa gratis! :)

Tanken var att jag skulle måla/olja staketet med svart. Hitta färgen som varit på villovägar och prova på odlingslådorna. Få se om det duger??

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Låter som en helt perfekt helg!
Jag vågar inte åka till en handelsträdgård, skulle nog bli hagalen av allt fint!
Vilken otroligt fin skylt, underbart att den får hänga kvar!
Kram till dig!

Sirpa sa...

Hej! Mysa när det regnar är ju så skönt!
Såna kläder byte/vin kvällar låter riktigt smart och roligt!
Hoppas din vecka har börjat bra!
Kram Sirpa♥

Anna S sa...

Hej Hannis, en sån bra idé med klädbytardag vänner emellan. En av mina vänner lånar kläder av mej ibland. Kan tänka mej att det känns kul för dej med nya plagg att hoppa i.

Låter riktigt härligt med middag och att skrota och fixa hemma.
Håller med om att lite mulet väder och regn är välkommet ibland.

Önskar dej en fin helg likaså!
Kram

Mina drömmars hus sa...

Strålande idé, att byta med varandra.
Visst är det mysigt med regn också. Det behövs för att solen ska kännas extra skön.
Kram
AC

Mamma C sa...

Låter helt perfekt.
Kram Mamma C

Edith och jag sa...

Så mysigt det låter. Genom dina bilder kan jag känna regnet smattra mot rutorna.
Ha det fint,
Kram Maria

En Vacker Vardag ♥ sa...

Låter som en skön helg!!
Det var en kul idé att byta kläder med varandra, skulle vara svårt för mig när jag alltid varit den minsta:)

Ha det gott och varmaste kramar från mig och tack för att du alltid tittar in hos mig <3
Lotta

Kavallinskan sa...

Låter som en skön helg! Va bra med klädbytarkväll, rolig idé!
Kramar viktoria

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Så fint det låter med en mjuk helg !! Jag gillar mjukt !!

Smart med klädbytarkväll...låter roligt oxå !!

Nääää...jag ska trötta ut dej ordentligt med mina rabarberpajsorgier..hi hi !!!!

Fortsatt fin vecka och stor mjuk kram.

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

låter som en perfekt helg. Vilken bra ide det där med klädbytet! Slippa att gå i affärer oxå och att kunna prova i fred och ha tid på sig:)
Så kul att du fick med dig så mycket hem med:)
Visst är det skönt ibland med lite regn och bara vara.
Ha en fin tisdag imorgon.
Kramz Jennie

Le petit jardin sa...

Vilket härligt sätt att byta kläder, det ska jag fundera på om jag kan få till med mina vänninor

kram kajsa