Den första pionen

Den första pionen för i år har kommit hem till mig.
Eller det var flera pioner men en av dom såg ut såhär och fick då bli avknippsad.
Får jag välja en enda blomma så väljer jag pionen.

Ihop med mina gamla dockhuvuden.
Som jag tydligen aldrig lessnar på att fota.

Helg hörrni, äntligen helg!
Ikväll blir det grilla av, och jag ska bli servad och inte behöva göra ett dugg.
Och massage ska jag få också. 
Vi får väl se om jag håller mig vaken längre än till nio!

Kram Hannis

Ps. Anna.S, hoppas att du får njuta för fullt av våren.
Kram



13 kommentarer:

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Jag är helt enig !!! Var jag tvungen att välja endast en blomma... då skulle det tveklöst bli pion !!
Jag väntar som en tok på att mina ska slå ut.. längtar !

Skönaste helgen till dej och stor kraaam

Ellinor sa...

Jag håller med dig. Pionen är en fantastiskt vacker blomma!!
Din fredagskväll låter riktigt bra! Njut och en riktigt skön, vacker helg önskar jag dig!
Kram
Ellinor

tinajo sa...

Pioner är SÅ vackra och maffiga! :-)

Johanna Stålros sa...

Dockhuvud och pion en underbar kontrast;) Ha en fantastisk helg fina du.

Rosa i huset i vitt sa...

Pioner är vackra...vi hade såna här när vi flyttade hit ..tyvärr så var vi tvungna att dränera i marken och dåficck vi flytta på dom och de överlevde inte det

ha en trevlig helg
kram Rosa

Le petit jardin sa...

Pioner är verkligen en favorit hos mig och jag väntar ivrigt på att mina ska slå ut..ska kolla i helgen..hopas hoppas..Härligt att bli servad med grillmat och massage

kram Kajsa

snickaregardens.com sa...

Åh så vacker! Håller med dig. Pionen är väl alldeles särskilt underbar.
Kram Maria

Rosenhäxan sa...

Alltså dina bilder......så underbara,
Hoppas din helg blir toppen
Kramen. Gittan

Fröken Grön sa...

Man kan inte annat än älska pioner.
En av mina plantor har slagit ut i dagarna och jag NJUUUTER!
Hoppas du får en fin helg!
/Anna-Karin

Bara Sara sa...

Underbart!! Mamma hade en jättefin pion när hon bodde i hus och jag plockade ofta dem och torkade dem så de varade hela vintern.. Nu har jag lite ”glömt bort” pionen men jag ska komma ihåg det när det är dags att fylla på trädgården med nån ny buske. Kram Sara

VisaLiza sa...

Pioner är verkligen sagolikt vackra. I full blom ser de ut som vackra ballerinakjolar i tyll. Liza

svart vitt och rött sa...

Jag har inte så många blommor i rabatterna ( mest ogräs) men där är allt några buskar med helt ljuvliga pioner. En riktigt snygg blomma! De där dockhuvudena är fräcka och blir coola på bild. Jag ska hålla utkik efter sådana... vill också ha :-) Ha det gott!

Enkel stil sa...

Våran pion i trädgården växer så fint i sitt nya fina växtstöd. Hoppas du kunde hålla dig vaken, för det lät som en underbar kväll. Kram Anita