Blommor till balkongen

Det där med balkong. Alltså en liten balkong.
I storlek av en tågtoalett...Eller okej lite större men inte mycket.
Det är svårt som 17 att hitta inspiration till en sån.
Men jag vet att jag vill ha färg och lite fina saker som ska stå där.
Och jag måste ha ett parasoll, men det kan inte vara stort.
Och extrastol som går att fälla ihop...


Det är ganska behagligt att gå i såna tankar.
I sommar kommer jag att spendera en del tid hemma så då ska det vara mysigt.
Förra sommaren så flängde jag runt hela tiden.
Så att göra i ordning hemma eller på balkongen stod inte på schemat.
Men nu så ska det bli klart.

Har haft en period med en sån där effektiv tid.
Där jag rensat klart bland papper och saker.
Avslutat sånt som har legat och skapat stress och "jag måste" tankar.
Skönt det!

Kram Hannis

Ps. Anna.S, hoppas du har en fin dag framför dig.
Kram



23 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Du fima du !
Du har så många fina tankar !
Ha en fin dag! Kram på dig

Mamma C sa...

Skönt när man kommer ifatt alla sina måsten som man har påbörjat. Du får nog till det på din lilla balkong med både bord och parasoll till slut. Sedan kan du bara sitta där och njuta och lukta på blommorna :)
Kram Mamma C

Mina drömmars hus sa...

Tack för dina fina ord hos mig.
Valpbilderna gör mig galen, hur söta som helst.
Så mysigt du kommer att få det på din lilla "tågtoa" :)
Hoppas solen skiner på dig idag
Kram
AC

VisaLiza sa...

En funktionell och mysig balkong är verkligen viktigt när man bor i lägenhet. Vet när jag ett tag bara hade fransk balkong så gjorde jag i ordning ett hörn på lägenheten så det skulle kännas som balkong i alla fall. Tror du hittar en lösning på problemet. Kramar Liza

åse sa...

Hoppas du får det riktigt mysigt på din balkong, ha en fin torsdag. Kram

tinajo sa...

Det kommer bli jättebra på balkongen! :-)

Flower of Fame sa...

Härligt när men får bort måstenstress . Blir säkert hur fint som helst på din balkong . Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du kommer få jättefint på balkongen, så mysigt och sitta där ljumma sommarkvällar när du är hemma. Ett tips är gammal biografstol, jag har en sån. Bara och fälla ihop och hänga på väggen, och skön och stabil och sitta på.
Kramar
AnnaMaria

Nyanser av vitt sa...

En sån härlig energi Hannis. Ut med "skiten" bara. Vi har stambyte hemma så jag hoppas att den energin infinner sig om 8 veckor då det ska vara klart. Din balkong kommer att bli jättemysig.
Sköt om dig
Kram Agneta

LissenTo sa...

Det måste kännas som att vara inne i ett härligt flow.
Att ha små planeringsplaner framför sig, i lagom dos, gillar jag också.

Storleken på min balkong, är inte mycket att hurra för heller. Men glad att jag har den.

Kram
Lissen

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Ja jag förstår att du går i gång på det här. Tänk sååå mysig din lilla balkong kommer att bli.
Må gott och ha nu en fin helg från Maria ♥

Elna sa...

Det är roligt att göra fint men ibland är det svårt att välja bland alla vackra blommor. Du får ha en fin kväll.

Kramen

Kia sa...

Skönt att få ordning på papprena, de brukar ha en tendens att bara ligga!
Nä inget gym behövs idag!! Helt slut i ryggen! Jag har klyvt ved i 9 timmar. Börja 7.48, klar 17.56. Lunch o tepaus. Fy det känns i kroppen nu. Men jag fick bort den högen som jag skulle. 

Ha en toppen kväll!
Kram Kia

Home2tiny sa...

Vilken mysig o fin balkong du kommer att få, vilket kul projekt. Ska bli spännande att se slutresultatet. Kramisar Tina

Johanna / Fru form o fix sa...

Fina blommor! Jag har en del "jag måste"-saker som väntar på att hinnas med. Det vore skönt att bli av med dem!

En Vacker Vardag ♥ sa...

Skönt att rensa,och jag är säker på att du får till något mysigt på din balkong med din underbara kreativitet!!!

Hundvalparna är så söööta!!

Kram Lotta

Bara Sara sa...

En gång hade jag en lägenhet utan balkong och efter den perioden lärde jag mig uppskatta alla möjligheter att bara kunna öppna upp och kanske sitta ute! Viktigt att ha det mysigt, speciellt när man vet man ska få njuta mycket av det! Kram Sara

Kavallinskan sa...

Kommer att bli så fint på din balkong!
Kramar viktoria

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Så kul att du känner att du hinner göra iordning din balkong med lite växter och annat, du kommer säkert att få till det jätte fint även att det är en liten plats:)går ju bygga på höjden oxå:)
så skönt att få sådana där måsten ur världen! jag gjorde oxå några sådana förra veckan men fy vad det tar energi innan man gjort det, vaknar varje natt och tidigt på morgonen och tänker på det och sedan så har jag ändå inte fått det gjort..
Ha en fin kväll, kramar Jennie

Edith och jag sa...

Inte lätt med för liten yta och inte med för stor heller ;)Är säker på att du hittar några bra lösningar för din balkong :)
Kram Maria

TIDSOPTIMISTEN sa...

Ju mindre desto mysigare går det ju att få, fast det kan ju vara skönt om man får plats att slå sig ner på en liten stol också ;) Lycka till med fixet!

Kram Ullis

Lily sa...

Jag gillar att gå i såna tankar, inspirerande och kreativt.
Tror du kommer att få hur mysigt som helst om jag känner dig rätt.
Kram Lily

Good Enough sa...

Vad fint du gjort!! En plats att njuta av. Det är du värd! Kram