Bli inte rädda nu...

Rädda för bilderna alltså...
Jag har en vän som är galen i skönhetsprodukter.
Det har jag också varit.
Jag har köpt svindyra krämer och förväntat mig resultat.
Resultat som naturligtvis uteblivit...
Så jag har slutat med sånt och tar hand om min hud på andra sätt.
Men hur som så skickade min vän på mig några ansiktsmasker.

Det går inte att ta sig själv på allvar när man har ett svart typ 
gummiansikte på sig. Att den dessutom skulle vara på i hela 30 minuter fick 
mig att nästan börja springa på händerna. Och fundera på att klättra på väggarna.
Men för en gångs skull så funkade det.
Ansiktet blev riktigt rent! Och mjukt.

Sen skulle den dras av...
Är man rädd om ansiktsbehåring får man tänka om här.

Jaja, sånt här kan man roa sig med en kväll.
Jag gillar att ge mig själv lite egentid.
Att peela, hårinpackning, smörja och måla naglar.
Gör det alldeles för sällan.
Så det var på tiden att jag gav mig själv en sån kväll.

Hur gör ni med skönhetsprodukter?
Kör ni på samma eller byter ni ofta?

Kram Hannis


23 kommentarer:

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hello snygging !!!
Låter klokt att pyssla om sig själv !!!
Jag är helt kass på hudvårdsprodukter..tvål o vatten o sen ldb eller aco hudkräm på det.

En fin dag till dej..kramar

Anonym sa...

Ha ha ha, tack för det morgonskrattet! Kram TinaTheShed

tinajo sa...

Mest samma av ren bekvämlighet - men i bland är det roligt att testa något nytt. :-)

Flower of Fame sa...

Jag har de senaste två åren insett att jag behöver vårda min hy. Använder Md formulations produkter. Är väldigt nöjd med dem. Nu har jag lit ringar under ögonen. De är inte lika lätt att bli av med. Tack för dina fina kommentarer hos mig . Ha det fint Kram Pernilla

Mina drömmars hus sa...

Du skulle kunna skrämma livet ur vem som helst eller kanske råna en bank :)
Huvudsaken att det känns bra efteråt. Bra att sköta om sig själv ibland.
Ha det gott
Kram
AC

Huset nummer tio sa...

Här har jag en gång i tiden blivit upptäckt av Mary Kay och är helt förälskad. Enkel rengöring som fungerar för mig;) Egentid är viktig , tyvärr är även jag dålig på att pyssla om mig själv (om man inte räknar den dagliga hudvården då)

Sådana fina bilder du köpt i förra inlägget, helt ljuvliga förstår att du fastnade för dem;)

Önskar dig en härlig dag
Kramar
Annie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kanske skulle prova en sån behandling, tyvärr blir det så sällan av. Må gott
Kramar
AnnaMaria

VisaLiza sa...

Tjusigt! Jag är nog en periodare när det gäller det här med hudvård. Köper någon kräm och tänker att nu skall jag börja ta hand om huden, det håller några veckor och sedan har jag glömt det till nästa gång. Önskar dig en solig inledning på maj! Liza

svart vitt och rött sa...

Hihihi coola bilder :-) Ha en mjuk o peelad dag :-)

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Ha ha min dotter såg ut så där häromdagen när hon fick en choklad ansiktsmask av mig:)
Jag är nog lite dålig oxå på att ta hand om mig själv. Har iallafall börjat så jag får ett paket varje månad med olika produkter i, hud,hår,smink m m. Det använder jag faktiskt:)
Vilka härliga bilder du skickat efter från svart vitt och rött. Helt underbara var de!
Visst finns det många duktiga bloggare som gör en massa fint, mycket man vill ha:)
Ha en fin dag.
Kram Jennie

En Vacker Vardag ♥ sa...

Själv har jag övergått till så rena produkter som möjligt. Rosenserien är superbra men annars blir det mandel eller sesamolja som jag använder mig av.Är väldigt noga med att smörja in mig men sämre på det där med att måla naglar,plocka ögonbryn osv...

Kram Lotta

Kia sa...

Skönhetsprodukter?? Vad är det? :)
Nej, jag är inte mycket för sånt. Kör med en rengörings grej och en dagkräm, sen är det bra. Min mamma hade nån sån där mask när jag var liten som jag och brorsan fick dra bort sen.

Ha en toppen dag!
kram Kia

Home2tiny sa...

Ha, ha älskar bilderna....Har varit superdålig på att ta hand om min hy fram tills nu, kan kanske att ha med ålern o göra...På något sätt har den inte samma spänst o lyster som för 20 år sån, konstigt....Önskar jag hade varit klokare som ung o använt solkräm osv då kanske hyn hade klarat sig bättre som 40+ are. Ska faktiskt på ansiktsbehandling om 1 timme....Kramisar Tina

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej på dig !

Härliga bilder bjuder du på ! ;)
Kansle borde man testa....:)
Om jag är ärlig så lägger ner alldeles för lite tid på mig själv :)Men jag har ju många bustrollar här hemma.
Jag jar hittat en ktäm som är bra o h inte alls för dyr...
Men funkar !
Har en dyrare som jag fick med det är alldeles för skarp doft :(
Annars så är det jätte bra !

Tack goa du för dina fin kommentarer.
Jag har ju läst om berettäöse påValborgs afton.
Tönk att livet kan var så Skörd ! Att leva i Nuet är så viktigt !!
du skriver Fint ¡

Ha en fin dag vårsolen ¡

Kram från mig

Le petit jardin sa...

Snygg bild...men gud så skönt med en mask som känns bra...själv är jag dålig på egentid men försöker då och då att fixa till mig hemma, med ett litet hemmaspa.

När man står där och ska handla så är det en djungel, så jag provar nog runt och glömmer mellan varven vad som jag tyckte var bra eller inte

kram kajsa

åse sa...

Läckra bilder :-)jag testar gärna lite olika faktiskt.

Kram

Anna S sa...

:) Så kul du skriver; svårt att ta sej själv på allvar, springa på händerna,*ler*

Jag brukar använda ansiktstvätt och sånt från Apoteket. Provar lite olika, ibland med peeling-effekt.
Ansiktscrèmer: ibland lite dyrare märken och ibland billig vanlig Aloe Vera.
Ansiktsmasker - gör ibland en lermask som rensar ut och gör huden mjuk.
Kan hålla med om att man ser ut som en Sprätthök/farlig rånare eller clown just när man har på sej masken. En gång öppnade jag för en försäljare med (ansikts-) mask på mej. Han var mycket frågande men jag hade glömt att jag hade den på mej.

Kram till dej, hoppas du har det bra.

Rosa i huset i vitt sa...

Det behöver man så väl ibland att pyssla om sig själv
ha en trevlig helg
kram Rosa

Mamma C sa...

Händer väl att man hittar något nytt som man vill prova. Annars körs det nog på med samma likadant nästan förjämnan.
Kram Mamma C

NINNIE sa...

Vilket märke var det på den där masken? :) När det kommer till ansiktsmasker så kör jag på the body shops. De är riktigt bra! Speciellt deras 2 in 1 ansiktsmask och peeling i samma burk!

Ett Vitare Hem sa...

Jag är urusel på sådana saker ;o)
Ha en riktigt härlig helg!
Kram/Lena

Sirpa sa...

Hej! Snygga bilder! Ja, sånt gör man alldeles för sällan! Jag kör ganska mycket med samma.
Har en mysig fredag!
Kram Sirpa♥

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej du
Kan bara säga UNDERBART!! Vicken grej, men det ligger välan nån sanning i- "skall man bli fin så får man lida pin" på mig finns många kroppsdelar som borde få sig en omgång!! Just nu är händerna galet torra....

Och bilderna i förra inlägget är bara galet läckra - fågeln wow!! Så häftig.

Trevlig helg!
Kram monica